• ninjan

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

hejhej, hoppar in här jag åxå :)

Jag har hållit på med min viktnedgång i ett par månader nu. Vissa veckor mer seriöst än andra. Men de senaste veckorna/månaderna (minns inte när jag började) har det varit mer på allvar.

Längd: 157cm
    Startvikt: 57kg
    Målvik: 53kg

Vikt just nu: 55,5kg

Egentligen fäster jag inte så stor uppmärksamhet på min vikt. Det är förändringarna i spegeln som man blir glad av :)

Det jag gör för att komma till "drömformen" är att undvika kolhydrater. Jag äter oftast sallad och kött till mat, och naturell fettfri yoghurt med nån frukt eller bär och mysli till mellanmål. Däremot äter jag alltid bröd till frukost.
    Förstås så kan mina mellanmål variera.. och nån dag äter jag vanlig mat istället för sallad.

min motion består av promenader eller cykling till och från jobbet. Promenader med hunden. Orbitrek 20-60 min och styrketräning med hjälp av en pilatesboll hemma nästan varje dag. En timmes bodywork ( muskel-och konditionsstärkande övningar ) en gång i veckan.

Hittills har det inte funnits tid att åka till gymmet, men jag ska försöka prioritera bort nåt annat istället. Älskar verkligen att träna på gym!

• ninjan

jag orkar inte räkna upp alla mål jag har ätit idag, så jag räknar upp allt jag ätit istället :)

2 brödskivor med kalkon och lättost, 1 kopp kaffe, sallad med köttbullar, 2 nävar nötter, naturell fettfri yoghurt med lite banan, ananas och mysli, en liten bit äppelpaj...ups... och vatten.

Har cyklat till och från jobbet, och orbitrekat i 20 min och styrketränat i en kvart.

• ninjan

märkte idag att jag tappat 2 cm i midjan :)

• ninjan

Att man gått upp i vikt igen behöver inte betyda att man blivit fetare. Det kanske har kommit mera muskler, eller så har man mycket vätska i kroppen. Lita inte för mycket på vågar, de har en tendens att få en på dåligt humör och tappa lusten att minska i kroppstorlek.

• ninjan

jag har åxå fuskat nu i påsk. Men det tycker jag att man kan göra. Är man för strikt så tappar man ju lusten helt! I alla fall jag! Tänkte i alla fall träna lite idag, och kanske äta sallad istället för "vanlig" mat.

• ninjan

Thezz
    det tycker jag är en bra ide! Man ska inte stirra sej blind på vågen!

• ninjan

vägde mej idag, och precis som jag trodde så har det inte hänt ett skit. Att det händer saker med min kropp är däremot ett faktum, det ser jag ju i spegeln. Men visst är det lite irriterande när man tränar och tränar, får mindre fett, men mera muskler och därför inte minskar nåt på vågen! Nåja, huvudsaken att det syns i spegeln, i alla fall!

• ninjan

hallåååå!
    Nu håller jag på att bli galen! Är så jävla godissugen! Hindra mej någon! NU!

• ninjan

kalas igår..och naturligt vis en tårtbit! Och inte var den speciellt god heller :( Dessuton åt jag en hel del godis! Och imorse åt jag tre till :( inge bra! Och ikväll blir det fest med både mat och sprit. Får ta en hårdtränings vecka nu! Bara jag inte blir förkyld! Sambon är och jag är lite rädd att bli smittad!

Smittar förkylningar som kommit av att man har frusit på en motorcykel?

• ninjan

okej..det var precis vad jag misstänkte ;) skit åxå! Bäst att proppa i sej zink då.

• ninjan

hur märker ni andra att ni blivit smalare? För mej brukar det kunna gå ett par veckor utan att man märker nån skillnad, men så plötsligt en dag så ser man ut som att man har gått ner jättemycket på en gång! Det är en kul känsla :)

Förövrigt känner jag mej lite svullen och plumsig just nu, trots träning och lite kolhydrater. Men antar att det beror på att röda faran är på intågande :( Bara att vänta ut...!

• ninjan

har haft noll lust att träna på senaste tiden. Fick hjärtklappning i förra veckan och sen dess har det kännts obehagligt med träning, även om doktorn sa att det bara var bra att träna..

men nu känner jag hur motivationen börjar stiga igen. Sist jag vägde mej visade vågen på 54,06. ok, dagen efter var det 54,09, men neråt har det ju gått i alla fall. I dag ska jag orbitreka igen, och köra det vanliga styrketräningspasset.

ca 1 kg till min målvikt nu. har jag lust och motivation kanske det försvinner ännu ett eller tre kg!

• ninjan

Carma
    tack för peppet :D Jag är 157 cm lång ( kort ) så där runt 50 kg skulle kännas passligt. Eller, mellan 49 - 53.

• ninjan

kände mej så peppad att träna ikväll. Tog en timmes skogspromenad och väntade mej att orbitreka 20 min när jag kom hem. Men under promenaden fick jag sån jäkla huvudvärk. Så här sitter jag nu.. och väntar på att huvudvärkstabletten ska börja verka! Jag vill träna!!

• ninjan

tycker det känns lite tråkigt att det aldrig minskar nåt kilo eller nån cm :( Men däremot ser jag mera muskler nu än förr, så alltid nåt. För första gången i mitt liv känner jag att jag har ARM-MUSKLER! Det ni :)

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!