• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • l i s a

Vickan78! Om jag har boktips... ja jösses! Fast jag lyssnar mest på deckare jag, eller historiska romaner. Och jag tycker att uppläsare är minst lika viktigt som storry.

Jag kan rekommendera:
    Åsa Larssons serie (i kronologisk ordning);
    2003 - Solstorm
    2004 - Det blod som spillts
    2006 - Svart stig

Camilla Läckbergs serie;
    2002 - Isprinsessan
    2004 - Predikanten
    2005 - Stenhuggaren
    2006 - Olycksfågeln
    2007 - Tyskungen

"Falskt minne" av Dean Koontz är lääskig och spännande! Finns fler böcker av honom men få med bra uppläsare.

Johanne Hildebrants böcker om man gillar lite nordisk mytologi. Fördömd utspelar sig i modern tid och är helt ok!

2002 - Freja - Sagan om Valhalla
    2003 - Idun - Sagan om Valhalla
    2004 - Saga från Valhalla
    2006 - Fördömd

Och så givetvis alla böcker som finns på talbok om min favoriträttsläkare Kay Scarpetta av Patricia Cornwell. Kommer inte helt ihåg vilka som finns som talbok men de här böckerna bör läsas kronologiskt.
    Postmortem (1990; "Den osynlige")
    Body of Evidence (1991; "Indicier")
    All That Remains (1993; "Allt som återstår")
    Cruel and Unusual (1993; "Kuslig likhet")
    The Body Farm (1994; "Kroppsspråk")
    From Potter's Field (1996; "Offer utan namn")
    Cause of Death (1996; "Dunkla vatten")
    Unnatural Exposure (1997; "Dödlig smitta")
    Point of Origin (1998; "Eldens öga")
    Black Notice (1999; "Mörkrets makt")
    The Last Precinct (2000; "Sista Utvägen")
    Blow Fly (2003; "Flyg fula fluga")
    Trace (2004; "Dödligt spår")
    Predator (2005; "Rovdjuret")

*Tänka*
    Jo och såklart "Den vidunderliga kärlekens historia". Magisk bok!

Jo! Och så Stieg Larssons böcker! "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden". Strålande!

hehe... jo jag gillar talböcker

• Mysprick

hej hej,
    har hämtat hem min klänning och gissa?! Den passar!

Men jag tänker i alla fall kämpa ner mig tre kilo innan bröllopet, den kommer inte att bli för stor
    Är så himla lättad!

Har kämpat på stenhårt i veckan och tappat ca 1 kg sedan måndag!
    Men jag tar examen nästa helg så imorgon blir en avskedsfest med kompisarna, så då blir det fusk!
    pepp pepp

• l i s a

Mysprick! Va härligt! En avskedsfest måste man ju ha. Byt öl mot vitt vin och chips mot salta pinnar så har du vunnit en del... om du nu ska bry dig om sånt en examensdag!

• Vickan78

l i s a
    hehe, att du gillar talböcker är tydligt
    Men tack för tipsen!! Jag tror att det möjligtvis kan bli åsa larssons svart sti eller jan guillos madam terror (har du läst/lyssnat på den?). Camilla Läckberg har jag läst olycksfågeln...sådär tyckte jag. Oj, nu kanske det verkar som att jag har snott tråden och gjort den till en boktipstråd

Iallafall,
    mysprick
    roligt att du är "back in business" och dessutom har tappat ett kilo och att klänningen sitter bra!

Nu ska jag ta mig ett glas vin för att det är fredag!

• AggaP

Hej på er, nu har jag inte varit här på nästan en vecka och har precis läst igenom alla inlägg som jag missat. Vad duktiga ni är!!

Jag börjar sakta men säkert komma in i min "duktiga" fas igen med träning och hälsosam ätning. Vägdag imorgon, vi får se då, tror att jag ligger på ca samma som tidigare, men nu är det verkligen dags att satsa stenhårt.

l i s a
    Hehe...det var då många bra boktips.

Kämpa på tjejer

• Vickan78

Hej alla, hur går det för er?
    Själv har jag tryckt i mig både det ena och det andra i helgen då jag blev överraskad med möhippa! (Det var så roligt!)
    Skulle gå promenad imorse, men det spöregnade...

Hoppas det går bra för er!

Kram/ Vickan

• Vickan78

AggaP
    Förresten hur gick det på vägningen?

• Mysprick

Hej hej!
    Jag fick också min hippa i helgen! Superkul!!
    Och kunde ändå väga in på minus två kilo i morse!!! Nu tänker jag inte vara lika sträng denna vecka, men 3 kg till innan 4/8 ska jag nog klara av!
    Känner mig full av hopp och vill sprida pepp till alla!

• AggaP

Vickan78
    Hehehe...vägningen ja....ehhhh
    Jodå, 68,8kg
    Men idag vägde jag bara 68, jag diffar lite mellan 68-69 men nu är jag på "sträng" diet...så på lördag ska ni få se...

Mysprick
    Vad fick du göra på hippan? Nyfiken

• l i s a

Det måste ha varit stora möhippehelgen Vad gjorde ni?

Jag blev också hippad i lördags... Total överraskning! Jag har varit med och hjälpt grabbarna att lura min sambo som fick svensexa i lördags. Därför blev jag rätt chockad när jag fick ett samtal från utlandet kl. 07.50 med order på knagglig engelska om vad jag skulle packa! Jag skrattade mest rätt hysteriskt. Fick order också om att jag skulle gå ut på balkongen kl 08.20 och vänta på ytterligare instruktioner. En jädra BRANDBIL kom brummande in på de små gågatorna i vårt bostadsområde och hämtade mig. Fick åka till stan och där stod alla mina härliga flickor och väntade, inklusive några hitresta från göteborg och stockholm. Ja jädras! Sen var det en späckad dag med champagnefrukost, roliga uppdrag, laserdome, en stor relaxavdelning på en jättehärlig spa-anläggning. Och ansiktsbehandling... och... och Tillslut började jag gråta av all omtänksamhet.

Men vågen... heheh.. det blir till att promenera och äta mycket sallad denna vecka!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!