PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
Det bästa jag testat mot sötsug är att dricka äppelcidervinäger innan maten. Jag är världens gottegris men med det vill jag absolut inte ha nåt sött efter jag ätit. Jag tog det i tablettform! Smidigt. Tror det ska tas 30min före måltid (det var länge sen jag tog dem) och dessutom ger det mättnadskänsla så man äter mindre.
Annars kan jag säga rent generellt att om man äter mindre minskar sötsuget. Det är ofta när man ätit för mkt som man behöver nåt sött för att kompensera blodsockerfall. Det får man för att allt blod går till magen för att bryta ner för mkt mat. Kroppen vill ha energi till resten av alla funktioner då... Så ät mindre och sötsuget minskar också!
Och sen har jag märkt att om jag sätter upp ett datum-mål går allt åt helsicke med bantningen. För jag kan inte bestämma över min kropp på det sättet. Jag måste alltid ställa in mig på att ändra livsstil: äta mindre o bättre och träna mer. Punkt slut (och äppelcidervinäger då). Ibland tar det 3 mån ibland längre, men förutbestämda datum funkar inte och gör bara att jag tappar lusten helt och skiter i allt!
Så ni brudar som ska gifta er långt fram i tiden, sätt inte upp mål till bröllopet utan kanske försök bli hälsosammare och så kommer det när kroppen vill o kan. Låt bantningen ta tid...