• Carma

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Snowsee,

Jag kan förstå dig att du känner dig tjock ibland. Det kan ta lite tid innan hjärnan hänger med att man faktiskt har blivit smalare.

Du kanske har gått ner i vikt under en kort tid med?

Jag är också 164 lång (164,5 beror vem som mäter), och väger 58 kg. Mitt mål är 55 kg. Och jag kan tycka att jag är tjock, det gör jag i princip varje dag. Men jag har storlek 36, och är smal egentligen. Det är bara när man ser de delarna på kroppen som man inte är helt nöjd med som man tycker att man borde gå ner i vikt.

Vad har du för målvikt annars?

Sen tror jag att det hjälper om man köper lite nya kläder som gör att man ser snygg i dem.

Grattis till viktminskningen förresten!

• Carma

Snowsee,

13,2 kg på 4 månader är inte alls illa!! Grattis! Du gör mig motiverad :D

Jag vägde 72 för ca 5 år sen. Och även än idag tycker jag att jag är rund. Samtidigt kan jag inte förstå vad de kilorna satt någonstans.. Jag tror att det hänger med den bilden man har om sig själv och det är svårt att släppa dessa tankar om har haft den uppfattningen i många år...

Jag har inte läst din hela tråd men jag blir grymt imponerad. Vad har du använt för metoderna för att lyckas?

Jag kan tycka att det är svårt att gå ner de sista kilorna om man inte har så mycket kvar att ta av. Kroppen tycker inte likadant som man själv helt enkelt. Inte alla kan ju vara extremt smala och må bra samtidigt. Men jag vill ändå ta bort fläsket på magen så jag blir helt nöjd.

Vi har samma mål & jag ska tänka på dig när jag blir sugen på ngt gott :D Du är min inspirationskälla :)

Carma

• Carma

ninjan,

med lite motivation fixar du säkert de sista kilorna! Hur lång är du förresten? Pepp Pepp

Snowsee, att peppa varandra i mål låter som en kanonidé! Jag ska rapportera hur det går för mig :D

• Carma

ladymarmelade,

:D du är nog som jag. Kliver på vågen & kisar med ett öga så man får skylla på dåligt syn om vågen visar fel siffror :D :D

Jag var så sugen på att baka ngt, så det blev en äppelkaka igår kväll. Inte så bra för figuren kanske, men hårdbantning funkar inte för mig. Jag är nog en sådan som vill äta allt men ändå gå ner i vikt :) drömmer med andra ord. Ingen vägning här inte, vill inte bli sur eller arg idag.

• Carma

Välkommen hit, tjejer :)

Vad menas med secret box? Låter hemligt & spännande :D

• Carma

l i s a,

Order: släng chipspåsen! Det är bara massa med onödigt transfett.

• Carma

l i s a,

Duktig flicka. Om du ska till stan, passa på att prova någon riktig tajt plagg som du skulle vilja ha till sommaren med. Om chipspåsen är kvar i skafferiet när du kommer hem, så suget kommer bli helt bortblåst vid det läget :D :D I promiz

• Carma

Trots alla stavfel.. brottom som jag har, så tycker jag det är duktigt av dig att slänga chipsen! Heja l i s a :D

Apropå kläder som man har som pepp-plagg, så är jag nog bra på det. Köper aldrig större kläder än storlek 36/S. Enligt mig, om man ska börja köpa större kläder så är det lätt att man blir större i omfattningen utan att märka det ;)Och tvärtom.

• Carma

Ny vecka nya tag!

Längd: 164,5
    Vikt: 58,3
    Målvikt: 55

Pepp Pepp Pepp :D

• Carma

På tal om våg, så kan det skifta rätt så mycket.

Ett exempel bara: ikea våg - 55, min mammas digitala våg 56, mina svärföräldrarnas digitala våg 57, min egna dyra och (8 månader gammal) digitala våg - 58.

Jag vägde mig med 2 dagars mellanrum, under samma förutsättningar: på morgonen, utan kläder, innan man ätit frukost, och efter att man varit på toa :D

En fråga återstår: vilken våg är bäst? Man borde nog lita på måttbandet istället...

Efter förra veckans 3-rätters, goda fruktpajer och en + på vågen (vill inte kolla) satsar jag på figuren med nya tag.

Pepp pepp pepp

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!