• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Kristina07

Hur länge har ni kvar till bröllopet?
    I tid och i kg? *fniss*

Jag har 45 dagar kvar, och 3 kg. Fast jag ska fotas för Secret box den 29/5 så dit är det bara 27 dagar kvar.

Bra tips föresten, boka in en fotografering i bara underkläderna så kommer motivationen flygande! Måste hinna få lite solbränna tills dess också.

Sen följdfrågan, hur gör ni med klänningarna? Jag känner mig rätt säker på att jag måste sy in klänningen. Jag köpte i november, dvs för 5 kg sen. Jag ska köra hårt 2 veckor till, sen får jag prova klänningen igen.

• Snowsee

Tjejer, ni är underbara på att peppa, tack!

Carma:

Jag har gått ner från 71,8 till 58,6 sen nyår. Min målvikt är också 55 kg. Jag tror att du kan ha rätt i att det tar ett tag innan hjärnan hinner med och ställer om sig till att man är smal(are). Har dcok börjat köpa nya kläder nu och är ju nere i S/36 eller 27 i jeans.:)

Ladymamelade:

Kanske får vi passa oss båda två så att vi inte hamnar på fel sida av gränsen? Vi får fortsätta peppa varandra!

Mysprick och Kristina07.

Glöm bort +:et på vågen och ta nya tag! I morgon är en ny dag!

• Carma

Snowsee,

13,2 kg på 4 månader är inte alls illa!! Grattis! Du gör mig motiverad :D

Jag vägde 72 för ca 5 år sen. Och även än idag tycker jag att jag är rund. Samtidigt kan jag inte förstå vad de kilorna satt någonstans.. Jag tror att det hänger med den bilden man har om sig själv och det är svårt att släppa dessa tankar om har haft den uppfattningen i många år...

Jag har inte läst din hela tråd men jag blir grymt imponerad. Vad har du använt för metoderna för att lyckas?

Jag kan tycka att det är svårt att gå ner de sista kilorna om man inte har så mycket kvar att ta av. Kroppen tycker inte likadant som man själv helt enkelt. Inte alla kan ju vara extremt smala och må bra samtidigt. Men jag vill ändå ta bort fläsket på magen så jag blir helt nöjd.

Vi har samma mål & jag ska tänka på dig när jag blir sugen på ngt gott :D Du är min inspirationskälla :)

Carma

• Snowsee

Carma:

Ojojoj, blir ju nästan generad över allt beröm. :) Tack! Du fick upp min motivation lite till.

Jag började med Naturdiet (ND), körde väl ren kur ca en vecka för att få en kickstart. Nu byter jag fortfarande ut vissa mål mot ND, då mest Bar och inte pulver. Sen har jag dragit ner mycket på mjuk bröd och mjölkprodukter, har slutat med min stora last oboy, äter minst 2 frukter/dag och mkt mer grönsaker. Jag försöker röra på mig minst 30 min/dag i någon form. Promenad/cykla till skolan, simmar eller går på spinning när jag hinner.

Har en unnardag i veckan, oftast lördagar då jag får äta vad jag vill, i måttliga mängder. :) Tror inte på att förbjuda ngt helt och hållet. Det skulle iaf inte funka för mig. :)

Ja, de sista kilona sitter stenhårt, men de SKA bort. Vill ha bort dem från låren om jag får bestämma. :) Kanske du och jag kan peppa varandra in i mål extra mkt med tanke på att vi har typ samma antal kilon kvar?

Peppkram!

• ninjan

har haft noll lust att träna på senaste tiden. Fick hjärtklappning i förra veckan och sen dess har det kännts obehagligt med träning, även om doktorn sa att det bara var bra att träna..

men nu känner jag hur motivationen börjar stiga igen. Sist jag vägde mej visade vågen på 54,06. ok, dagen efter var det 54,09, men neråt har det ju gått i alla fall. I dag ska jag orbitreka igen, och köra det vanliga styrketräningspasset.

ca 1 kg till min målvikt nu. har jag lust och motivation kanske det försvinner ännu ett eller tre kg!

• Carma

ninjan,

med lite motivation fixar du säkert de sista kilorna! Hur lång är du förresten? Pepp Pepp

Snowsee, att peppa varandra i mål låter som en kanonidé! Jag ska rapportera hur det går för mig :D

• Snowsee

Carma: Bra, då kör vi på det! :)

• ladymarmelade

Nu har jag vägningsabstinens!! Vill så gärna väga mig. Jag vet att jag klarar att låta bli, men jag är av någon anledning så sjukt nyfiken idag :D
    Känner mig smalare, men när jag tittar mig i spegeln så ser jag lika rund ut som alltid... BLÄÄÄÄHHHH........

• AggaP

ladymarmelade
    vänta lite...bara 2 dagar kvar till du ska stå på vågen och se hur små siffror det står på den.

Snowsee
    Vill också bara påpeka hur imponerad jag blir utav dig, det är många kilon på så kort tid. Väldigt bra jobbat.!!

Jag har faktiskt tvingat mig själv att dricka vatten, springa, och äta regelbundet idag, men fy...blähhhh....vad jag vill ha tobleronen som ligger och väntar på mig i skåpet....AHHHHHHH!!!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!