• viktualia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Snowsee - här är en till övertygad Viktklubbsanvändare! Superbra system! Jag har precis lagt in all mat jag har ätit och ska äta idag - för att se om jag har utrymme för något mellanmål i eftermiddag... det var dåligt med det...

...så antingen får jag hålla igen eller så får jag ta mig tid till motion...

• viktualia

Snowsee - jag skulle gärna motionera.. men läget på jobbet är sånt att det är väldigt svårt att ta sig tid till något annat. Jag har en inlämningstid på ett stort jobb på måndag morgon och då är det inte läge att använda fritid till så mycket annat än att sova...

Och här är nog en del i åtminstone mitt problem: Jag jobbar heltid, pendlar ganska långt till jobbet och har inte riktigt tid eller kraft till vardagsmotion. Då och då lyckas jag tvinga in sånt, men inte tillräckligt ofta.

Jag kör med matlåda till lunch - för annars skulle det aldrig funka. Enligt VK ska jag äta 1300 kcal om dagen, men jag storknar av hunger om jag ligger under. Så det är inte sällan dagsransonen slutar på strax över 1300.

Dessutom har jag ett jobb och ett övrigt liv där det ibland bjuds på mat som jag inte styr själv och som jag inte kan tacka nej till. I fredags var en sådan dag, jag slutade lägga in mat i VK när kalkylen visade på 3000 kcal.. gissar att jag närmade mig 4000 egentligen men det var för deppigt att lägga in allt. Sådana dagar inträffar dock ganska sällan, tack och lov, och jag motionerade mycket ordentligt de båda följande dagarna.

Klurigt är vad det är, men hittills går det åt rätt håll! Ska ner från BMI på 35 till mer rimligt 25 eller så... dvs helst bort med 20 kg!

• viktualia

hm... vi kanske spelar i olika division här...

jag vägde 95 när jag började banta, nu är jag på 88 ungefär och ska till 75 i första svepet. Jag borde väga under 70 för min längd, 164... men dit är det långt... ett halvkilo hit eller dit spelar liksom ingen roll i mitt projekt...

• viktualia

Snowsee - men jag hittade dig.. hm.. mysko! la en kommentar i din blogg där, så kanske du hittar mig!

• viktualia

AggaP - mitt bantningsprojekt i VK går ut på att jag ska gå ner 1 kg i veckan 20 veckor i rad - något som hittills gått bra!

• viktualia

Snowsee - bu för mens! jag klarade inte heller att gå ner veckan när jag hade mens! så misströsta inte!!!

• viktualia

tjohoooooo!

vägningsdag idag!

8 kg ner på 7 veckor!!

hurra vad jag är bra!!!

• viktualia

japp jag använder också Viktklubb, men näpp jag kan inte säga att det känns så mycket... som tur är så har jag snälla människor omkring mig som talar om att det syns.

OCH jag kör uppmuntringsprojekt med mig själv - provar kläder som tidigare suttit ganska tajt och kollar hur det utvecklar sig. En riktigt snygg sommarklänning satt faktiskt lite bättre när jag testade den igår kväll! *glad*

• viktualia

fniss.. våran badrumsvåg är väldigt knäpp.. den visar lite lagom fel hela tiden, så man får justera den ganska ofta för att den ska starta på exakt noll kg. (den är mekanisk och inte digital alltså)

men spelar det verkligen nån roll?!? vi människor har ju olika vikt beroende när på dygnet vi väger oss, på vilken våg osv.

för min del så känns det som att så länge jag väger mig på SAMMA våg hela tiden, så är det ju samma typ av felvisning i alla fall.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!