PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
Jag vill ochså vara med!!
Längd 160cm
Start 84kg
Just nu: 85 (snyft)
Mål: st 40-42 (vet inte riktigt vikten)
Jag fattar inte att folk kan väga under 60kg! Min våg visade 85 panner idag men om man jämnför med tjejen i amelia brud och bröllop 07 som vägde 82, så kan jag säga att hon nästa är det dubbla mig i storlek! Jag kommer ju utan större problem ner i en st 46, och tom 44 (med mycket plåga och inhållande av mage). Var kommer all den extra vikten ifrån?
Jag började i slutet av november förra året med att promenera 3 x 1h i veckan, efter nyår ökades det till 4 x 1h. Februari var jag uppe i
1x 2h
1x 1,5h
3x 1,h
2x 35 min, ev 1 x 354 och en vilodag.
Jag köpte vågen i mitten av februari. I mars var jag tvungen att minska ner träningen till hälften pga inflammation i knäet, och nu precis när jag nästa hade kommit igång igen i full skala så åker jag på en seninflammation i smamma knä. Och nu väger jag mer än när jag startade!!! Jag har minskat på portionerna och uteslutit i princip allt godis (förutom under påsken) och jag äter lite oftare så som man ska.
Men ändå går jag bara upp i vikt.
Ärligt talat funderar jag på att ge upp, om jag ändå går upp i vikt fast jag tränar en massa så är det inte värt det (kan tillägga att jag inte har känt av alla de där positiva sakerna om man får av träning, tex mer ork och mer sexlust).
Snart snor jag pengar från bröllopsbudgeten och fettsuger mig i stället.