• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

Hej tjejer!
    Det verkar som att det går bra för er, kul! Själv kämpar jag med det som jag lyckades lägga på mig förra veckan när jag inte mådde bra. Men det ska nog gå det med. Imorn är det dags för tenta igen, men efter det ska sambon och jag åka på picknick om det fortfarande är fint väder. Ska bli så mysigt! :)

Idag blir det bara tentaplugg men dock en prommis med min syster framåt kvällen, ska gå 5km-spåret. Igår blev det faktiskt 50 min prommis på förmiddagen och 45 på eftermiddagen så det får väl vara godkänt. Har iaf lyckats få bort 0,8 kg av det som jag la på mig under förra veckan, 0,9 kg kvar... :(

• ladymarmelade

God morgon!
    Ska snart iväg till jobbet. Har packat mina påsar med ND. Måste hålla mig till dem idag eftersom jag inte kommer ha tid för någon träning. Jobbar till kl 20 och efter det brukar jag vara ganska slut. Det lär bli mycket att göra på jobbet nu också iom att det är löning. Folk blir visst som galna och ALLA ska äta sushi när de får lön :D

Snowsee
    Kämpa på tjejen! Jag är precis som du - jag äter gärna när jag inte mår dåligt. Vissa är ju "lyckligt lottade" att de tappar matlusten när de mår dåligt psykiskt, för mig är det tvärtom. Jag vill gärna tröstäta. Och äter gärna för att fira något kul också :D Mao så gillar jag ätt äta oavsett... Det är ju därför man sitter här idag och mumsar ND.
    Med tanke på hur bra det har gått för dig tidigare så lär du inte få problem att tappa de hg du gick upp förra veckan.

Ha en skön solig dag girlies :)

• Snowsee

Ladymamelade: Tack för peppningen! Det behövde jag! Idag SKA jag hålla mig till ND på huvudmålen och sen frukt som mellanmål.

Testade ngt väldigt gott igår, nämligen Icas frysta frukter/bär (250gr) med 1 msk ljus sirap och 1 msk müsli. Sååå gott och bara 259 kcal. Blev riktigt mätt också! :) Ett sånt paket frysta frukter/bär på 250 gr innehåller bara 125 kcal. :) Det tyckte jag var bra. Massa goda saker var det i som ananas, papaya, mango, hallon och lite annat. Mums! Rekomenderas verkligen. Låt dem tina lite först bara. :)Vill man vara ännu nyttigare så kan man ju skippa sirapen och müslin. :)

Ha en bra dag tjejer!

• Stora A

Blev pilates-pass och en promenad på 50 min igår! Kändes jättebra! och idag blir det en rask promenad hem från jobbet, 70 min! Blir man inte lite lycklig och hurtig av det här fina vädret?! :D

Ha en strålande dag tjejer!

• AggaP

TÄNK...JAG VÄGER 68 IDAG!!!! Jag måste ju gjort något bra förra veckan då trots allt. Ställde mig själv på vågen och blundade, förväntade mig 71kg, men istället har jag gått ner..??? Jag är så glad. Det enda är väl om småkakorna och godiset jag åt förra veckan har lagt sig någonstans, och bara väntar på att få hoppa på vågen de närmsta dagarna.

Nu är jag "back in buisness" igen. Känns väldigt skönt. Jag har sprungit en runda idag, phu...jag har ätit regelbundet och dricker just nu färskpressad morotsjuice.

Stora A
    Du kämpar ju på som sjutton, måste bara säga att jag tänker: Att hon orkar gå hem från jobbet när det är så långt.

• ladymarmelade

Jag har ett tips förresten som jag glömde skriva in tidigare. Jättegott om man blir sådär akut sugen på något, särskilt på kvällen.
    Frysta, osockrade hallon som man tinar, ev kör i micron lite så de blir ljumna. Blanda sedan med Mini Keso. Jättegott och minimalt med fett :)

Imorgon är det vägdag för mig, vilket jag inte ser fram emot... Idag har jag inte varit så duktig, och just nu känner jag mig bara som en stor plufs. Fick världens magkatarr på jobbet, antagligen beroende på stress, och var tvungen att få i mig lite mat. Det räckte inte med mina ND påsar idag.

Sen kom jag hem och fick ett psykbryt på sambon, eftersom det såg ut som sju svåra år här hemma i lägenheten Om det finns någon därute som vet hur man får sin karl att städa (och framförallt hur man får dem att SE att det faktiskt behöver städas) så dela med er av era tips :D

• ladymarmelade

Bra gjort AggaP förresten!!! Verkligen! Det är ju sååå skönt att få ett positivt resultat när man minst anar det.

Fortsätt kämpa amigos :D

• Mysprick

Hello ladies! Har inte skrivit på ett tag, men kan rapportera positivt, vägde in 1,5 kg mindre i onsdags än förra onsdagen! tjo ho! Annars inget nytt! Cyklar fram och tillbaka till skolan två gånger per dag för att rasta hunden på lunchen, tror att det är det som gör susen!

Lady marmalade: apropå det där med mini keso, har du sett att det är mindre protein i mini jmfr med vanlig? Man undrar vilken som är nyttigare?

Läste idag att man kan bli fet av lightläsk , man kan säkert bli fet av mkt, det gäller bara att äta massor av det!
    Heja tjejer vad ni ära duktiga!

Så här i sommartider vill jag bara flika in att det faktiskt är nyttigt med grillat kött, tur va
    Hoppas ni får en härlig och varm helg!
    /Mysprick

• ladymarmelade

Mysprick
    Grattis till ditt minus!! *Klapp i händerna* :D
    Ja det är ju ofta som light och miniprodukterna inte är så mycket bättre än de vanliga. Men det KÄNNS ju bättre att äta minigrejer, eller hur?!

Nu längtar jag verkligen till lördag = UNNARDAG!!!

• AggaP

ladymarmelade
    Tack, och nej, vet inte heller hur man ska kunna få han med stort H att städa. Men jag tror att det går famåt för nu ser han när det behöver städas, men gör inte något åt det. Det måste väl ändå vara ett steg närmre, än att inte se det över huvud taget???

Föreslår att det blir nästa peppnigstråd, till oss som vill få våra män att städa lite....

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!