• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Cameline

pasia : JOOO!

Fick en cravings attack i morse och for iväg till mac donalds och köpte en fukostmeny med juice, varm choklad, toast med ost och skinka och pannkakor med sylt!

*skäms* Men ack så gott det var..

Men nu är det nya tag.. försömker intala mig själv att det är ok under helgen att vara lite onyttig (fast det är måndag)
    =D (Bra disciplin man har)..not...

• pasia

Cameline, det bruakr bli så när man kör low carb... det kanske är bättre att äta lite av varje? Om man förbjuder allt stenhårt som man älskar, håller man inte längre...

Räkna kalorier/points i stället..?

• Cameline

pasia: Jag får nog försöka med det.
    Tack för tipset.

Hur motiverar du dig att gå ner i vikt?

• pasia

det är svårt med motivationen vissa tider.... jag gick ner 6 kg i somras, men sen gick jag upp allt pga en mental svacka fylld med stress och skit...

men nu när jag har liksom beställt min klänning, och när jag ser lite förändring på kläderna får jag motivation! Jag tittar även på "före och efter bilder" på kändisar osm har gått ner i vikt vilket får mig att isne "Om de kan så kan jag" man ser verkligen då hur mkt mer attraktiv man är när man är smal...

• la brud

Hej alla bantar brudar!

Jag har tre månader på mig nu ganska exakt, att gå ner mina sista 8 envisa kilon, skulle vara helt okej om jag tappa ännu lite mer
    hoppas det går bättre nu när jag hoppar in i den här tråden, hela påsken har varit katastrof med alkohol, fet mat och godis, bläääää, skönt att vardagen är tillbaka igen.

Idag blir det promenad och
    ikväll step up eller jogging runda!
    ingen alkohol förrens bröllopet!
    Nu ska jag ner, det går bara man kämpar och är envis!!!

Tänk vilka drömmbrudar vi kommer att bli, slimmade och alldeles, alldeles underbara!! och på bröllopsresan ska jag glida runt i bikini och snygga solbrillor som en riktig liten pudding

Japp jag har motivationen nu börjar jag!

Tisdagar får bli min vägdag, måste köpa en ny våg bara.
    Ska köpa en såndär sprayflaska till olja oxå som man kan spraya stekpannan med när man lagar mat, det blir nästan inget fett extra alls då!
    Ska fylla kylen med frukt och grönsaker och börja räkna points!! Det enda som verkligen känns bra att holla på med tycker jag! Fast lite pulver då och då funkar det med, alltid bra att ha i skafferiet.. oj vad långt detta blev..
    hej hopp, kämpa på

• Stora A

Jag har varit en katastrof i påsk!
    Jag skojar inte om jag har ätit godis varje dag... äter praktiskt taget aldrig godis annars... :( Men tji fick jag, min mage tröttnade igår så jag låg med världens mag-kramper hela kvällen igår! Så nu blir det uppryckning! Blir promenad efter jobbet!

• Thezz

Nu har man varit på gymmet, precis som jag lovade när jag skrev förra gången.
    Känndes helt underbart. Kommer dock ha sån träningsvärk imorn :(
    Men skam den som ger sig för lite värk.
    Kämpa på allihopa!

• 071023 2

Jättebra med träning och äta sunt. Ni som dessutom rör på er lite extra borde se till att inte ta bort kolhydraterna helt å hållet. Då förbränner ni bara muskelproteinet och inget annat. Styrketräning + konditionsträning gör susen. Då får man maximal förbränning dygnet runt plus kod kondition. Glöm inte bort att vila.

• Qozze

Hallå! Får man hänga på i denna tråden?

Jag är 176 cm lång. Min startvikt var 84 kg (23 jan) och jag vill gå ner till ca 70-72 kilo. Väger och mäter mig "bara" en gång i månaden. Vid senaste vägningen (23 mars) var jag nere på 80.3 kilo så det går ju åt rätt håll! Har som ett första mål att nå 78 kilo till Valborg.
    Är det någon annan som håller koll på kroppsmåtten?

Har börjat träna 2 ggr i veckan, försöker promenera me däremellan och äter bättre mat med mycket mer sallad och mindre portioner...

• moonlight lady

Jag hänger också gärna på... känner mig så kass och omotiverad... måste komma igång! Är 173 lång och väger 75 kg, vill så gärna åtminstone gå ner till 67! Hur fasen kan det vara så svårt?! Mitt problem är oftast inte sötsaker utan att jag älskar mat och kan äta hur mycket som helst

Har svårt att träna också eftersom jag haft ett svårt diskbråck som inte har läkt ordentligt.... någon som har något bra tips på hur man kan träna? Jag rör i princip inte på mig alls!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!