• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Carma

l i s a,

Duktig flicka. Om du ska till stan, passa på att prova någon riktig tajt plagg som du skulle vilja ha till sommaren med. Om chipspåsen är kvar i skafferiet när du kommer hem, så suget kommer bli helt bortblåst vid det läget :D :D I promiz

• l i s a

Carma! *garv* Jag gjorde preciiis just det! Fast hemma! Fick en jättefin tröja av min sambo i förrgår, bara helt apropå sådär. Som tyvärr var allt för liten över magen Jag stog just och provade den och funderade över om jag verkligen ska byta till en större storlek eller om jag ska ha den som "pepp-plagg". Fast just nu funkar den bäst som "depp-plagg", å det är ju trist eftersom det är en present... Jag byter den nog. Men chipsen åker ut, och bregottpaketet.

• Vickan78

l i s a

Här är en annan som inte eller kan ha saker i skåpet hemma, för ett tu tre så har man ätit upp alltihop och man kommer inte ens ihåg hur det gick till...
    En del här verkar ha en unnardag i veckan, du har ingen sådan dag som du kan spara dem till då?

Hmmm...för mig står vågen stilla, trots både inomhus-träning och promenader...Försöker gå på morgnarna, det är härligt när solen skiner och man har bra musik i lurarna!
    Men det blir nog för mycket mat egentligen (för stora portioner), men jag tänker att man måste ju äta ordentligt när man tränar...

• Carma

Trots alla stavfel.. brottom som jag har, så tycker jag det är duktigt av dig att slänga chipsen! Heja l i s a :D

Apropå kläder som man har som pepp-plagg, så är jag nog bra på det. Köper aldrig större kläder än storlek 36/S. Enligt mig, om man ska börja köpa större kläder så är det lätt att man blir större i omfattningen utan att märka det ;)Och tvärtom.

• l i s a

Vickan78, ne någon unnardag blir det inte för mig. Det fungerar inte. Det måste liksom vara på eller av för min del. Om jag har haft en "lyxdag" är jag 1000 gånger sugnare dagen efter. Och ska jag ändå lyxa till det gör jag det hellre med ett glas vin än med chips. När jag måste välja Över huvud taget är det svåraste för mig dryck av alla de slag. Det är ju så gott med en kall folköl. Eller kanske lite the med honung och mjölk på kvällen. Eller något glas vin på helgen. Eller en drink på krogen. Eller lite fanta. Jag gillar helt enkelt att dricka grejer. heheh.

• ladymarmelade

Välkomna hit alla nya bantarsjälar :)

l i s a
    F*n vilket bra tips med talbok!! Att man inte har tänkt på det förr. Jag är iofs lite lättskrämd, så jag får nog hålla mig till de lite mer lättsamma talböckerna :D
    Å andra sidan... Om jag lyssnar på nåt läskigt så blir jag ju rädd och vill hem fort - alltså går jag snabbare :D
    Tack för ett bra tips, vi får se vad jag hittar som passar mig.

Och Guuuud vad jag saknar en kall öl nu när vädret har varit så sprillans fint. Sätta sig på balkongen efter jobbet, se solen gå ner i rosa och... dricka kranvatten. Det är inte riktigt samma grej *moahahaha*
    Imorgon får det kanske bli en ölis.

• AggaP

Hej på er alla nya och gamla "på väg att bli supersexíga smala" tjejer.

Jag har varit ganska duktig denna veckan, men det har varit tufft, för min inspiration har varit på noll. Jag känner vissa positiva känslor komma tillbaka trots allt...

Nu lagar jag fredagsmat, det blir lasagne idag, inte så nyttigt, men jag ska ha massor med ärtor till, och det är ju nyttigt...

l i s a
    Talbok- så genialiskt, och enkelt.

Jag ska också ha ett pepp-plagg, men jag behöver inte köpa, ska istället gå och rota i garderoben, där finns massor med för små kläder...

Min toblerone ligger fortfarande orörd i kylskåpet, imorgon är det unnardag...

Vägdag imorgon förresten. Men innan tobleronen...hihi...man får ju vara lite slug.

• ladymarmelade

Tänk vad det kan göra mycket att skjuta fram sin vägdag en dag :D Vägde mig i frdags som vanligt, och hade bara gått ner 4 hg under vecka. Åkte och simmade och hade sen en hysterisk kväll på jobbet och hann inte äta något på hela kvällen. Åt lite äggröra när jag kom hem.
    Imorse vägde jag mig igen, och hade minskat ytterligare 3 hg. Så totalt denna veckan blev det ett minus på 7 hg.

Jag är helt klart nöjd med tanke på vad jag åt i måndags...

• ladymarmelade

Uppdates :)

Längd 155 cm
    Startdatum 11 april
    Startvikt 68.4 kg
    Aktuell vikt 65.6 kg (- 2.8 kg)
    Delmål 60 kg
    Slutmål 55 kg

• AggaP

vagdag idag...suck

Mina nya siffror

Startvikt. 76kg
    Malvikt. 60kg
    Dagens mal. 67kg
    Dagens vikt. 69,8kg
    Resultat + 1,8kg denna veckan.

Vad var det jag sa, smakakorna hade gomt sig nagonstans, nu hoppade de fram. Kanner mig besviken, men anda helt ok, jag har fatt lite inspiration tillbaka och hyser mycket hopp om att jag ska ha gatt ner till 68kg nasta lordag vilket ar mitt nya mal. Jag har varit duktig denna veckan och jag tror pa att min kropp ar valdigt segstartad, vilket betyder att denna veckan ska synas pa nasta veckas vagning.

Tank bara vad mycket muskler jag maste ha bildat om jag har gatt upp sa mycket.
    Behover trots allt mycket pepphjalp nasta vecka, detta var bara en dum svacka!!!!

ladymarmelade
    Supersnyggt jobbat, toppenbra med 7hg. kampa pa!!!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!