• Vickan78

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

AggaP

Vill bara säga att jag blev jätteimponerad av att du gått ner 7 kg! Det är ju jättebra!

Själv har jag tappat 2 kg, och det känns bra. Äter hyfsat bra mat, och unnar mig det mesta, men försöker att vara lite måttlig och äta mindre portioner...och träna förstås.

• Vickan78

Vad impad jag blir av alla i denna tråden som har tappat så mycket! Way to go!

• Vickan78

Själv har jag ätit alldeles för mycket i helgen. Jag som skulle hålla mig till mindre portioner, men oftare. HA! Var inte det minsta måttlig. Men, det är ju bara att ta nya tag. Man vill ju vara "fit" till bröllopet som går av stapeln om 6 veckor!

• Vickan78

Stora A

Clas ohlson kanske?

• Vickan78

l i s a

Här är en annan som inte eller kan ha saker i skåpet hemma, för ett tu tre så har man ätit upp alltihop och man kommer inte ens ihåg hur det gick till...
    En del här verkar ha en unnardag i veckan, du har ingen sådan dag som du kan spara dem till då?

Hmmm...för mig står vågen stilla, trots både inomhus-träning och promenader...Försöker gå på morgnarna, det är härligt när solen skiner och man har bra musik i lurarna!
    Men det blir nog för mycket mat egentligen (för stora portioner), men jag tänker att man måste ju äta ordentligt när man tränar...

• Vickan78

Pasia
    Låter jättejobbigt....Men det är alltid OK att lufta tankarna i denna tråd, och man behöver absolut aldrig skämmas. Låter som att dina hungerkänslor har satts ur spel om du inte känner riktig hunger..Motion kanske kan få upp hungerkänslorna? (Du kanske redan tränar..?)

Ladymarmalade
    Bra kämpat!

AggaP
    Vi ska peppa dig nästa vecka! Du har kämpat så bra, och alla kan ha en liten svacka! Det är antagligen muskler som du har gått upp.

• Vickan78

Hej...ni är verkligen duktiga här!
    Själv behöver jag lite pepp...Inte nog med att det är tjafs med släkten inför bröllopet så man blir jätteledsen, vågen står stilla fast jag tycker att jag gör en massa bra, t ex mprgonpromenader, tränar styrka/konditions-pass 3-4 ggr/vecka - äter mindre portioner, har skurit ner på pasta. Är ingen godismänniska (förutom i påskas.. ) i allmänhet, så det hängerinte på det. Det jag vill ha bort sitter mest på magen, men det är jättesvårt. Nä, jag måste försöka tänka mer positivt. Ha en bra dag allihop!

• Vickan78

Pasia
    Tack för dina peppande ord! Men...betyder det att brösten försvinner före magen...?

AggaP
    Nu när jag läste dina tips så inser jag att OST faktiskt är en last för mig. Ost i alla former! ÅÅÅh, det är ju så gott...men ska nog försöka skära ner lite, fast inte helt. I övrigt håller jag mig hyfsat väl borta från socker och grädde.

Mysprick
    Lycka till med dina tentor och välkommen åter!

• Vickan78

mmmmmmmm jordgubbstårta...

l i s a
    bra kämpat! Själv visade vågen idag 5 hg mindre än förra fredagen. Inte för att det egentligen säger så mycket, kan ju vara tappad vätska bara, men man får glädjas ändå, och vara glad att det inte var på andra hållet.

Ha en bra helg allihop!

• Vickan78

Hej å hå! Ny vecka och nya tag!
    I vanliga fall är sötsug inget problem, men denna vecka i månaden så slår godissuget på för fullt! Det är svårt att hålla sig i skinnet. Igår attackerade jag en godispåse med hull och hår...

Miss Galbadia
    Vilket hästjobb! Men grattis till -1 kg

l i s a
    Ska lägga över en talbok på mp3-spelaren ikväll till morgondagens promenad!

Lycka till allihop denna vecka!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!