PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
Jag anmäler mig också!
Har ju tidigare skrivit en del inlägg om min diet (south beach) som jag gick ner 17 kilo med för 2 år sedan, men har nu slarvat lite och gått upp två. Så jag vill tappa dem och ytterliggare tre, totalt fem tills augusti, men allra helst tills mitten av maj.
Har toksvårt att motivera mig, behöver både peppning och piska! Och allra mest på eftermiddagarna, då mitt sötsug är som värst! Har i några veckor läst denna tråd och blivit stärkt så nu sällar jag mig till skaran!
Heja tjejer!!
Ladymarmalade - känner igen mig massor, men man får tänka att rom inte byggdes på en dag! Även om man fuskat är det inte kört! Och vill man "sona sitt brott" kan man ta en promenad eller så.
Ett knep som jag kör med är att se till att man har nyttiga godsaker hemma, t.ex. hallon. Jag är en sån som om jag köper t.ex naturgodis kan jag inte bara äta lite, utan äter hela påsen. Därför försöker jag köpa sånt som är kalorisnålt, nyttigt och gott, som man kan äta lite mer av!
Nanna_3000: håll ut! Om det känns hopplöst och du har hållit på sen november kanske du ska boka tid hos en dietist?
Det är jättesvårt att börja motionera om kroppen säger ifrån , som ditt knä gjort. Det kan vara skönt att lägga fram problemet till någon som kanske hittar en helt ny lösning för dig. Stor kram!