• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • MissGalbadia

Mmm ska testa igen. Man får se det som betald monstermotion. -1 kg på vågen imorse :D

Det lär ju iaf bara bli lättare och lättare eftersom man får upp kondisen. Så kanske jag kan dela upp det åxå, så jag tar hälften på lördagen och hälften på söndagen. skulle underlätta rejält!

• Vickan78

Hej å hå! Ny vecka och nya tag!
    I vanliga fall är sötsug inget problem, men denna vecka i månaden så slår godissuget på för fullt! Det är svårt att hålla sig i skinnet. Igår attackerade jag en godispåse med hull och hår...

Miss Galbadia
    Vilket hästjobb! Men grattis till -1 kg

l i s a
    Ska lägga över en talbok på mp3-spelaren ikväll till morgondagens promenad!

Lycka till allihop denna vecka!

• AggaP

MissGalbadia
    Kroppen vanjer sig ju vid motion, sa nasta gang gar det nog battre.
    Vad duktig du har varit och vad bra det maste kannas for dig nu nar du ar klar!!
    Schysst jobbat med -1kg!!

Sjalv har jag hardkorning nu, ater enligt alla konstens regler och ska tvinga mig ut pa en promenad snart.

Elande med den dar tiden i manaden, snart ar det min tur att fa en extra provning. Det ar svart nog som det ar utan extra sotsug.

• Fru Nyberg

Åh idag har jag syndat syndat och hela helgen också för den delen. Suck, det gick ju som på räls ett tag och nu helt plötsligt har jag blivit ett sötsaksmonster som inte kan säga nej/låta bli...
    Kavlar upp ärmarna och tar nya tag imorgon!

• pasia - www.js070707.blogg.se

hello girls

vägde mig idag och vågen stod på 53,3 kg... nja, det är itne så bra, började dock på 56 kg så det är iaf minus..

jag provade min brudklänning osm äntligen kommit och jag kädne mig faktiskt inte speciellt fet, så det känns bra även jag inte gå ner flera kg innan bröllopet...

men nu känner jag mig ännu mer peppad av att kläningen satt så fint på mig!

• MissGalbadia

Tack Vickan78 & AggaP :)

men nu känns det som allt e förstört, min svärmor propsade på att bjuda på pizza, vad ska man säga då lixom... men dom var inte med när vi åt, så åt bara typ 2 bitar, var inte ens sugen! vet ju att det inte förstört egentligen, men det känns så ändå :(

Imorn ska jag börja ersätta frukost och lunch med nutrilettpulver, under förutsättning att jag inte tkr det är lika äckligt som Naturdiet RTD. hoppas det går vägen!!

Ska börja med mina pilates igen så fort benen hämtat sig, jag kan fortfarande knappt gå efter helgen :S

nya tag, nya tag :) lycka till allesammans!

• l i s a

Häpphäpp alla!

Jag tycker inte man ska haka upp sig allt för mycket om man "misslyckats" en dag eller helg... Det är det sammantagna som räknas! Så försöker jag tänka. Det är såå motigt hela tiden om jag alltid har ett färskt "misslyckande" i bakhuvudet. Egentligen så är ju ett "misslyckande" för mig nu det samma som det nästan dagliga för någon månad sedan... så såå farligt kan det inte vara eftersom jag lever bättre över lag.

Vickan78! Kul med talbok! Vad blev det för någon?

• Thezz

Hej alla kämpare!

Vägde mig för första gången på flera veckor. Startade ju på 63kg är nu nere på 61.8kg. Äntligen har man minskat på midjemåttet!

• MissGalbadia

Jag håller med l i s a, jag brukar nästan aldrig få ångest eller så för att jag ätit för mkt eller nåt onyttigt, jag är inte sån. har redan kommit över pizzan ;)
    jag måste f.ö. köpa en ny, digital våg... litar inte riktigt på ikea-vågen, plus att det är svårt att se exakt vikt!

• Carma

På tal om våg, så kan det skifta rätt så mycket.

Ett exempel bara: ikea våg - 55, min mammas digitala våg 56, mina svärföräldrarnas digitala våg 57, min egna dyra och (8 månader gammal) digitala våg - 58.

Jag vägde mig med 2 dagars mellanrum, under samma förutsättningar: på morgonen, utan kläder, innan man ätit frukost, och efter att man varit på toa :D

En fråga återstår: vilken våg är bäst? Man borde nog lita på måttbandet istället...

Efter förra veckans 3-rätters, goda fruktpajer och en + på vågen (vill inte kolla) satsar jag på figuren med nya tag.

Pepp pepp pepp

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!