• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • pasia - www.js070707.blogg.se

gah... jag skriver aldrig här för jag skäms så extremt mycket...

jag mår så dåligt... ibland tror jag att jag lider av någon slags ätstörning... hetsäter ena dagen för att nästa dag undvika alla måltider och äta en liten middag på max 300 kalorier... Jag håller min vikt så här, men jag mår så dåligt, och jag vet att det enda jag kan göra för att sluta med denna skiten är att sluta banta. Men jag kan inte acceptera hur jag ser ut just nu, jag kan inte acceptera mina enorma lår, min fläskiga mage, mina armar, mitt rund aansikte... jag klarar inte av att se ut så här, framför allt den dag då jag ska gifta mig och 200 personer kommer stirra på mig... sen ska jag på smekmånad = 2 veckor i bikini... jag är så inte redo för bikini... Har inte varit på stranden på 7 år, för att jag skäms så extremt över min kropp...

Men jag vet inte hur jag ska sluta hetsäta för att sedan svälta... Usch... Men jag måste bli smal... men hur???

Vad är "äta normalt" för någonting? Jag har glömt det... Jag har glömt hur riktig hunger känns, och jag har glömt hur det känns att vara behagligt mätt...

Känner mig så fet, allt jag vill vara är smal, men jag känner mig sååå misslyckad över att jag inte kan uppnå detta... Alla andra kan ju, utan jag, med världens sämsta självdisciplin :'(

Det är bara 2 månader kvar, sitter här med enorm ångest.....

Detta blev lite flummigt, men behövde rensa ur tankarna...

• Vickan78

Pasia
    Låter jättejobbigt....Men det är alltid OK att lufta tankarna i denna tråd, och man behöver absolut aldrig skämmas. Låter som att dina hungerkänslor har satts ur spel om du inte känner riktig hunger..Motion kanske kan få upp hungerkänslorna? (Du kanske redan tränar..?)

Ladymarmalade
    Bra kämpat!

AggaP
    Vi ska peppa dig nästa vecka! Du har kämpat så bra, och alla kan ha en liten svacka! Det är antagligen muskler som du har gått upp.

• AggaP

Vickan78
    Mycket muskler...tack för att du redan börjat peppa.

Pasia
    Tycker att du nog ska prata med någon om hur du känner, försök komma in i någon slags bra ätvanor, du ska se att du kommer att må bättre om kroppen får mat på det sätt som den ska. Och...Med de mått du skriver och med bilderna från din blogg- Du är INTE tjock. Du kommer att se fantastisk ut på ditt bröllop. Försök se lite positivt på dig själv Det finns säkert massor med tjejer som avundas dig.

Varför är det godare med godis när man inte tillåter sig att äta det?

• pasia - www.js070707.blogg.se

tack så mycket för svar :)

idag har jag iaf ätit like a normal person utan att hetsäta, dessutom har jag promenerat... :) hoppas jag klarar av att äta relativt normalt...

dock har jag tappat mina träningskläder (inkl skor) i stan i fredags, och jag har inte råd att köpa nytt än.. usch...

• Mysprick

God morgon!
    Tar nya tag denna vecka! Har återupptagit morgonpromenaden, kom just tillbaka efter 40 min, känns bra!
    Kämpa på flickor!

• Kristina07

Update...

Startvikt. 78 kg
    längd 175 cm
    Målvikt 68 kg
    Delmål 70 kg till bröllopet 16/6
    Dagens vikt 74 kg (+2kg över helgen)

• ladymarmelade

Ny vecka, nya tag!
    Det är så kul att läsa att folk inte verkar ge upp i första taget längre. Man peppar på sig själv och tar nya tag :) Bra gjort tjejer!!! Skam den som ger sig.

Denna veckan ska jag verkligen försöka att inte låta mig frestas av små snedsteg som jag gjorde förra veckan. Då blev det ju en del småätande, även om jag till största delen åt nyttigt. Men ändå, även de små snedstegen visar sig säkert på vågen i slutänden.
    Skulle så gärna vilja hamna under 65 kg på fredag. Så långt har jag aldrig kommit tidigare, så det blir på ett sätt ett delmål :)

• Carma

Ny vecka nya tag!

Längd: 164,5
    Vikt: 58,3
    Målvikt: 55

Pepp Pepp Pepp :D

• Kristina07

Hur gör ni med klänningarna ni som liksom jag räknar dagar och inte månader till bröllopet?
    Har ni köpt klänning i drömstorleken?
    Har ni köpt något som redan är för stort?
    Räknar ni med att sy in? Och när gör man det isåfall?

Jag har inte provat min klänning sen jag gått ner 5 kg, men tänker prova i helgen. Räknar med att behöva sy in den, men vill fortfarande gå ner mer. När är det då dags att lämna in den?

Och vart???

• l i s a

Hallå alla. Ni kommer väl ihåg att på något sätt mäta er också?? Alltså att inte bara kolla vikter. Speciellt om ni börjat motionera mer än innan. Jag tex var rätt less och deppig igår när jag insåg att jag gått upp 0,5 kg i stället för ner. Men sedan mätte jag mig och har krympt rätt mycket i omkrets. Från 89 cm under naveln (runt kulmage och kärlekshandtag) till 87 cm!

Själv ska jag gå en 1,5 h promenad idag. Med ryggsäck hade jag tänkt (har vattenflaskor i för att få lite extra träning). Min talbok tog dock slut igår så jag måste få tag i en ny!

Apropå talbok kan jag rekommendera att ni hittar böcker med Katarina Ewerlöf (hon den blonda skådisen i kommissionen om ni såg den serien) som uppläsare. Hon läser med sådan inlevelse att man kan gå i 30 minuter utan att märka det

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!