• Nanna3000

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Jag vill ochså vara med!!

Längd 160cm
    Start 84kg
    Just nu: 85 (snyft)
    Mål: st 40-42 (vet inte riktigt vikten)

Jag fattar inte att folk kan väga under 60kg! Min våg visade 85 panner idag men om man jämnför med tjejen i amelia brud och bröllop 07 som vägde 82, så kan jag säga att hon nästa är det dubbla mig i storlek! Jag kommer ju utan större problem ner i en st 46, och tom 44 (med mycket plåga och inhållande av mage). Var kommer all den extra vikten ifrån?

Jag började i slutet av november förra året med att promenera 3 x 1h i veckan, efter nyår ökades det till 4 x 1h. Februari var jag uppe i
    1x 2h
    1x 1,5h
    3x 1,h
    2x 35 min, ev 1 x 354 och en vilodag.

Jag köpte vågen i mitten av februari. I mars var jag tvungen att minska ner träningen till hälften pga inflammation i knäet, och nu precis när jag nästa hade kommit igång igen i full skala så åker jag på en seninflammation i smamma knä. Och nu väger jag mer än när jag startade!!! Jag har minskat på portionerna och uteslutit i princip allt godis (förutom under påsken) och jag äter lite oftare så som man ska.
    Men ändå går jag bara upp i vikt.

Ärligt talat funderar jag på att ge upp, om jag ändå går upp i vikt fast jag tränar en massa så är det inte värt det (kan tillägga att jag inte har känt av alla de där positiva sakerna om man får av träning, tex mer ork och mer sexlust).

Snart snor jag pengar från bröllopsbudgeten och fettsuger mig i stället.

• Nanna3000

Är det nån mer än mig som hört att man ska äta 5 gger per dag om man vill gå neri vikt?? Jag har hört det från flera olika källor, men det känns ju så fel. Man ska äta lite men ofta, det är ju som gjort att man svullar i sig massor.

Jag har ett skumt sätt att bekämpa mitt sötsug, jag har helt enkelt en kexchoklad liggandes hemma. Det låter bisarrt men då vet jag att när det väl faller på så kan jag äta den, men eftersom jag är så jävla snål så måste ju tillfället då jag äter den vara speciellt (för jag har ju bara en), men pga min snålhet så kommer nästan alldrig det där speciella tillfället

• Nanna3000

Mysprick

Jo jag har funderat på att tex gå till vårdcentralen och kolla upp så att jag inte har nått hormonfel, men först måste jag bygga upp en träningsdagbok, mest för att se så att jag verkligen tränar så mycket som jag tror. Plus att jag är fruktansvärt spruträdd och jag vet att en sådan kontroll involverar sprutor.

En dietist kommer nog inte att göra så mycket skillnad i mitt fall eftersom jag är student. Det betyder i mitt fall att vi lever på en mycket snål matbudget för att klara av bröllopet (sen är jag otroligt snål i mig själv och känner ett motstånd mot att lägga pengar på mat, så vi köper alltid det billigaste, dock är det väldigt sällan vi lägger pengar på vanliga onyttigheter).

Men det kan nog vara en ide, fast jag går nog till vårdcentralen först, dvs så fort jag känner mig bekväm med att smälla 170 spänn på ett besök som kanske inte ger något (ja, så snål är jag att jag inte vill lägga ynkna 170 spänn på att kolla upp så att allt är ok .

• Nanna3000

jagärsåkär

Potatisrätter äter vi ganska mycket av faktiskt och då menar jag riktigt potatis och inte pulvermos(händer ibland).

soppa är ju bra, vi ärter ganska mycket ärtsoppa, men lök är en dålig ide för min del eftersom jag inte gillar det (och numer inte mår så bra av att äta det).
    Bröd är ochså bra, förutom det faktum att vi nästan alldrig äter bröd.

Ett av mina största problem är nog att jag äter så mycket salt, jag kännner mig jämt saltsugen och eftersom jag svettas dagligen så är jag tvungen att äta salt för att inte få saltbrist (min sambo jobbar på akuten och har berättat vilken ohygglig smärta man får vid saltbrist) vilket gör att man lätt tar lite för mycket. Det känns som om att de kilo jag ibland går ner snabbt kommer tillbaka om jag inte rör på mig en dag i form av vätska.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!