• alexaa

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

har varit ute och sprungit en runda nu!! såå skönt i solen!!
    mitt ål e -3 kg i april..hoppas de går vägen=)
    kämpa på alla!

• alexaa

håller på o gå ner ca 3 kg.. mitt mål är att lyckas med detta under april månad11 har hållt på sen den 1a och de går riktigt bra!! Är så motiverad denna gången1

ett tips är att tvinga sig själv ut på morgonpromenader.. under dagen "glömer" man lätt att man gått den där halvtimmen-40 min och så vill man göra ngt mer nyttigt=) kanonbra=)

• alexaa

undrar oxå om tips på nyttiga maträtter.. ngn som har ngt bra recept att dela med sig av???

• alexaa

imon e de vägning.. började på 57,7 kg den 1a april.. hoppas jag har gått ner ngt mer än 1 kg iaf!! spännnade=)

nu e de dags för promenad!!

• alexaa

vägnda mig nyss! -2 kg på 2 veckor!! jag e såå nöjd!

började på 57,7 och äger nu 55,7!! lovely=) bara ett kg kvar tills min målvikt islutet av april..hoppas jag lyckas gå ner lite extra tillochmed=)

• alexaa

usch nu e de tungt.. har hållt på i 2,5 veckor och nu börjar min kopp protestera. Jag e trött o hängig och sugen på allt onyttigt=)
    har iaf tvingat mig ut o gå 2 ggr idag.. en morgonpromenad på 30 min o en eftermiddags på 30 min till..sen lite gym på de. vill man så kan man antar ja..suck=)

någon som upplvet samma sak efter ett tag med bantning?? Hur länge håller det i sig??

kämpa på alla!!

• alexaa

visst e naturgodis ett bättre alternativ än vanligt godis.. och det är nyttiga fetter. men men allt ska var i lagom mängd=)hihi

• alexaa

mysprick!! knapra på morötter..det hjälper för mig!!

• alexaa

förkylningar smittar.. oavsett hur man har fått den=)hihih

• alexaa

vägde mig idag.. - 2,7 sen 1a april=) värsta nöjd=)
    står nu på 55,0.. mitt mål var från start 54,7 sista april..tror jag kommer klara det=)

• alexaa

ÅÅHHH VAD JAG E ARG!! min målvikt var -3kg på en månad.. och idag vägde jag mig. jag är 2 hg ifrån!! får ett anfall snart...

har dinte gått ner ett gram de sista veckan.. och har ingen aning om varför.

någon som kan hjälpa mig?? skriver ner hur jag äter och motionerar nu..kom gärna med synpunkter på vad som kan förändras till det bättre!!

en vanlig dag:
    promenad innan frukost 30 min
    frukos: havregryngröt med mjölk
    mellan mål:frukt
    lunch: något lite lättare...kanske en bakadpotatis med grönsaker eller soppa..ibland sallad
    mellanmål: frukt
    kvällsmat: kyckling/fisk/kött och grönsaker.. ibland (beroende på vad jag åt till lunch) lite pasta/potatis/bulgur/couscous
    kvällsmotion: promenad 50-60 min eller 60 min aerobic...

försöker hålla mig under 1400 kcal per dag... och motionera mkt..men inget händer..

får väl tillägga att jag inte har mkt att gå ner.. är 164,5 cm lång och väger nu 54,9kg.. vill ner tll 53...

• alexaa

hej alla kunniga.. har en fråga.

Hur många kcal ska man äta om dagen för att gå ner i vikt?? Jag har hört att man ska ligga runt 1300..stämmer detta? Och är det isf inräknat motion? Alltså ska man ta mer om man motionerar eller är det hela tiden 1300 som gäller??

tacksam för svar=)

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!