• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Qozze

Blä vilken frossarhelg. Hade sommarfest på jobbet i fredags och möhippa för en kompis i lördags så det har blivit alldeles för mycket av det goda. Har nästan hela veckan inbokad för aktiviteter också så jag vet inte hur jag ska hinna motionera. Man vill ju inte ut och springa heller när det är så varmt.
    Typiskt också att det är sommar på F&S så det är mycket färre pass än vanligt att gå på så man blir slappare bara därför. Nu får jag verkligen ta mig i kragen!!!

• Vickan78

Qozze
    Känner precis igen mig i det där med färre pass på F&S. Mina favvo-pass är borta nu + att det händer så mycket annat roligt nu varje dag - träffa vänner, grilla etc. Var förkyld innan, men nu kan jag inte skylla på det längre Måste ta tag i mig själv.

Bara en vecka till bröllopet nu. Har sytt in klänningen och hämtade den idag. Har gått ner nära på 2 kg (sedan 1 maj) räknade jag ut enligt mina noteringar. Det känns topp!

Mitt tips är verkligen morgonpromenader, med inget eller bara lite mat i magen. Effektivt om man vill tappa i vikt. Har dragit ner på portionsstorlekar när jag äter, men äter i regel allt möjligt d v s unnar mig pizza och sånt.

Snart kanske man inte får hänga på BT mer när man är gift...eller?

Kram till alla!

• l i s a

Vickan78! Men toka! Klart du måste hänga här när du är gift... då ska du ju berätta om er dag. Klaga på det som gick fel och jubla åt det som gick bra. Du ska visa alla era bilder och så ska du ju ge råd åt alla oss som inte har gift oss än... Och hejja dej för viktnedgången! Hur känns det med allt? Stressigt? Nojjigt? Lugnt och skönt? Jag önskar dig och din blivande make en fantastisk dag!

Qozze.. Låter typ som min förra vecka Hela halva blivande makens släkt, inklusive han själv, fyller år mellan 2 och 10 juni. Många tårtor och grillkalas blir det... *suck* Den här veckan ser lugnare ut dock för min del vad gäller kalas men liksom du har jag fullt upp med grejer som ska göras så vidare väst många långprommisar lär det inte bli. Fasar för att ställa mig på vågen på torsdag...

• 21/8-04

hejhej! klart man hänger kvar sen man gift sig!!!kolla in min sign...

• Vickan78

l i s a och 21/8-04

Hihi, skönt att höra att man får hänga kvar!

l i s a
    Det känns bra just nu. Det mesta är fixat och alla kläder är inköpta. Ska bli en härlig dag och ni kommer såklart få rapport sedan! Hur går det själv? Du har väl inte så långt kvar heller?

• l i s a

Vickan78, Låter skönt! Nej det är inte långt kvar här heller. 1 månad och 2 dagar *iiik* Jovars det går väl framåt, om än långsamt tycker jag. En sak i taget men det känns fortfarande som det är evinnerligt mycket kvar. Vi hade ju strul med vår lokal och har fått flytta hela kalejset vilket tog tid och kraft. Jag måste sy upp klänningen tex. men har inte fått tag i ngn som kan göra det. Underkläder ska köpas. Vigselring har vi inte beställt Varken vigselprogram, festprogram eller bordsplacering är klar.... Huu! Jag vågar inte skriva mer som inte är klart för då flippar jag

• l i s a

Sy upp = korta av, inte tillverka för då hade jag haft RIKTIG panik

• Qozze

Skönt på nåt sätt att man inte är ensam om ner-perioder. Mitt favvo-pass på F&S är också borta och det kommer tyvärr inte tillbaka till hösten heller. Har dock ett par andra som jag gillar med så man får väl spana in dem då. Jag lyckades i alla fall komma iväg igår och gick på ett pass jag aldrig går på normalt. Tyvärr var det inte alls roligt, jättetrist musik (passade inte mig alls) och passet var inte kul heller. Men jag kämpade mig igenom i alla fall och det kändes lite bättre när jag kom hem. Ska i alla fall försöka med lite mer promenader på förmiddagarna och nyttig mat så kanske man inte förfaller helt

Är lite avis på er som snart ska gifta er, själv har jag 7 månader kvar. Fast det är kanske bra med tabke på hur det går med träningen just nu...

• AggaP

rosesarered

Vad kul att du hänger på, ok så här går det för mig....

Har börjat promenera på morgonen igen, innan frukost ca 30-45 min.
    Äter regelbundet, och försöker hålla i mig och minska på portionerna igen. ´Men det är hemskt svårt att äta små portioner när man är hungrig. Jag känner att det går ganska bra just nu, jag har egentligen vägdag på lördagar, men imorse vägde jag mig och vågen stod på ca.67,7kg. (Och det är med mensen i startgroparna)

Har du en vägdag? Måndagar eller? Jag har som mål att stå på 67,5 på lördag iaf. Tänkte att jag skulle försöka minska ca ett halvt kilo i veckan (mer är bonus )

Jag har räknat ut att om jag går ner 0.5kg i veckan så tar det mig till 13:e oktober innan jag har gått ner till 60kg. AHHHH.....Hur länge är inte det då? Jag gifter mig 1 december 2007. Klänningen är köpt och hänger hos m2b syster, köpt i "oprovad" storlek 38. Jag ska prova den i helgen förhoppningsvis lite liten, den går att sy in och ut ca 4 cm på vart håll om jag har förstått rätt, så jag tror att det blir bra.

Du verkar ju iaf ha bröllop någon gång i framtiden, det är ju bra
    Hur har det gått för dig idag?

Heja på alla tjejer, ni verkar ju kämpa på bra!!!

• l i s a

Kikar in och beklagar mig... min mp3spelare har gått sönder! *gråta* Hur ska jag nu kunna prommenera? *buhu-buhu* Måste nog lägga pengar på en ny... men med 1 månad kvar till bröllop finns inte många slantar över.

Annars går det över förväntan denna vecka. Hade ju misärvecka förra veckan och trodde jag skulle stå still eller gå upp den här veckan. Men det känns som att det händer saker och folk kommenterar faktiskt att jag ser smalare ut, eller snarare mer vältränad. Jippi! I morgon är det väg och mät som gäller. Håll tummarna för att jag är nere på 60 kg. I så fall har jag gått ner 6 kg sedan i januari typ varav 3 sedan i början av maj. Måste säga att Viktväktarna är fantastiskt! Jag äter och äter och krymper ändå. Bantar verkligen inte.

Min önskan är att ligga runt 58 om inte det ser tanigt ut nu när jag uppenbarligen fått mer muskler. Jag måste ju ha några tuttar kvar också

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!