• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

Nu är jag hemma igen och är totalt slut. Blev mycket motion i skogen. Ujuj. Men salladen var riktigt god, blev tom kvar som jag ska äta ikväll sen. :) Det enda jag tänker röra på mig mer idag är när vi ska åka och handla.

Ladymarmelade: Jag har faktiskt aldrig vågat prova sushi. :) Och du var stolt över dig själv att du sa nej till glassen, bra gjort! Ska ta min unnardag på söndag för då ska vi fira sambon så då blir det ostbricka med en massa gott. :)

• ladymarmelade

Idag ballade det ur lite på jobbet. Jag skulle faktiskt bara ta EN sushibit. Men när jag väl hade stoppat denimunnen så gick det verkligen inte att hejda mig själv!! Jag kunde inte sluta Så det slank väl ner en 5-6 bitar till innan jag plötsligt "vaknade" och la band på mig själv. SUCK OCH STÖÖÖÖN!!! Varför var jag ens tvungen att ta den där första biten?!

Så nu sitter jag här med lite ångest. Visserligen har jag bara ätit 3 påsar ND idag och sushin, så det är ju inte direkt så att jag har ätit onyttigt. Men det var ju liksom inte så här planen var.

Ja ja... Imorgon är det vägning också. Och nu har röda faran dykt upp, så man är väl extra heavy pga den.

Hur går det för alla er andra?

• Snowsee

Ladymamelade: Det är bara att ta nya tag idag! Kom igen! Jag ska gå på ND och frukt fram till söndag kväll då jag har planerat att synda. Och jag ska klara det. Idag blir dock en tuff dag med skola mellan 9 och 16 och sen jobba 17-22.30. Men jag har laddat upp med en massa frukt och ND-bar så det SKA gå! Har köpt tuggummi att tugga på om jag blir för sötsugen.

Ha en bra dag!

• ladymarmelade

God morgon!
    Idag skiner solen igen, och man känner sig genast mycket piggare!

Idag var det vägdag - med godkänt resultat :)
    Längd 155 cm
    Startdatum 11 april
    Startvikt 68.4 kg
    Förra vägningen 68 kg
    Aktuell vikt 67.2 kg
    Delmål 60 kg
    Slutmål 55 kg

Ett minus på 0.8 kg denna veckan. Inte så mycket som jag hade hoppats på, men samtidigt så måste jag ju vara nöjd ändå. Var trots allt inte så säker på att få se ett minus överhuvudtaget när jag ställde mig på vågen. Har ju fuskat lite i veckan och inte gått på ren kur som var planerat. Men alla minus är minus :)

Snowsee
    Fy f*n vad gott det lät med ostbricka!!! :D
    Jag får min tuffa dag på söndag då jag ska jobba från 8-20 ca :( Men ska göra som du, och bunkra upp med påsar och frukt.

Ha det bra tjejer!

• rosesarered

Som jag skrev för ett tag sedan så hade jag ingen våg förut men nu har jag varit och köpt mig en våg. Gissade på att jag skulle väga 68-70. Jag vägen 71 kg:(
    Kändes deppigt att se den vikten på vågen.

Längd: 162 cm
    Vikt: 71 kg
    Målvikt: 60 kg

Började i söndags!
    Inte ätit godis eller andra godsaker sedan dess.
    Frukost: havregrynsgröt och en brödskiva med ost. (fullkorn)
    Lunch: Sallad
    Middag: Vanlig husmanskost, dock "lättlagat"
    Mellanmål: Frukt, frukt, frukt och frukt!
    Motion: Rask promenad 1h varje dag

Om jag fortsätter såhär så kanske det blir annat resultat på vågen snart!

• Mysprick

Vilken fuskdag det blev igår! Åt säkert tio riesenkolor och salta pinnar. Men jag gick 50 min på morgonen och tränade på em, så det kanske tog ut varann (hoppas hoppas) Men idag blev det bil till skolan pga regnet, och nu ska vi åka bort ikväll, så det blir mkt stillasittande och säkert fusk! Fem timmar i bil...
    Någon som har ett bra tips till nyttig färdkost?
    Sambon gillar max, men där finns ju nyttiga alternativ, tänker mest på ngt istället för godis...
    Hjälp!

• ladymarmelade

Mysprick

Jag är en sån människa som älskar att äta godis och sånt om jag åker bil/buss/tåg länge. Tycker det är myyyys :D
    Har du provat sån där Japanmix (tror jag det heter?) som finns bland naturgodiset?
    Det är bla små nötter i olika former och lite annat gott. Kan inte riktigt förklara vad det är egentligen, men gott är det! Och ett nyttigt alternativ till snacks. Kolla i affären om du hittar det :)

• alexaa

visst e naturgodis ett bättre alternativ än vanligt godis.. och det är nyttiga fetter. men men allt ska var i lagom mängd=)hihi

• alexaa

mysprick!! knapra på morötter..det hjälper för mig!!

• ladymarmelade

Gör en fruktsallad och ta med i en liten låda. Det är ju supergott och nyttigt! Lite melon, apelsin, äpple och annat gott som du gillar.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!