• ladymarmelade

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

pasia
    Tummen upp för dig och en stooor applåd :D
    Nej men allvarligt talat så blir jag jätteglad när du skriver att min "hysteri" har smittat av sig lite på dig. Kul att man kan inspirera någon!

Jag är ingen joggingmänniska, önskar att jag vore det. Men jag gillar att gå och så har jag börjat cykla lite.
    Fick sån ångest innan att jag slängde mig på cykeln och trampade iväg 5 km som en stolle :D

Håller med er andra! Först ser man inte att nåt händer överhuvudtaget, vilket för mig är VANSINNIGT frustrerande! Sen plötsligt en dags å ser man i spegeln att midjan har krympt. GÖÖÖÖTT!!! :D

KÄMPA PÅ GIRLS :)

• ladymarmelade

God morgon!
    Ska snart iväg till jobbet. Har packat mina påsar med ND. Måste hålla mig till dem idag eftersom jag inte kommer ha tid för någon träning. Jobbar till kl 20 och efter det brukar jag vara ganska slut. Det lär bli mycket att göra på jobbet nu också iom att det är löning. Folk blir visst som galna och ALLA ska äta sushi när de får lön :D

Snowsee
    Kämpa på tjejen! Jag är precis som du - jag äter gärna när jag inte mår dåligt. Vissa är ju "lyckligt lottade" att de tappar matlusten när de mår dåligt psykiskt, för mig är det tvärtom. Jag vill gärna tröstäta. Och äter gärna för att fira något kul också :D Mao så gillar jag ätt äta oavsett... Det är ju därför man sitter här idag och mumsar ND.
    Med tanke på hur bra det har gått för dig tidigare så lär du inte få problem att tappa de hg du gick upp förra veckan.

Ha en skön solig dag girlies :)

• ladymarmelade

Jag har ett tips förresten som jag glömde skriva in tidigare. Jättegott om man blir sådär akut sugen på något, särskilt på kvällen.
    Frysta, osockrade hallon som man tinar, ev kör i micron lite så de blir ljumna. Blanda sedan med Mini Keso. Jättegott och minimalt med fett :)

Imorgon är det vägdag för mig, vilket jag inte ser fram emot... Idag har jag inte varit så duktig, och just nu känner jag mig bara som en stor plufs. Fick världens magkatarr på jobbet, antagligen beroende på stress, och var tvungen att få i mig lite mat. Det räckte inte med mina ND påsar idag.

Sen kom jag hem och fick ett psykbryt på sambon, eftersom det såg ut som sju svåra år här hemma i lägenheten Om det finns någon därute som vet hur man får sin karl att städa (och framförallt hur man får dem att SE att det faktiskt behöver städas) så dela med er av era tips :D

• ladymarmelade

Bra gjort AggaP förresten!!! Verkligen! Det är ju sååå skönt att få ett positivt resultat när man minst anar det.

Fortsätt kämpa amigos :D

• ladymarmelade

Mysprick
    Grattis till ditt minus!! *Klapp i händerna* :D
    Ja det är ju ofta som light och miniprodukterna inte är så mycket bättre än de vanliga. Men det KÄNNS ju bättre att äta minigrejer, eller hur?!

Nu längtar jag verkligen till lördag = UNNARDAG!!!

• ladymarmelade

Puh... Vägningen imorse gick jättebra! Minus 9 hg, så nu ligger jag på 66.3 kg. Har minskat i vikt i ungefär samma mängd som förra veckan. Känns bra att det går neråt i jämn takt (trots en hel del småätande i veckan...)
    Tittade mig i spegeln igår kväll och tyckte inte att jag såg någon skillnad. Men de totala 1.7 kg måste ju ha ramlat av nånstans :D

AggaP
    Det är ju definitivt ett STORT framsteg för din karl att han ser att det behöver städas nu i alla fall. Nästa steg i behandlingen blir ju att ta tag i det och göra en fysisk handling av det så att det inte bara förblir en tanke :D
    Jag tror faktiskt att en sån peppnngstråd hade varit ganska populär. Det finns nog en del tjejer som dras med samma problem!

Snowsee
    Heja heja! Fattar inte hur du kan tappa så många kg på bara en vekca. Inte ens en vecka är det ju förresten. Antar att humöret och motivationen känns lite bättre nu då?

Ska ut och stava här snart efter mitt morgonte. Hörs senare tjejer!

Kram ladymarmelade

• ladymarmelade

Snowsee
    Picknick lät hur skönt som helst! Vi tänkte dra på en heldagsutflykt imorgon, jag, min sambo och lilltjejen. Men vi vet inte riktigt vart vi ska åka än :) Har många bud bla Borås djurpark, en heldag på Marstrand, dagstur till Danmark... Hua mig, ja jag vet inte...

Tycker absolut du ska baka en äpplepaj. Och så tycker jag absolut att jag ska komma till dig och smaka :D

Fick magkatarr igår och känner av den idag också :( Ska ta en tablett innan jag sticker till jobbet och hoppas att det hjälper. Annars måste jag nog få i mig ett mer ordentligt mål mat.
    Men imorgon är det ju ätardagen :D JIPPIE!!!

• ladymarmelade

pasia - www.js070707.blogg.se
    Var visst en glasshelg för fler än mig. Åt glass både lör-sön. Inga hysteriska mängder kanske, men dock tillräckligt för att det ska kännas jobbigt idag.

Och idag kan jag inte heller påstå att motivationen är på topp. Är jättesugen på att äta något. Ska försöka låta bli, men det är jobbigt när man känner det så meddetsamma när man vaknar på morgonen.

För att höja min motivation brukar jag ställa mig framför spegeln. Då ser jag hur jag ser ut och kan samtidigt föreställa mig hur det är jag VILL se ut. Jag drar in magen och så tex, petar lite här och där där jag vet att jag kan gå ner några kg.

Kämpa på!
    Själv ska jag göra mig klar för dagens stavgång :)
    Hej så länge!

• ladymarmelade

Nu sitter jag här och försöker övertala mig själv att åka till simhallen istället för att gå stavgång :D
    Såg att simning hade MYCKET högre förbränning. Plus att jag inte har simmat på länge, så det hade varit jätteskönt. Men då måste jag fixa iordning en väska och sätta mig på bussen. Det är det som tar emot lite... VA?!?! Jag lat?!?! :D :D :D

• ladymarmelade

Igår blev ingen direkt lyckad dag...
    Jag åkte faktiskt iväg och simmade iofs, det var superskönt! Simmade i 70 min non stop, så jag brände nog en hel hög med kalorier där.
    Men sen på kvällen spårade det ur lite, och jag åt både godis och popcorn... Och fick sååå ont i magen! Får skylla mig själv

Idag är det nya tag! Och bestämde mig igår för att flytta fram vägdagen från fre till lör. Konstigt nog har jag ingen sån "dödsångest" över svullandet igår. Antagligen för att jag simmade. Idag känns det mer som att jag bara har skakat av mig det och tar nya tag. Skönt!!

Pepp på er allihop där ute!! :)

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!