• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • AggaP

Jag tycker att det är jättekul att fler vill vara med på denna tråden, ju fler dessto bättre.

Hej på dig blomsterbiet och hej lillamejj.

Kämpa på Pasia det är måndag idag igen, en bra dag att starta om på nytt igen.

Med tanke på tips om hur man ska gå ner i vikt, jag har själv försökt att gå ner i vikt i hur många år som helst, har testat allt ifån cambridge kuren till viktväktarna...men nu har jag hittat det som fungerar för mig. Organisk diet, jag är inte överdrivet nogrann men jag håller på det viktigaste,äta naturligt, äta regelbundet, små portioner, vatten,mycket grönsaker, mellanmål (tex nötter, fröer), mycket fibrer och tar bort så mycket socker som möjligt (i alla produkter, såsom flingor, youghurt mm)MEN jag unnar mig också att äta "gott" jag har min godisdag på lördagar, äter inte massor, men när man vant sig av vid sockret så blir man ganska nöjd med lite mindre.
    + motion såklart.

Jag rekomenderar verkligen att åtminstone kolla upp det, man håller sig mätt för jag äter mycket men går ändå ner i vikt, toppen!!

Måste väga mig imån på morgonen större chans att det står vad jag vill på vågen då...

• Thezz

Hoppar in på tråden jag med.

Har haft en kraftig och svår bihåleinflamation i 6 veckor. Dax att börja träna igen. Tråkigt när man väl hade en bra kondition så måste man börja om.
    Längd: 154cm
    Vikt: 60kg
    Mål: 55kg
    Tränar mycket på gymmet så därav min startvikt. Mycket muskler :)
    Kom hem från jobbet för en stund sedan, bara bytte kläder och tog en joggingtur. Helt underbart!

• Stora A

Hej!

Jag vill också vara med och få lite tips och sådant...
    Längd: 163 cm
    Vikt: 63 kilo
    Mål: 55

Har kört de flesta kurerna, cambridge mm har då gått ner till 58 men så fort jag börjat äta igen så går jag upp... Har aldrig varit såhär stor ngn gång, kommer inte i några kläder alls :(

Om jag förklarar vad jag äter under en dag kanske ngn kan komma med förslag på vad jag äter fel!

Frukost: Lättyoughurt med osötad müsli

Mellanmål: 1 päron

Lunch: Grillad tonfisk med ångkokta grönskaker och vitlöksyoghurt-sås

Mellanmål: 1 äpple

Middag: Typ lax med fullkornsulgur sallad med olja och vinäger.

Jag har även minskat på portionerna, jag tycker inte om kaffebröd, äter godis max! 1 gång/vecka om inte mer sällan! Förstår verkligen inte...

• Stora A

Ska tilläggas att jag dricker te med sacketter ell bara grönt, dricker jag läsk så är det cola light...

• AggaP

Stora A

Verkar ju som om du äter väldigt bra, motionerar du mycket??

Kämpa på det kommer att ge resultat med tiden. Jag åt ganska bra innan också, men ändrade lite så att jag äter mer grönsaker (tallriks modellen), jag dricker grönsaksjuice och istället för att träna 2 gånger i veckan, så tränar jag ca 4-5 gånger, det har faktiskt gett resultat.

Idag väger jag 70kg, woohooo!!!har gått ner 1 kg!! Lite till och jag kan säga att jag väger nåt på 60...

• pasia

hello girlies

hur går det för er??

Stora A, jag tycker att det du äter verkar vara jätte bra, men även nyttig mat kan komma i för stora portioner även man inte tror der själv.. prova att mäta maten istället, typ 2 dl yoghur till frukost med 0,5-1 dl musli, 1 dl bulgur.. 2 msk sås... Är du säker att du inte tar för mycket olja till salladen?

Verkar jätte konstigt att du inte gå ner, men du kanske får i dig hela ditt energi intag.. hm... eller så ligger du på en platå, det händer alla, och man kommer över den vikten till slut... kämpa på!!

• Skruttfia

Hej alla duktiga människor. Jag vill också vara med :)

Jag är 165 cm lång.
    Min startvikt var 76 kg
    Mitt första delmål är 66,6 kg
    Min målvikt är 60 kg.
    Nu väger jag 74 kg.

Förra våren var jag med i Viktväktarna, där jag gick ned drygt 12 kg. Nu vill jag ta tag där jag slutade innan bröllopet.

Jag köpte en Energetics /
    ET 7,1 igår. Tanken är att jag ska använda den minst 3 ggr i veckan, 20-30 min per pass. Sen skulle jag gärna få in som morgonrutin att köra 10 min innan frukost. Hur bra fettförbränning är det?

• Stora A

Tack för tipsen, men har redan dragit ner på maten ganska mycket, men som sagt det kanske bara är en lååååång platå! ;)

Var hos läkaren idag för att titta på proverna jag tog förra veckan, om det var något annat som var fel, men icke, han sa "om folk hade såå bra värden som dig skulle jag inte ha något jobb" :)

Men jag måste helt enkelt röra på mig mer...
    Skratta inte nu men jag har köpt en lateral tigh trainer från tv-shop...

Någon som har erfarenhet från en sådan...?

Min m2b bara skrattar...

• pasia

Jag tycker inte det är fel om man köper nåt från TV-shop, det är ju ett redskap som du kommer att använda kroppen med, inte en maskin som du klistrar på magen och "bränner fett" med (haha), det är väl nästan som vilken annan tränigsmaskin på gymet...

usch nu har jag verkligen ett sug eftre något sött typ choklad eller glass.. jag vet att det beror på att jag är ledsen och vill typ "tröstäta".. usch..

• Skruttfia

Drick vatten och gör en fruktsallad Pasia!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!