• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Blivande Fru Ljung

Här verkar brudarna med koll hålla till.
    Eftersom jag idag "började mitt nya liv" med 1 1/2 timmes rask promenad med syrran, undrar jag - vad mer bör jag göra & tänka på. Vill gå ner ca 5 kg på drygt tre månader. Undrar om det går...?
    Ni verkar ge varandra så mycket bra tips så ni kanske har ett till mej oxå ;.)
    Tack på förhand!

• AggaP

l i s a
    Låter som en fantastisk underbar hippa, vad kul

Jag har sprungit idag, känner mig så nöjd och glad då jag har kommit på rätt spår igen efter ett antal veckors snedsprång, har inte gått upp tack och lov.

Nu ska jag laga lite nyttig middag.

• Qozze

Dags att avlägga rapport. Har haft min vägningsdag och mätningsdag idag. Vikten hade tyvärr bara gått ner knappt ett kilo på en månad (0.8 kg) vilket jag blev lite besviken på. Men desto gladare blev jag när måttbandet kom fram:
    Byst: -2 cm
    Under byst: -2 cm
    Midja: -1 cm
    Stuss: -2 cm
    Lår: -3 cm
    Överarm: -1 cm
    Alltså totalt 11 cm mindre på en månad! Det känns faktiskt jättebra. Nu är det bara att fortsätta i samma stil. Vikten kanske har hamnat lite på en platå med kroppen formar sig ändå. Ska börja promenera till jobbet åtminstone nån gång i veckan så man bränner lite mer. Har varit dålig på att promenera på sista tiden...

• AggaP

Quozze
    Du har varit jätteduktig, vilka skillnader på måttbandet. Bra jobbat!!!

• Qozze

Tack!! Det känns kul att äntligen få veta hur det har gått. Det är ju rätt lång tid med 1 månad mellan varje kontroll. Men det känns som att man gör lite rätt i alla fall!

• l i s a

AggaP: Ja... jag är fortfarande helt omtumlad! Det var en helt fantastisk dag!

Qozze: Hejja! Va bra att du inte bara vägde dig... du har väl byggt muskler som väger mer

Blivande Fru Ljung: Mer tips? Tja... ät ordentlig frukost och lätta mellanmål (typ frukt men kanske inte banan). Dra ner på pasta och bröd, välj fullkornsvarianten om du ändå vill äta pasta och bröd. Ät mycket sallad! Gå aldrig och handla när du du är hungrig Drick vatten och motionera lågintensivt. Klart det går att gå ner 5 kg på tre månader!

• Qozze

Blivande Fru Ljung: De första tre månaderna gick jag ner 6 kg (och massor av cm!). Jag har försökt att promenera mer men framförallt kör jag jympa minst två gånger i veckan. Jag har också börjat äta mer sallad, gör sallad varje dag och försöker hålla mig till tallriksmodellen (samt att det räcker med en portion!). Dricker vatten till maten, blir godare om man smaksätter med citron eller gurka eller något liknande. Pasta äter jag bara fullkorn och bröd likaså.

Sen så har jag faktikt haft lördagen som unnardag då man kan äta lite mer onyttigt om man vill. Skulle bli lite trist om man aldrig fick något onyttigt!

l i s a: Ja, jag tror nog att det har blivit mer muskler istället. Känner mig starkare i alla fall! Och så länge måtten krymper känns det bra i alla fall.

• l i s a

Jahapp! Då var det mätningsdag igen då... Och denna vecka har det ju både varit möhippa och just nu den kära "lingonperioden" då jag alltid sväller upp väldigt! Men jag är rätt nöjd ändå. Skriver in totalen sedan 3/5 inom parentes också. Det hjälper mig att skärpa mig när jag vet att jag ska berätta här hur det går...

Vikt: +0,4 kg (-1,5 kg = inte så bra...)
    Midja: -1cm (-4cm totalt)
    Mage: +-0 cm (-5cm totalt)
    Höft: -1cm (-4cm totalt)
    Överarm: +-0 cm (-2cm totalt)

Jag börjar tycka det är konstigt att jag inte går ner mer i vikt!!! Eller vad säger ni? Känns som att -5 cm över magen och -4 i midja och över höfterna BORDE visa sig mer på vågen?

• Qozze

l i s a: Det går ju rätt bra för dig med. Att vågen inte visar mer blev jag med förbryllad över. Men jag pratade med min syster idag som tränade sig jättesmal i höstas, till 60 kg. Nu har hon träffat en kille och de har börjat äta gott och må väl och det ger "resultat". Hon sa att hon knappt kan få igen byxorna längre, men vågen visade fortfarande 60 kilo. Det är säkert kroppen som formar sig, och fett väger ju mindre än muskler...

• l i s a

Qozze... Jo det är väl så gissar jag. Jag fnissar lite åt din berättelse om din syster. Det är såå gott och mysigt att träffa en kille *s* Kärlekshandtag kanske heter som de heter av den anledningen?

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!