• Carma

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

l i s a,

Håller helt med dig. Ska gå och köpa ordentligt måttband idag.

Men sen undrar jag, hur vet man att man mäter precis samma stället på kroppen varje gång man ska mäta. Midjan är väl inte så svårt att hitta, men lår, rumpan, etc?

Ska man förlita sig på fett % istället?

• Carma

Snowsee,

Hur är det med dig? Du har inte varit inne här på ett tag ;)

• Carma

Snowsee,

Det låter jobbigt att du inte mår bra. Ta hand om dig och försök att inte tänka på dieter och kroppen ett tag. Ta en dag i taget.

Jag tror att detblev som det blev eftersom du har bantat nu ett tag och kroppen har börjat säga ifrån sig. Det är ofta att t ex. de som har haft anorexi (bl a jag själv i tonåren) får bulimi eller andra sorts ätstörningar efteråt.

Om du försöker äta mer på dagen & äta mer proteiner så du känner dig mätt och hålla dig till frukost-mellis-lunch-mellis-middag, så kanske du kommer slippa attackerna på kvällen.

Om du känner att du behöver söka hjälp så gör det. Men jag hoppas att det är tillfälligt. Och när din kropp känner sig tillfredställd (efter några månaders bantning) efter att du fått i dig den näring din kropp är ute efter, så kommer du mår bra igen. Även om det innebär någon + på vågen. Och sen när du blivit bra igen kan du ta tag i viktminskningen igen, men inte köra för allt för hårt bara.

Kramis från mig som har haft anorexi, bulimi och ätstörningar i övrigt. Jag är frisk idag men tankarna om mat & kropp kommer nog sitta i huvudet på mig för alltid.

• Carma

l i s a,

Grattis! Duktigt av dig att gå ner 2 kg.

Här står vågen på 58. Tänkte satsa på träningen efter den 1 juni. Då kommer jag ha semester och kommer inte kunna skylla på att jag inte har tid. Målet är att krympa några kilo på mindre än 3 veckor. Ska se om träningen kommer hjälpa för banta tänker jag inte göra. Har redan mycket sunda matvanor.

Pepp pepp

• Carma

Vägningsdag här också imorgon... usch,lite pirrigt nästan. Har inte kollat vikten på ett tag nu.

Håller tumamrna för oss :)

Rapport kommer imorgon :D

• Carma

En utlovad rapport.

Vikt nu 56,5
    Resultat -1,7 kg
    Ansträngning 0
    Taktik - lyssna på sin kropp, äta när man är hungrig

Det var säkert några veckor sedan jag ställde mig på vågen sist. Kan bara konstatera att det går bäst när man inte tänker på vågen & maten för mycket, utan försöker koncentrera sig vid hur man mår istället. Man ska ställa sig frågan 'är jag verkligen hungrig eller bara törstig eller sugen på ngt?' istället för att tänka 'kommer den här maten göra mig tjock?'

Måtten runt midjan har också blivit mindre. :)

Pepp pepp :D

• Carma

Vickan 78, hur har det gått för dig?

*håller tummarna*

• Carma

Tack :D

Jag gissade att jag gick lite ner då mina jeans börjat bli för stora. Bra anledning att köpa nya kläder :)

Pepp pepp i sommarsolen!

• Carma

Hej alla duktiga tjejer!

Vad kul att se att tråden rullar på och att ni som varit borta är tillbaka :)

Snowesee, grattis till viktnedgången! Kul att det går bra för dig & att du har lyckats ta situationen under kontroll ingen.

Jag vägde 56,5 någon dag, sen 57,2 en annan. Så nu har jag bestämt mig att inte titta på vågen. Det brukar gå bra när jag inte gör det :D

• Carma

Angående målvikt, är det så att man justerar sin drömvikt i efterhand?

Snowesse, ditt mål var ju 57 kg från början (eller helst 55, som du skrev.

Alexaa, du har väl uppnåt din drömvikt redan, om jag inte missuppfattat.

Är det så att när man väl nått dit man ville, inser man att det finns lite till att ta av?

• Carma

Hej alla duktiga här inne :)

Jag var bortrest och har kommit hem nu. Trots goda maten står vågen på 56,2. Konstigt nog eftersom jag vägde mig igår på en annan digital våg som visade 55,6. Funderar på att köpa en mer pålitlig våg. Min våg visar alltid 1-2 kg mer än vad alla andras gör.

Vad har ni för våg. Några bra tips?

Min är visserligen nästan ny och en dyrare variant. Men vågen har åkt jorden runt (köpte den i Australien). Den har kanske blivit dålig på vägen... hm??

Pepp pepp & sommarkram :D
    /Carma

• Carma

Ni som har en manuell våg, hur vet ni om det är -0,8 eller -0,7. Det är ju omöjligt att avgöra. Jag hade en manuell våg för några år sen men bestämde mig att investera i en riktig bra våg just för att man kan lättare att följa siffrorna.

Viktualia,

Det spelar väl ingen roll sålänge man väger sig på samma våg under förutsättning att den är pålitlig. Samtidigt, när jag ständigt väger 1 eller 2 kg mindre på andras våg som är också digitala (jag väger mig alltid under samma förutsättningar), så börjar man undra om man väger 56,2 eller i själva verket 55,2. När man inte har mycket att ta av och är nära sin målvikt blir dessa små siffror viktiga i sammanhanget.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!