Snowsee - jag skulle gärna motionera.. men läget på jobbet är sånt att det är väldigt svårt att ta sig tid till något annat. Jag har en inlämningstid på ett stort jobb på måndag morgon och då är det inte läge att använda fritid till så mycket annat än att sova...
Och här är nog en del i åtminstone mitt problem: Jag jobbar heltid, pendlar ganska långt till jobbet och har inte riktigt tid eller kraft till vardagsmotion. Då och då lyckas jag tvinga in sånt, men inte tillräckligt ofta.
Jag kör med matlåda till lunch - för annars skulle det aldrig funka. Enligt VK ska jag äta 1300 kcal om dagen, men jag storknar av hunger om jag ligger under. Så det är inte sällan dagsransonen slutar på strax över 1300.
Dessutom har jag ett jobb och ett övrigt liv där det ibland bjuds på mat som jag inte styr själv och som jag inte kan tacka nej till. I fredags var en sådan dag, jag slutade lägga in mat i VK när kalkylen visade på 3000 kcal.. gissar att jag närmade mig 4000 egentligen men det var för deppigt att lägga in allt. Sådana dagar inträffar dock ganska sällan, tack och lov, och jag motionerade mycket ordentligt de båda följande dagarna.
Klurigt är vad det är, men hittills går det åt rätt håll! Ska ner från BMI på 35 till mer rimligt 25 eller så... dvs helst bort med 20 kg!