• rosesarered

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Här är en till som behöver peppning!

Längd: 162 cm
    Vikt: äger ingen våg just nu men gissar på 68-70 kg :(

Har varit missnöjd med min vikt en läängre tid men haft ursäkter hit och dit. Påbörjade bantning förra sommaren och gick ner en del kilon men sedan så gick jag upp allt igen under vintern. Så just nu har jag lite dåligt självförtroende på grund av det misslyckandet.

Har börjat med att gå en timmes rask promenad, igår och idag:)
    Måset se till och fortsätta med det varje dag!
    Tyvärr så är jag värsta sortens gottegris som älskar sötsaker och mat överhuvudtaget.

men jag vill verkligen känna mig nöjd med min kropp och börjar bli trött på att känna mig som en "tjockis". Om ni kan så kan jag!

Kom gärna med goda råd för jag behöver det! :)

• rosesarered

Som jag skrev för ett tag sedan så hade jag ingen våg förut men nu har jag varit och köpt mig en våg. Gissade på att jag skulle väga 68-70. Jag vägen 71 kg:(
    Kändes deppigt att se den vikten på vågen.

Längd: 162 cm
    Vikt: 71 kg
    Målvikt: 60 kg

Började i söndags!
    Inte ätit godis eller andra godsaker sedan dess.
    Frukost: havregrynsgröt och en brödskiva med ost. (fullkorn)
    Lunch: Sallad
    Middag: Vanlig husmanskost, dock "lättlagat"
    Mellanmål: Frukt, frukt, frukt och frukt!
    Motion: Rask promenad 1h varje dag

Om jag fortsätter såhär så kanske det blir annat resultat på vågen snart!

• rosesarered

Det var ett tag sedan jag skrev i denna tråd, har haft lite motgångar i min viktnedgång och står nu på ruta 1 igen.
    Men nu ska jag verkligen ta tag i dethär!

Min startvikt för någon månad sedan: 71 kg
    Min vikt nu: 68 kg
    Målvikt: 60 kg

Metod: äta nyttigare, undvika sötsaker och långpromenader!
    Försöker låta bli att lägga upp en massa förbud för mig själv för då kommer det aldrig att fungera för mig. Satsar istället på att äta lagom mycket och röra på mig mera för att må bättre:)

• rosesarered

AggaP,

vad kul då kan vi följas åt och peppa varandra!
    Det har varit lite sådär med träning/mat i helgen. Har varit på studentmottagning och tillbringat hela helgen hos svärisarna. Det blev en del godsaker tyvärr.. Har svårt att säga nej när man bjuds på onyttigheter.
    Men nu är det en ny vecka!
    Vägde mig imorse och vikten står på 68.
    Nästa måndag hoppas jag på 67 kilo.
    Idag blir det nog en timmes promenad ikväll med Ipoden som sällskap.

Inget bröllop för mig i närframtiden:( Är förlovad sen i mars i år och vi har planerat att gifta oss 2009 eller 2010, allt beror helt på vår ekonomi.
    Vi har inte råd att lägga undan så mycket pengar i månaden heller så det lär dröja ett tag innan det blir av för oss.
    När gifter du dig? Har du köpt klänning redan eller väntar du tills du nått målvikten?

• rosesarered

AggaP,

igår fuskade jag med motionen och lät bli *ajabaja*
    Fick min mens igår och känner mig som en uppblåst ballong just nu. Väger mig på måndagar men kunde inte låta bli att väga mig idag och då visade vågen på 68.8:(

Jag har hållt mig till nyttig mat och låtit bli allaslags godsaker förutom kaffe;) Motionerat har jag gjort, promenerat i rask takt 1h per dag förutom igår då.
    Detdär med portionerna är jättesvårt, jag är så van att äta mycket och att sedan dra ner på portionsstorleken är inte så kul.

har börjat på mitt nya sommarjobb idag, känner mig alldeles snurrig av allt det nya. Plus är att det är ett ganska rörligt jobb så det blir lite motion på jobbet:)
    När jag blir sugen tänker jag på "One minute on the lips, a lifetime on the hips" som jag läste i en tidning häromdagen;)

• rosesarered

Ikväll hade vi gäster hemma hos oss. Min sambo hade köpt hem chokladkex och bullar..Lyckades motstå och drack endast kaffe:)
    När gästerna hade åkt hem drog vi på en rask promenad och blev tvingad av "slavdrivaren" att gå upp för samma backe flera gånger,pust!

Det är bara att kämpa på tjejer!

• rosesarered

AggaP,

sådär försöker jag också tänka, fundera noga över vilket som är viktigare, mitt mål eller dendär chokladkakan.
    Så brukar jag tänka på vilket segerrus jag kommer att känna när jag har nått mitt mål. Den självförtroendekicken är värd så mycket mera än en futtig chokladkaka..

• rosesarered

Jag verkar ha problem med att hålla mig till nyttigheter.
    I fredags var vi ute och åt, det blev vegetariska wraps med olika smaskiga (onyttiga) såser till och en cola(inte bra).
    Imorse ville jag lyxa till det och åt två smörgåsar med ägg istället för den vanliga grötfrukosten.
    Kanske inte så farligt men känner att jag inte varit så duktig som jag hade kunnat vara:(
    Får skylla på att denna vecka varit lite stressig då jag börjat på mitt nya sommarjobb och haft mycket att tänka på. Funderar på att ta och bli medlem i viktklubb, eftersom så många här är medlemmar och tycker att det är bra.

• rosesarered

Måndag idag och vägningsdag.
    Fuskade lite och vägde mig igår hos min mamma som har en pålitlig våg. Den visade på 67 kg, dvs. jag har gått ner ett kilo!
    Den vågen vi har hemma känns lite opålitlig, den visar olika helatiden. Men jag litar på mammas våg tror jag:)
    Det bästa av allt är att jag börjar känna mig lite mindre. Det märks inte på kläder eller så men tycker att jag ser litelite mindre ut än förut. Kan vara min egna inbillning men isåfall är det en bra inbillning

Hur går det AggaP?

• rosesarered

Grattis Viktualia!
    Bra kämpat:)

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!