• Mysprick

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Jag anmäler mig också!
    Har ju tidigare skrivit en del inlägg om min diet (south beach) som jag gick ner 17 kilo med för 2 år sedan, men har nu slarvat lite och gått upp två. Så jag vill tappa dem och ytterliggare tre, totalt fem tills augusti, men allra helst tills mitten av maj.
    Har toksvårt att motivera mig, behöver både peppning och piska! Och allra mest på eftermiddagarna, då mitt sötsug är som värst! Har i några veckor läst denna tråd och blivit stärkt så nu sällar jag mig till skaran!
    Heja tjejer!!

Ladymarmalade - känner igen mig massor, men man får tänka att rom inte byggdes på en dag! Även om man fuskat är det inte kört! Och vill man "sona sitt brott" kan man ta en promenad eller så.

Ett knep som jag kör med är att se till att man har nyttiga godsaker hemma, t.ex. hallon. Jag är en sån som om jag köper t.ex naturgodis kan jag inte bara äta lite, utan äter hela påsen. Därför försöker jag köpa sånt som är kalorisnålt, nyttigt och gott, som man kan äta lite mer av!

Nanna_3000: håll ut! Om det känns hopplöst och du har hållit på sen november kanske du ska boka tid hos en dietist?
    Det är jättesvårt att börja motionera om kroppen säger ifrån , som ditt knä gjort. Det kan vara skönt att lägga fram problemet till någon som kanske hittar en helt ny lösning för dig. Stor kram!

• Mysprick

Vet inte om ni får äta detta, men tänkte iaf tipsa!
    Förra helgen gjorde vi citronfromage (sån där pulvervariant) enbart mha vatten, det skulle då bli 90 kcal per portion (4st), men vi hällde upp i glas, och då blev det 6 portioner istället, alltså 60 kcal. ma kan ju skära upp lite frukt eller bär, så får man en hel efterrätt under 100 kcal!

Ladymarmelade - gör dig en kopp grönt te! brukar lugna mitt sug, när jag kör hårt!

• Mysprick

Stora A - tänk att det måste vara bättre att ha syndat på morgonen, du har hela dagen på dig att förbränna godiset!
    Eller som min mamma börjat säga när hon ätit något riktigt onyttigt "var finns närmaste trappa?"

Ta och gå upp och ner nu!

• Mysprick

Själv har jag ätit en brio kolastång alledeles nyss
    Var därför tvungen att starta datorn för att räkna ut hur många kalorier det blev... 80... krävs 30 min promenad för den...
    får väl vara glad att jag har hund... Och särskillt gott var det inte heller... Skit!

Är borta denna vecka, har därför svårt med disciplinen, och ingen våg som kan ge lite ångest... Måste vänta tills på fredag...

• Mysprick

God morgon!
    Åkte hem igår, så idag ställde jag mig på vågen... Vilket inte var helt positivt Har gått ner kanske tre hekto, tycker jag har rört på mig som sjutton de här senaste dagarna. Men skam den som ger sig! Gav mig ut på en 50 min lång promenad innan frukost, och tänkte försvinn fettet, försvinn!

Nanna_3000: jag är också student med skral budget, så jag förstår helt hur 170 kr på ngt onödigt (om du skulle vara fullt frisk) känns bortkastat.
    Vi brukar bunkra broccoli och sånt, då det är billigt och sen äta soppor.
    Själv älskar jag linssoppa, så det får bli dagens tips!

• Mysprick

Vilken fuskdag det blev igår! Åt säkert tio riesenkolor och salta pinnar. Men jag gick 50 min på morgonen och tränade på em, så det kanske tog ut varann (hoppas hoppas) Men idag blev det bil till skolan pga regnet, och nu ska vi åka bort ikväll, så det blir mkt stillasittande och säkert fusk! Fem timmar i bil...
    Någon som har ett bra tips till nyttig färdkost?
    Sambon gillar max, men där finns ju nyttiga alternativ, tänker mest på ngt istället för godis...
    Hjälp!

• Mysprick

Hello ladies! Har inte skrivit på ett tag, men kan rapportera positivt, vägde in 1,5 kg mindre i onsdags än förra onsdagen! tjo ho! Annars inget nytt! Cyklar fram och tillbaka till skolan två gånger per dag för att rasta hunden på lunchen, tror att det är det som gör susen!

Lady marmalade: apropå det där med mini keso, har du sett att det är mindre protein i mini jmfr med vanlig? Man undrar vilken som är nyttigare?

Läste idag att man kan bli fet av lightläsk , man kan säkert bli fet av mkt, det gäller bara att äta massor av det!
    Heja tjejer vad ni ära duktiga!

Så här i sommartider vill jag bara flika in att det faktiskt är nyttigt med grillat kött, tur va
    Hoppas ni får en härlig och varm helg!
    /Mysprick

• Mysprick

Halloj! Har nu festat i dagarna fem (!) och syndat rejält varje dag... Jag menar hamburgersynder och dyl.... Vill inte väga mig, för förra veckans minus lär vara utraderat.... Å andra sidan blir det inget festande mer på en månad så nu hoppas jag på att kunna vara nyttig framöver.
    Håll tummarna, imorgon är invägning!
    Kram på er tjejer, ni är jätteduktiga!

• Mysprick

Invägning idag, inte positivt, utan tvärtom! Är tillbaka där jag var för två veckor sedan

Är dessutom sjuk, har ont i halsen och kroppen, det enda positiva med det är att jag inte vill äta! Men jag vill ju inte röra på mig heller....
    Nä hu så tråkigt! Hoppas ni andra har en bättre dag!

• Mysprick

God morgon!
    Tar nya tag denna vecka! Har återupptagit morgonpromenaden, kom just tillbaka efter 40 min, känns bra!
    Kämpa på flickor!

• Mysprick

Hej flickor!
    Är inne i en intensiv period just nu, med två tentor, en segdragen förkylning och pollenallergi... Vilket gör att jag inte kan/orkar fokusera på att vara nyttig och inte heller orkar ha dåligt samvete för det... Jag gifter mig den 4:e augusti och mitt mål är att gå ner 4 kilo till dess, vilket jag tror att jag klarar. Det gör att jag inte känner mig helt som en misslyckad degklump när jag nu bestämmer mig för att lägga de värsta bantarplanerna på is under några veckor, för att ta friska tag igen efter kristi himmelsfärd...
    Har otrolig glädje och behållning av er andra i tråden, ni har otaliga gånger peppat mig till motion och nyttigare alternativ. Men de närmsta veckorna blir det minskad datortid och ökade prestationskrav, och för att inte bryta ihop vid minsta fusk bestämmer jag mig för en "fri-zon-tid" där jag bara ska kämpa för att inte gå upp i vikt.

Det är dock inte så att jag överger er, är egentligen mer taggad än någonsin sen idag då min lärare kom fram, la handen på min mage och frågade när barnet kommer?! morr! drar stl 36/38 men har alltid haft lite mullig mage, men gravid?! Efter en stunds depp har jag bestämt mig för att använda det sporrande istället för att bryta ihop...

Kämpa på nu, jag kommer att läsa hur det går för er!
    Stor kram , vi hörs efter kristi himmels!

• Mysprick

Hej tjejer!!
    Nu är jag tillbaka!
    Men kan rapportera att jag gått upp under tiden jag varit borta
    Jag har ätit primolut-nor för att skjuta mensen och vips så hade jag gått upp ett kilo (på tre dagar !) Men nu tar jag nya tag, kör lite hårt nu i början, hoppas på att gå ner det där kilot ganska snabbt och sen satsar jag på 0.5 till 1 kilo per vecka...
    Ska hämta klänningen på fredag, kan bara hoppas att den kommer passa! Är precis mellan storlekar och jag köpte den mindre, i hopp om att gå ner. Så passar den inte blir det väl lite depp, men också en solklar motivation!
    Kul att vara tillbaka, nu kör vi hårt!!

• Mysprick

hej hej,
    har hämtat hem min klänning och gissa?! Den passar!

Men jag tänker i alla fall kämpa ner mig tre kilo innan bröllopet, den kommer inte att bli för stor
    Är så himla lättad!

Har kämpat på stenhårt i veckan och tappat ca 1 kg sedan måndag!
    Men jag tar examen nästa helg så imorgon blir en avskedsfest med kompisarna, så då blir det fusk!
    pepp pepp

• Mysprick

Hej hej!
    Jag fick också min hippa i helgen! Superkul!!
    Och kunde ändå väga in på minus två kilo i morse!!! Nu tänker jag inte vara lika sträng denna vecka, men 3 kg till innan 4/8 ska jag nog klara av!
    Känner mig full av hopp och vill sprida pepp till alla!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!