• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • ladymarmelade

Jag hänger också gärna på här!

Längd 1.55
    Startvikt 68 kg
    Delmål 60 kg
    Mål 55 kg

Har märkt att det är mycket pepp i denna tråden och det behöver jag. Har provat div metoder fram och tillbaka, men det slutar alltid med att jag ger upp.
    Jag har dåligt tålamod, och det är oftast det som förstör för mig. Jag vill se snabba resultat, och gör jag inte det så känns det som att det kan kvitta.
    Varför "plåga" sig själv om man inte får någon credit för det??

Alla ni som hänger här, vilka metoder använder ni er av? Är det dieter a la naturdiet och Nutrilett, eller äter ni nyttigare och motionerar mer?

• Stora A

Kan inte svara för alla men tror att det genomgående är "nyttig" mat, inte några pulver eller sopp-dieter, och sedan försöker vi röra på oss, peppa varandra när vågen inte rör sig osv! :)

Så kan man gå in och "bikta" sig ;) När man kanske inte har skött sig exemplariskt... hihi

Mycket bra här inne!

• Stora A

Som nu t ex...

Min promenad hem blir inte av, måste åka raka vägen och prova min brudklänning, inte en bra dag för det idag...

Känner mig större än någonsin... :(

BLÄÄÄÄÄ!

• Snowsee

Jag vill också vara med!
    Har ca 2,5 kg kvar att gå ner. Är sen i slutet av januari medlem i Viktklubben och har med deras hjälp gått ner 8 kg men totalt 12,5 kg sen starten vid årsskiftet.

De här sista 2,5 kilona sitter stenhårt och skulle verkligen behöva peppning! Har dock fått en hel del kommentarer från vänner, familj, och jobarkompisar att jag blivit så fin.

Längd: 164 cm
    Startvikt 6/1-07: 71,8 kg
    Nuvarande vikt: 59,3 kg
    Målvikt: 57 kg (eller helst 55 kg)

Tillsammans kan vi fixa det!

• alexaa

håller på o gå ner ca 3 kg.. mitt mål är att lyckas med detta under april månad11 har hållt på sen den 1a och de går riktigt bra!! Är så motiverad denna gången1

ett tips är att tvinga sig själv ut på morgonpromenader.. under dagen "glömer" man lätt att man gått den där halvtimmen-40 min och så vill man göra ngt mer nyttigt=) kanonbra=)

• alexaa

undrar oxå om tips på nyttiga maträtter.. ngn som har ngt bra recept att dela med sig av???

• Snowsee

Alexaa: Har hittat ett recept på arla.se, Djungelgryta. Är väl eg inte såå nyttigt men väldigt gott! Vi bytte ut matlagningsgrädden mot ett nyttigare alternativ när vi gjorde den. Snabbt och enklet gjort. :)

• ladymarmelade

Stora A

Ok tack :)
    Ska försöka att hänga på och sköta mig denna gången :D Sommaren närmar sig med stormsteg... Beach 2007 *ryser*

Körde lite träning hemma idag i alla fall. Svettigt värre, men ack så kul :D

• Qozze

snowsee: Oj vad duktig du har varit! Jag har hållit på ungefär lika länge som dig men inte blivit av med alls lika mycket. Hur gör du?

Fick höra av släkten i påsk att de tyckte att jag blivit smal, tycker inte att 4 kilo märks sådär jättemycket men om man inte ses så ofta kanske det märks tydligare. På jobbet har ingen sagt något än i alla fall.

• Snowsee

Qozze: Ibörjan körde jag med Naturdiet, kommer inte håg exakt hur länge men har kört både ren och kombinerad kur. Det gav mig en kickstart. Sen gick jag ju med I viktklubben.se i slutet av januari och där får man ju svara på en massa frågor och så räknar de ut hur många kcal man ska äta/dag för att gå ner i vikt. Denna kcal-nivå är utan att motionera. Jag har inte använt mig av deras menyförslag men sett till att jag legat inom kcal-gränsen varje dag. På hemsidan finns en mat och motionsdagbok som man ska fylla ivarje dag, dels vad du äter och hur mycket du motionerat. Detta har hjälpt mig massor, att hålla koll på hur mkt jag egentligen äter. Ofta så äter man mer än man tror, små saker... Har ofta gjort så att jag skrivit in redan på morgonen vad jag ska äta under dagen för då blir det mer som ett åtagande att jag "måste" äta det, alltså mindre risk för fusk. :)

Sen har jag en unnardag i veckan, oftast lördag då jag får äta vad jag vill men i måttliga mängder. Denna helgen blr det tex kinarestaurang på lördag. Jag tror inte på att förbjuda ngt men att förändra. Har man en unnardag i veckan så vet man om det och kan under vardagarna se fram emot att man får äta gott under helgen. Detta får mig att äta nyttigt i veckorna.

Har ju självklart börjat motionera mer också, kör spinning ibland, cyklar till universitetet i stället för bussen, går promenader, simmar ibland osv.

Hittills har det funkat bra, men vad som funkar är ju individuellt... Men du kanske fick lite tips iaf.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!