• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • alexaa

ÅÅHHH VAD JAG E ARG!! min målvikt var -3kg på en månad.. och idag vägde jag mig. jag är 2 hg ifrån!! får ett anfall snart...

har dinte gått ner ett gram de sista veckan.. och har ingen aning om varför.

någon som kan hjälpa mig?? skriver ner hur jag äter och motionerar nu..kom gärna med synpunkter på vad som kan förändras till det bättre!!

en vanlig dag:
    promenad innan frukost 30 min
    frukos: havregryngröt med mjölk
    mellan mål:frukt
    lunch: något lite lättare...kanske en bakadpotatis med grönsaker eller soppa..ibland sallad
    mellanmål: frukt
    kvällsmat: kyckling/fisk/kött och grönsaker.. ibland (beroende på vad jag åt till lunch) lite pasta/potatis/bulgur/couscous
    kvällsmotion: promenad 50-60 min eller 60 min aerobic...

försöker hålla mig under 1400 kcal per dag... och motionera mkt..men inget händer..

får väl tillägga att jag inte har mkt att gå ner.. är 164,5 cm lång och väger nu 54,9kg.. vill ner tll 53...

• Snowsee

Tjejer! Idag är det valborg och i morgon ny månad! Kom igen nu! Ta nya tag inför den nya månaden! Vi fixar det här, eller hur?! :)

Veckans resultat blev -1.1 kg trots en massa synder i helgen med födelsedagsfika hos mormor, restauranf besök med grillat och pommes och bio med godis.

Idag ska vi hem till syrran och grilla, ska grilla fläskkotlett (som var bra enligt VK), göra tzatziki och en stor sallad till. Ingen pommes, potatis eller ris till, så det borde inte bli så farligt. Förra veckan avverkade jag ca 4 mil i spåret, och idag blir det allt en prommis också.

Kom igen tjejer! Och ha en trevlig valborg!

• ladymarmelade

Nu sitter jag här och försöker övertala mig själv att åka till simhallen istället för att gå stavgång :D
    Såg att simning hade MYCKET högre förbränning. Plus att jag inte har simmat på länge, så det hade varit jätteskönt. Men då måste jag fixa iordning en väska och sätta mig på bussen. Det är det som tar emot lite... VA?!?! Jag lat?!?! :D :D :D

• ladymarmelade

Igår blev ingen direkt lyckad dag...
    Jag åkte faktiskt iväg och simmade iofs, det var superskönt! Simmade i 70 min non stop, så jag brände nog en hel hög med kalorier där.
    Men sen på kvällen spårade det ur lite, och jag åt både godis och popcorn... Och fick sååå ont i magen! Får skylla mig själv

Idag är det nya tag! Och bestämde mig igår för att flytta fram vägdagen från fre till lör. Konstigt nog har jag ingen sån "dödsångest" över svullandet igår. Antagligen för att jag simmade. Idag känns det mer som att jag bara har skakat av mig det och tar nya tag. Skönt!!

Pepp på er allihop där ute!! :)

• pasia - www.js070707.blogg.se

ladymarmelade, skönt att du inte har någon ångest, själv har jag sjukt mycket ångets för allt jag ätit udner långhelgen, jag räknade ut kalorierna utöver riktiga måltider, och det blev cirka 8500 kalorier... Usch, det är MER än ett kg fett på kroppen.

Men nu ska jag kämpa hårdare, jag vet att jag äter för att dämpa annan ångets, som leder till ny ångest = ond cirkel...

Ska iväg till gymet med min kompis kl 3, så förhopnningsvis ska jag bränna lite där. Brukar känna mig gladare efter haf har tränat också, så jag hoppas att mitt humör får sig en sväng uppåt.

• Snowsee

Heja Ladymarmelade! Skönt att du inte har ngn ångest. Idag är det ny månad och nya tag som gäller, eller hur? :)

Igår blev det god mat, vi grillade och hade gjort en stor sallad och tzatziki till. Blev även vitlöksbröd. Skulle eg gått och och tittat på brasan men både jag och sambon var så frusna när vi kom hem från syrran att vi stannade hemma och grillade mashmellows över ljus i stället. Inte nyttigt men gott. :)

Har nu lovat mitt ex att jag inte ska väga mig mer än en gång i veckan på sin höjd och det ska jag hålla. Han är rädd att det här med vikten och maten tar upp en för stor del av mitt liv. Igår skrev han i ett sms att: " Du är så söt och fin hur du än ser ut." Det värmde att höra och jag är glad att han bryr sig. Så för hans skull ska jag låta vågen stå till på måndag även om det är svårt. Känner att jag har mindre koll då på hur det går med vikten. Men vikten är väl inte allt.

Som jag skrev till honom, nu väger jag 58,5 kg och är 164 cm lång men tycker fortfarande att jag är tjock..... :( Äe det friskt?

• ladymarmelade

pasia - www.js070707.blogg.se
    Hoppas det känns bättre efter ett träningspass. Jag vet exakt vad du menar - jag kan också äta om jag mår dåligt, och sen mår jag ännu sämre för att jag har ätit en massa skit. Och den onda cirkeln är igång.
    Jag var inne på din blogg och kikade lite :) Alltså, jag tycker du ser smal och liten ut redan nu... Du kanske har lite för höga krav på dig själv, och då kanske det är svårt att uppnå de resultat du vill. Och det leder i sin tur till att du blir frustrerad och känner dig omotiverad.
    Istället för att stirra dig blind på din vikt så kanske det är bättre för dig att börja träna stenhårt, och på så sätt tighta upp kroppen lite.
    För du vill väl heller inte se ut som en mager brud? Att vara tight och vältränad är väl mycket bättre än mager och benig?

Hoppas inte du tar illa upp av det jag skrev nu, menar inget illa :)

Snowsee
    Gränsen mellan att vara medveten om vad man äter och att träna bra, och att bli helt besatt av det kan ju vara hårfin. Innan man vet ordet av så kan det ha tagit över ditt liv helt och hållet. Allt man gör kretsar runt kalorier och motion osv osv. Det är inte bra...
    Det låter kanske som att det har blivit lite så för dig, med tanke på att du fortfarande anser dig vara tjock. Det kan du ju omöjligt vara med din längd och din vikt i förhållande till den.

Men jag förstår dig helt och hållet, ibland känner jag mig lite smått besatt av det här. Men det är då det är viktigt att vakna så man inte går över gränsen...

LYCKA TILL BÅDA TVÅ!

• Snowsee

Ladymarmelade:

Tack för peppningen som vanligt! ;) Ja, jag vet att den gränsen är hårfin och tro mig, just nun gör jag allt för att ta mig ur det annars skulle jag nog inte skriva om det här. :)

Är dock glad att jag kan prata med mitt ex om det, han vet mkt om mat och träning eftersom han är intresserad av det plus att han är utbildad kurator så han är bra att prata med. Ett guldkorn. Ibland är det lättare att prata med honom än med sambon om vissa saker...

Är dock stolt över mig själv att jag låtit bli vågen sen i går morse, med tanke på att jag brukar väga mig minst 2 ggr/dag. Den står där i badrummet och jag blänger på den. Har varit nära att kliva upp på den men låtit bli. Hoppas att det är ett steg i rätt riktning.

Nu har jag städat lägenheten och väntar på att sambon ska komma hem så att vi kan ta en prommis, om det inte börjar regna...

• jagärsåkär

Ussch, jag såg några bilder på mig själv... Dags att ta sig i kragen! Jag ser ju ut som ett fettberg!! Gräsligt.

Jag MÅSTE bli av med 13 kg.

Ska försöka komma in här och suga åt mig av era peppningar, tror det hjälper faktiskt.

Nån som kan rekommendera nåt mirakel? Är lite desperat... jag blir ju fet av ett äpple.

• Mysprick

Halloj! Har nu festat i dagarna fem (!) och syndat rejält varje dag... Jag menar hamburgersynder och dyl.... Vill inte väga mig, för förra veckans minus lär vara utraderat.... Å andra sidan blir det inget festande mer på en månad så nu hoppas jag på att kunna vara nyttig framöver.
    Håll tummarna, imorgon är invägning!
    Kram på er tjejer, ni är jätteduktiga!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!