• Vickan78

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

l i s a
    Lade in Paulo Coehlos "Alkemisten". Har läst en annan av hans böcker och har nu förväntningar på denna! Vilken bok lyssnar du på?

Orkade dock inte gå upp idag för att gå morgonpromenad, men siktar på imorgon bitti.

Pasia
    Vad skönt att du kände dig fin i din klänning! När är det dags för bröllopet?

• Vickan78

l i s a
    Har lyssnat idag 1½ h på alkemisten! Tycker jättemycket om den! Gick en långpromenad imorse!

ladymarmalade
    schysst att höra att det funkar bra för dig! (en del kompisar till mig säger till mig att det inte funkar så bra för dem med barn och träning, att de aldrig hinner med träningen längre)

• Vickan78

Hade vägningsdag i fredags som vanligt, ner 8 h sen veckan innan. Med de 5 hg sen vecakn innan är det alltså -1,3 kg på 2 veckor. Äntligen nedåt! Måste säga att morgonpromenader är väldigt effektivt!
    ladymarmelade
    Jobbigt! Förstår precis vad du menar med att det känns som att kroppen har bestämt sig för att den har sin idealvikt och vägrar släppa ifrån sig, fast man vet att det finns att ta av...! Men misströsta ej, efter lång tid av ansträngning för min del går det nu nedåt äntligen. Det MÅSTE ju bara släppa för dig efter vad du har skrivit här på siten, om din träning och mathållning...Kämpa på!!!

• Vickan78

Nu har jag läst era inlägg här och måste säga vad duktiga ni är allihopa!

l i s a
    helt underbart med klänningen och de två kilona och de ännu fler centimetrarna!
    Förresten är färdig med alkemisten, vet inte vad jag ska börja med nu. Något tips?

Jag har ju vägdag på fredagar, så imorse var det dags. +/- 0 sedan förra veckan, så det känns ok! Har trots allt satt i mig både det ena och det andra under veckan och ätit middag ute flera dagar i sträck (vilket brukar leda till att jag äter mycket mer än jag borde för att det är så gott)

Trevlig helg på er alla kämpande tjejer!

• Vickan78

l i s a
    hehe, att du gillar talböcker är tydligt
    Men tack för tipsen!! Jag tror att det möjligtvis kan bli åsa larssons svart sti eller jan guillos madam terror (har du läst/lyssnat på den?). Camilla Läckberg har jag läst olycksfågeln...sådär tyckte jag. Oj, nu kanske det verkar som att jag har snott tråden och gjort den till en boktipstråd

Iallafall,
    mysprick
    roligt att du är "back in business" och dessutom har tappat ett kilo och att klänningen sitter bra!

Nu ska jag ta mig ett glas vin för att det är fredag!

• Vickan78

Hej alla, hur går det för er?
    Själv har jag tryckt i mig både det ena och det andra i helgen då jag blev överraskad med möhippa! (Det var så roligt!)
    Skulle gå promenad imorse, men det spöregnade...

Hoppas det går bra för er!

Kram/ Vickan

• Vickan78

AggaP
    Förresten hur gick det på vägningen?

• Vickan78

Hej!
    Är glad idag det ska bli fint väder i helgen! Och ni har kämpat väl som vanligt ser jag!

l i s a
    skönt att inte bara ha vågen att tillförlita sig på, om du bara haft det hade du kanske aldrig märkt förändringen!

Fredagar är vägdag för mig - idag stod vågen på -0.1 kg sedan förra veckan, d v s ingen skillnad, och det känns bra. Är glad så länge det inte går uppåt!
    Har totalt tappat ca 1.5 kg denna månad ungefär, och bröllopsklänningen sitter bättre. Bara två veckor kvar till bröllopet nu...!

Kram på er alla, och pepp pepp till helgen!!

• Vickan78

l i s a

Nej, just nu känns det inte så nervöst, det mesta är iordning, men man vet ju aldrig hur det känns när det närmar sig ännu mer... Ska bli jätteroligt! Lycka till med dina förberedelser!

• Vickan78

Hej tjejer!
    Hur går det?
    Här har det varit förkylt, så det hr inte blivit någon träning på sistone...men har å andra sidan inte överätit heller, eftersom aptiten inte är den bästa när man är sjuk.

Låter skönt att vara ute att springa dock, AggaP!

l i s a , hur går det?

Imorgon har jag vägningsdag...

Kram

• Vickan78

Helloo!

Jo imorse vägning, +/- noll!
    Är fortfarande nöjd så länge det inte går uppåt!

Carma
    Grattis till -1.7 kg! Jag har ocksågått ner något sådant under maj månad, nu har det odck stått still ett par veckor.

Trevlig helg och peppkram till allihop!

• Vickan78

Qozze
    Känner precis igen mig i det där med färre pass på F&S. Mina favvo-pass är borta nu + att det händer så mycket annat roligt nu varje dag - träffa vänner, grilla etc. Var förkyld innan, men nu kan jag inte skylla på det längre Måste ta tag i mig själv.

Bara en vecka till bröllopet nu. Har sytt in klänningen och hämtade den idag. Har gått ner nära på 2 kg (sedan 1 maj) räknade jag ut enligt mina noteringar. Det känns topp!

Mitt tips är verkligen morgonpromenader, med inget eller bara lite mat i magen. Effektivt om man vill tappa i vikt. Har dragit ner på portionsstorlekar när jag äter, men äter i regel allt möjligt d v s unnar mig pizza och sånt.

Snart kanske man inte får hänga på BT mer när man är gift...eller?

Kram till alla!

• Vickan78

l i s a och 21/8-04

Hihi, skönt att höra att man får hänga kvar!

l i s a
    Det känns bra just nu. Det mesta är fixat och alla kläder är inköpta. Ska bli en härlig dag och ni kommer såklart få rapport sedan! Hur går det själv? Du har väl inte så långt kvar heller?

• Vickan78

Hej tjejer!
    Kul att se att tråden har tagit fart igen!

Här är en annan som hade vägdag idag.
    -0.6 kg från förra veckan.
    Sammanlagt har jag nog tappat ca 2.5 kg nu de senaste 6 veckorna. Låter kanske inte så mkt, men märker att kläderna inte stramar åt längre och klänningen sitter bra.

Nu nalkas bröllop och bröllopsresa, kommer åter om ett par veckor när vi är tillbaka!
    Kram o trevlig helg!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!