• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Carma

Vägningsdag här också imorgon... usch,lite pirrigt nästan. Har inte kollat vikten på ett tag nu.

Håller tumamrna för oss :)

Rapport kommer imorgon :D

• Carma

En utlovad rapport.

Vikt nu 56,5
    Resultat -1,7 kg
    Ansträngning 0
    Taktik - lyssna på sin kropp, äta när man är hungrig

Det var säkert några veckor sedan jag ställde mig på vågen sist. Kan bara konstatera att det går bäst när man inte tänker på vågen & maten för mycket, utan försöker koncentrera sig vid hur man mår istället. Man ska ställa sig frågan 'är jag verkligen hungrig eller bara törstig eller sugen på ngt?' istället för att tänka 'kommer den här maten göra mig tjock?'

Måtten runt midjan har också blivit mindre. :)

Pepp pepp :D

• Carma

Vickan 78, hur har det gått för dig?

*håller tummarna*

• Thezz

Hej alla!

Har varit ute och joggat i hettan.
    Väldigt jobbigt men nyttigt.
    Ha det bra i värmen!

• Vickan78

Helloo!

Jo imorse vägning, +/- noll!
    Är fortfarande nöjd så länge det inte går uppåt!

Carma
    Grattis till -1.7 kg! Jag har ocksågått ner något sådant under maj månad, nu har det odck stått still ett par veckor.

Trevlig helg och peppkram till allihop!

• Carma

Tack :D

Jag gissade att jag gick lite ner då mina jeans börjat bli för stora. Bra anledning att köpa nya kläder :)

Pepp pepp i sommarsolen!

• rosesarered

Det var ett tag sedan jag skrev i denna tråd, har haft lite motgångar i min viktnedgång och står nu på ruta 1 igen.
    Men nu ska jag verkligen ta tag i dethär!

Min startvikt för någon månad sedan: 71 kg
    Min vikt nu: 68 kg
    Målvikt: 60 kg

Metod: äta nyttigare, undvika sötsaker och långpromenader!
    Försöker låta bli att lägga upp en massa förbud för mig själv för då kommer det aldrig att fungera för mig. Satsar istället på att äta lagom mycket och röra på mig mera för att må bättre:)

• AggaP

rosesarered
    Vi har samma vikt och samma målvikt, kanske kan vi peppa varandra till att nå våra mål?? Jag tog nya tag i lördags så vi ligger på samma nivå.

Jag har tänkt att minska på mina portioner och äta mer grönsaker. + Mer motion, minst 4 pass i veckan.
    Jag ska börja med en morgon promenad imorgon innnan jobbet.

• AggaP

rosesarered
    Förresten, när gifter du dig?

• rosesarered

AggaP,

vad kul då kan vi följas åt och peppa varandra!
    Det har varit lite sådär med träning/mat i helgen. Har varit på studentmottagning och tillbringat hela helgen hos svärisarna. Det blev en del godsaker tyvärr.. Har svårt att säga nej när man bjuds på onyttigheter.
    Men nu är det en ny vecka!
    Vägde mig imorse och vikten står på 68.
    Nästa måndag hoppas jag på 67 kilo.
    Idag blir det nog en timmes promenad ikväll med Ipoden som sällskap.

Inget bröllop för mig i närframtiden:( Är förlovad sen i mars i år och vi har planerat att gifta oss 2009 eller 2010, allt beror helt på vår ekonomi.
    Vi har inte råd att lägga undan så mycket pengar i månaden heller så det lär dröja ett tag innan det blir av för oss.
    När gifter du dig? Har du köpt klänning redan eller väntar du tills du nått målvikten?

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!