• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

Vet ni va? Ställde mig på vågen i morse och den stod på 57,8 kg!! Alltså -1,9 kg sen i måndags! Kanske det börjar släppa nu igen. Har ju unnardag imorn så får väl se vad som händer efter den.

Dags för tenta! Ha en bra dag!

• ladymarmelade

Puh... Vägningen imorse gick jättebra! Minus 9 hg, så nu ligger jag på 66.3 kg. Har minskat i vikt i ungefär samma mängd som förra veckan. Känns bra att det går neråt i jämn takt (trots en hel del småätande i veckan...)
    Tittade mig i spegeln igår kväll och tyckte inte att jag såg någon skillnad. Men de totala 1.7 kg måste ju ha ramlat av nånstans :D

AggaP
    Det är ju definitivt ett STORT framsteg för din karl att han ser att det behöver städas nu i alla fall. Nästa steg i behandlingen blir ju att ta tag i det och göra en fysisk handling av det så att det inte bara förblir en tanke :D
    Jag tror faktiskt att en sån peppnngstråd hade varit ganska populär. Det finns nog en del tjejer som dras med samma problem!

Snowsee
    Heja heja! Fattar inte hur du kan tappa så många kg på bara en vekca. Inte ens en vecka är det ju förresten. Antar att humöret och motivationen känns lite bättre nu då?

Ska ut och stava här snart efter mitt morgonte. Hörs senare tjejer!

Kram ladymarmelade

• Kristina07

Hur vet man hur många kalorier man "ska" / "kan" äta per dag?

Jag äter runt 1000 kalorier på vardagarna och 1500-2000 på helgerna.

Jag har gått ner ca 5 kg sen i januari och det känns inte som särskilt mycket!

jag gick ner 3 kg på en månad i januari, låg sen helt still till i Påskas då jag började hålla koll på antalet kalorier. Och sen den 5/4 har jag gått ner 2 kg till.

Borde jag inte ha gått ner mer?
    Jag tränar inte jättemycket, men springer ibland och promenerar ca 4-5 dagar i veckan.

• Buslinna

Under en viss kalorigräns (minns om inte det är 1 100 eller 1 300) så går kroppen i svältläge och sparar på alla resurser den har. Det kan vara en anledning till att du inte gått ner mer.

• Snowsee

Ladymarmelade:
    Grattis till minus igen! Kanon jue!
    Jag fattar det inte heller. Till saken hör ju att jag denna veckan ätit mycket vanlig mat och bara enstaka mål ND. Kanske är det vätska som jag samlade på mig under röda veckan som försvunnit?! Men bra känns det iaf och motivationen är tillbaka! Dessutom tror jag tentan idag gick bra. Har nu kommit hem från picknicken med sambon. Så mysigt. Åkte ut till en sjö, låg där på en filt och tittade på vattnet. Hade med oss varsin baguette, jag hade lite kalkon, lite ost, salllad, gruka och paprika i min så den var väl iaf hyffsat nyttig.

Nu står jag i valet och kvalet för om jag ska ställa mig och baka en äpplepaj. :)

Kristina07:
    1300 kcal är det minsta du ska äta på en dag, Viktklubb.se har det som sin lägsta kcal-gräns och under det så går kroppen in i svältläge och håller hårt i all näring den får tag på. Tränar du ska du dessutom äta ännu mer eftersom kroppen då behöver mer energi för att orka med träningen. Tänk på att äta 5-6 ggr/dag. 3 huvudmål och 2-3 mellanmål. :)

• ladymarmelade

Snowsee
    Picknick lät hur skönt som helst! Vi tänkte dra på en heldagsutflykt imorgon, jag, min sambo och lilltjejen. Men vi vet inte riktigt vart vi ska åka än :) Har många bud bla Borås djurpark, en heldag på Marstrand, dagstur till Danmark... Hua mig, ja jag vet inte...

Tycker absolut du ska baka en äpplepaj. Och så tycker jag absolut att jag ska komma till dig och smaka :D

Fick magkatarr igår och känner av den idag också :( Ska ta en tablett innan jag sticker till jobbet och hoppas att det hjälper. Annars måste jag nog få i mig ett mer ordentligt mål mat.
    Men imorgon är det ju ätardagen :D JIPPIE!!!

• AggaP

FREDAG!!!

Visst är det gött??

Har tagit mig runt min spring-slinga idag. Det är konstigt att när man som minst känner för det, så är det den gången man tycker att det är som skönast att träna.??Någon annan som märkt det

Imorgon är det vägdag (jag vet att jag fuskar och väger mig varje dag, men det är ju på lördagar jag har mitt mål uppsatt) Imorgon är det 67 kg som mål, men det finns inte på kartan att jag ska kunna ha klarat av det, men jag är nöjd om jag kan fixa det till nästa vecka istället.

Vet inte om ni har sett "The devil wears Prada"?? Iaf vill jag bara citera vad en tjej säger om bantning.

"Jag följer en jättebra bantningsmetod, jag äter ingenting, och när jag blir jättehungrig och känner mig svimfärdig så äter jag en liten ostkub. Det fungerar jättebra"

• AggaP

68kg, vägdag. Klarade inte 67kg men jag sparar det till nästa lördag. Känns ok ändå.

• pasia - www.js070707.blogg.se

jag behöver pepp... jag har ätit så mycket glass i helgen (you can't imagine girl) och jag har ingen motivation... åååh... 8-9kg mindre hade varit så underbart... men klänningen kommer i början av juni... vet någon hur lång tid det brukar ta att sy in klänningen?

• ladymarmelade

pasia - www.js070707.blogg.se
    Var visst en glasshelg för fler än mig. Åt glass både lör-sön. Inga hysteriska mängder kanske, men dock tillräckligt för att det ska kännas jobbigt idag.

Och idag kan jag inte heller påstå att motivationen är på topp. Är jättesugen på att äta något. Ska försöka låta bli, men det är jobbigt när man känner det så meddetsamma när man vaknar på morgonen.

För att höja min motivation brukar jag ställa mig framför spegeln. Då ser jag hur jag ser ut och kan samtidigt föreställa mig hur det är jag VILL se ut. Jag drar in magen och så tex, petar lite här och där där jag vet att jag kan gå ner några kg.

Kämpa på!
    Själv ska jag göra mig klar för dagens stavgång :)
    Hej så länge!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!