• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

Viktualia:
    Sökte på det på VK under "Hitta medlemmar" men fick upp att det inte fanns ngn medlem som heter så... Jag heter samma där som här- Snowsee.

• viktualia

Snowsee - men jag hittade dig.. hm.. mysko! la en kommentar i din blogg där, så kanske du hittar mig!

• Snowsee

Viktualia:

Brja blogga så att jag kan skriva till dig.. :-P

• AggaP

Snowsee
    Kul att höra att du mår bättre och kul att höra att det går så jättebra för dig!!
    Tack för svaret, mycket bra upplysning. Så du menar att man kan gå ner 7kg på 8 veckor??? Jag får nog ta tag i det där med VK. Och köpa mig en hushållsvåg

• Snowsee

AggaP:
    Som medlem i VK får man svara på ett antal frågor om vikt, längd, ålder, jobb, fritid, hur länge man varit överviktig (om man är det, hur mycket man vill gå ner och under vilken tidsperiod. VK rekomenderar att man inte går ner mer än 1 kg i veckan, alltså är tex ett mål som 4 kg på 4 veckor, maxfarten. Ju snabbare man vill gå ner desto färre kcal blir man tilldelad. Vill man i stället gå ner tex 5 kg på 10 veckor får man en något högre kcal-nivå.

Mängden kalorier är också uträknad utifrån din ålder, kön, startvikt, rörelse på jobb och fritid mm. Gå in på dreas hemsida och läs mer om du funderar på att gå med. Har för mig att 3 månader kostar 298, 6 månader för 398 och 12 månader för 498 kr.

Sidan kan kännas svår att förstå i början men det finns en massa andra medlemmar att fråga i diskussionsforumet eller i sin blogg.

En hushållsvåg är bra att ha och extra bra om man är med i VK då man iaf i början har stor nytta av den.

• viktualia

AggaP - mitt bantningsprojekt i VK går ut på att jag ska gå ner 1 kg i veckan 20 veckor i rad - något som hittills gått bra!

• AggaP

viktualia
    heja dig!! du verkar väldigt duktig och envis...

snowsee
    Aha...det är så det fungerar, jag ska gå in på deras hemsida och läsa lite tror jag. Tack!

• Snowsee

Idag var det vägdag för mig och vägen visade + 1 kg. Men jag skyller det på att "Röda faran" ska komma idag... Har ju skött mig exemplariskt sen förra lördagen, gått 45 min varje morgon, varit på två spinningpass, ätit inom min kcalnivå.... så jag hoppas att det kilot är borta igen till nästa fredag.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!