PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
hejhej, hoppar in här jag åxå :)
Jag har hållit på med min viktnedgång i ett par månader nu. Vissa veckor mer seriöst än andra. Men de senaste veckorna/månaderna (minns inte när jag började) har det varit mer på allvar.
Längd: 157cm
Startvikt: 57kg
Målvik: 53kg
Vikt just nu: 55,5kg
Egentligen fäster jag inte så stor uppmärksamhet på min vikt. Det är förändringarna i spegeln som man blir glad av :)
Det jag gör för att komma till "drömformen" är att undvika kolhydrater. Jag äter oftast sallad och kött till mat, och naturell fettfri yoghurt med nån frukt eller bär och mysli till mellanmål. Däremot äter jag alltid bröd till frukost.
Förstås så kan mina mellanmål variera.. och nån dag äter jag vanlig mat istället för sallad.
min motion består av promenader eller cykling till och från jobbet. Promenader med hunden. Orbitrek 20-60 min och styrketräning med hjälp av en pilatesboll hemma nästan varje dag. En timmes bodywork ( muskel-och konditionsstärkande övningar ) en gång i veckan.
Hittills har det inte funnits tid att åka till gymmet, men jag ska försöka prioritera bort nåt annat istället. Älskar verkligen att träna på gym!