• ladymarmelade

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Jag hänger också gärna på här!

Längd 1.55
    Startvikt 68 kg
    Delmål 60 kg
    Mål 55 kg

Har märkt att det är mycket pepp i denna tråden och det behöver jag. Har provat div metoder fram och tillbaka, men det slutar alltid med att jag ger upp.
    Jag har dåligt tålamod, och det är oftast det som förstör för mig. Jag vill se snabba resultat, och gör jag inte det så känns det som att det kan kvitta.
    Varför "plåga" sig själv om man inte får någon credit för det??

Alla ni som hänger här, vilka metoder använder ni er av? Är det dieter a la naturdiet och Nutrilett, eller äter ni nyttigare och motionerar mer?

• ladymarmelade

Stora A

Ok tack :)
    Ska försöka att hänga på och sköta mig denna gången :D Sommaren närmar sig med stormsteg... Beach 2007 *ryser*

Körde lite träning hemma idag i alla fall. Svettigt värre, men ack så kul :D

• ladymarmelade

pasia

Skönt att höra att man inte är ensam om att lida av sjukt dåligt tålamod :D

Sitter här med en ND till frukost nu innan jag går till jobbet. För mig är det svårt att hålla tiderna när man ska äta när jag är på jobbet. Jag skulle verkligen vilja äta regelbundet, men det är i stort sett omöjligt när jag jobbar. Jag kan inte ens ta en frukt till mellanmål om det vill sig riktigt illa.

Tränade lite hemma igår också och är alldeles stum i benen idag :D Tänkte börja simma också de dagarna jag är ledig.

• ladymarmelade

Snowsee

Ja jag har också hittat hit :) Jag la av förra gången, för jag var verkligen inte ett dugg motiverad. Då är det ingen idé att plåga sig själv, det funkar inte för mig.
    Men nu känns det som att det är dags att ta nya tag. Beror kanske på vädret, jag känner mig betydligt piggare och mer motiverad nu när solen skiner. Det är lättare att komma ut och promenera tex när regnet inte forsar ner.

Följer inte VK heller längre, men använder mig fortfarande av dagboken. Skönt att kunna hålla koll på kalorier och sånt utan att behöva räkna alltför mycket själv :D

Ny vägdag - fredagar. Innan helgens unnardag, lördagen. Inbillar mig att det är mer smickrande att ställa sig på vågen FÖRE :D

• ladymarmelade

AggaP

Ja VK är Viktklubb.se :)

Man betalar för ett medlemsskap. När du registrerar dig så får du fylla i vikt, längd, önskat måldatum mm.
    Sedan får du ett rekommenderat kcal antal/dag, utifrån vad du väger nu och hur mycket du vill gå ner.
    Viktdagboken är super! Den räknar ut vad allt innehåller, och man kan även lägga in egna produkter om de inte redan finns med.
    Den visar vilken fördelning man bör ligga på när det gäller proteiner, kolhydrater och fett. För varje sak du fyller i dagboken så registreras det i ett litet cirkeldiagram, vilket gör det jättelätt att hålla koll på om man behöver få i sig mer fett, kolhydrater eller proteiner.

Hur enkelt och smidigt som helst :)

• ladymarmelade

Kristina07

Precis! Du fyller i i din dagbok vad du äter till frukost, mellanmål, lunch och middag.
    Den räknar ut vad allt innehåller. Man kan välja att fylla i gram, hg, tsk, msk, antal osv osv.
    Det är så otroligt mycket enklare att hålla koll på sina kalorier med hjälp av dagboken.
    Dessutom finns det en massa bra recept, bloggar och forum att diskutera i :)

• ladymarmelade

En liten uppdatering, eftersom det var vägdag idag för mig :)

Längd 155 cm
    Startdatum 11 april
    Startvikt 68.4 kg
    Aktuell vikt 68 kg (-0.4 kg)
    Delmål 60 kg
    Slutmål 55 kg

Är väl nöjd med tanke på att det har gått två dagar bara sedan jag började om :)

• ladymarmelade

Nu kom jag på en sak till som är bra med VK:s dagbok :D Man kan skriva in all motion och få reda på hur många kalorier man har bränt. Personligen tycker jag att det är vansinnigt intressant!

• ladymarmelade

Snowsee

Aha, det har jag visst missat. Det var en trevlig överraskning, även om jag inte har varit så där hysteriskt lidande av allt "krångel". Men vad heter det - gratis är ju alltid gott :D

AggaP

Tack :) Alla minus är ju positivt, även om det bara är några hg. Tyvärr kan jag ha alldeles för höga krav på mig själv, och det resulterar ju ofta i att jag inte är nöjd. MÅSTE försöka lägga de trååååkiga tankarna åt sidan, men det är inte lätt. Har alltid varit sån...

Men denna tråden är verkligen peppande och inspirerande :)

• ladymarmelade

JAG BLIR GALEN PÅ MIG SJÄLV

Igår (lördag) var min unnardag. Men jag har ett stort problem som alltid dyker upp på mina unnardagar. När jag har stoppat något "mer vanligt" i munnen, så får jag så dåligt samvete att jag bara ballar ur totalt istället. Det känns som att jag har förstört allting, och då kan jag ju lika gärna svulla i mig lite till... SUCK (smiskar mig själv på fingrarna!!!)

Så i helgen har jag ätit mycket både lördag och söndag. Jag måste lida av världens sämsta självdisciplin

Jag har försökt många gånger förr, men nu j*vlar ska jag sätta mig själv på ren kur. Jag MÅSTE se resultat!

Snowsee

Var på VK hittar du att man får förlängt medlemsskap? Jag är kanske dum, eller så har jag inte fått det erbjudandet :(

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!