• AggaP

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Ska ner på stan idag och köpa en våg, känner också att peppning är på sin plats, då jag känner att jag står still i mitt bantande för tillfället.

Är 165cm lång
    Startvikt 76kg
    Väger 71 kg (kanske lite mindre om jag har tur... )
    Målvikt 60 kg

Det är jättebra att sluta äta godis helt och hållet i ca 2 veckor för att få bort sötsuget, man kan också tänka på att det finns socker i jättemycket produkter tex kellogs K , fruktyoughurt osv. kan man försöka utesluta allt "onödigt" socker ett par veckor och dessutom är duktig på att äta med jämna mellanrum, så försvinner nästan sötsuget helt.

Har hittills gått ner ca 5kg, ska övertala mig själv om att jag måste springa en runda idag, eller hasa mig till gymmet.

• AggaP

Ja visst är det väl bra med 5kg, bättre än vad jag gjort på de senaste 5 åren...

1,3 kg är ju också grymt på en vecka, det känns mycket bättre när man ser att det rör sig på vågen.

Folk börjar märka skillnad och det är kul, men mamma och pappa såg inte något...jag klandrar dem inte då de nästan hade försvunnit senaste gången jag var hemma. De var lite "mulliga" men har båda gått ner ca 20 kg var. Så jag fick snällt berömma dem hur duktiga de har varit istället, vilket jag gärna gjorde.

Min bror kom hem några timmar senare och påpekade att jag såg smal ut, han fick en stor kram kan jag lova...

• AggaP

okej, sitter här och käkar sallad, inte så tokigt faktiskt, vad gör man inte för att se ut som man har tänkt sig på sin bröllopsdag...

Kutade iväg och köpte en våg, inga ändringar, samma vikt, får väl ta det som positivt att jag inte gått upp iaf.

• AggaP

Jag tycker att det är jättekul att fler vill vara med på denna tråden, ju fler dessto bättre.

Hej på dig blomsterbiet och hej lillamejj.

Kämpa på Pasia det är måndag idag igen, en bra dag att starta om på nytt igen.

Med tanke på tips om hur man ska gå ner i vikt, jag har själv försökt att gå ner i vikt i hur många år som helst, har testat allt ifån cambridge kuren till viktväktarna...men nu har jag hittat det som fungerar för mig. Organisk diet, jag är inte överdrivet nogrann men jag håller på det viktigaste,äta naturligt, äta regelbundet, små portioner, vatten,mycket grönsaker, mellanmål (tex nötter, fröer), mycket fibrer och tar bort så mycket socker som möjligt (i alla produkter, såsom flingor, youghurt mm)MEN jag unnar mig också att äta "gott" jag har min godisdag på lördagar, äter inte massor, men när man vant sig av vid sockret så blir man ganska nöjd med lite mindre.
    + motion såklart.

Jag rekomenderar verkligen att åtminstone kolla upp det, man håller sig mätt för jag äter mycket men går ändå ner i vikt, toppen!!

Måste väga mig imån på morgonen större chans att det står vad jag vill på vågen då...

• AggaP

Stora A

Verkar ju som om du äter väldigt bra, motionerar du mycket??

Kämpa på det kommer att ge resultat med tiden. Jag åt ganska bra innan också, men ändrade lite så att jag äter mer grönsaker (tallriks modellen), jag dricker grönsaksjuice och istället för att träna 2 gånger i veckan, så tränar jag ca 4-5 gånger, det har faktiskt gett resultat.

Idag väger jag 70kg, woohooo!!!har gått ner 1 kg!! Lite till och jag kan säga att jag väger nåt på 60...

• AggaP

Stora A

Han kanske skrattar lagom när du visar dina superdunder muskler på badstranden i sommar...(hehe...)

pasia

Kanske kan du ta en dusch och borsta tänderna, det hjälper för mig ibland när jag har sötsug, dels känner man sig fräsh i munnen så att man inte vill "smutsa" ner den (eller kanske man bara är för lat för att borsta tänderna en gång till innan man går och lägger sig...) Dessutom har man sett sig naken, vilket inte alltid är så uppiggande (hihi) då ser man var det dallrar...på fel ställen...wips så är sötsuget borta och man vill kämpa ner de överflödiga kilorna.

Kämpa på...

• AggaP

Hej på er.

Hos mig regnar det idag så jag hoppar över både joggningsturen och gymmet. Har dock varit duktig mån, tis, ons, så jag unnar mig en dag hemma i soffan.

Angående p-piller så åt jag det i ca 5 år, sedan jag slutade med dem så mår jag mycket bättre. Säg det jag inte åkte på när jag åt pillerna, svamp, minskad sexlust, gick upp i vikt, humörsvängningar.

Har visserligen humör nu med, men allt annat har blivit bättre. De minskade visserligen risken att bli med barn och de tog bort mensvärk. Men jag skulle aldrig starta med dem igen.

Känner mig själv och min kropp mycket bättre nu. Jag skyller totalt på p-pillerna utan någon större vetenskaplig undersökning.

Kul att vi har nya anhängare förresten.

Är det någon som har exempel på bra mellanmål som är smidiga och nyttiga?? Har tröttnat på youghurt och frukt.

• AggaP

Tvingade mig själv att springa en runda precis, phu...hade väldigt poppiga låtar i ipoden, så jag märkte nog inte hur fort jag sprang. Kutade iväg som bara den...

Stora A

Jag måste säga att vi är dåliga på att använda något annat preventivmedel. Ganska korkat faktiskt, men det är meningen att vi ska använda kondom, vi ser dock alltid till att han inte släpper det i mig. (Vet att detta inte är 100%-igt, och jag rekomenderar det inte om man inte kan tänka sig att bli gravid. Vi är trots allt mer noggranna nu innnan bröllopet, då jag inte vill stå gravid i kyrkan...)

Det är helt enkelt så att jag inte vet något annat som fungerar, vill inte börja med p-sprutor, spiral och sånt, när vi vet att det kanske inte dröjer så många år till innan det är dags för att skaffa familj.
    Har ni någon annan ide på hur man kan göra?

Hej Ninjan, skönt för dig, du har inte många kilon kvar, bra jobbat.

• AggaP

Stora A

Det låter toppen, hoppas han har några goda råd. Väntar med spänning...

Har sprungit en runda idag igen, känner mig väldigt duktig, vågen stannar på 69kg på morgonen, vilket betyder att jag lyckats med 2 av mina mål. Det första var att komma i jeansen som jag kunde ha förra våren, det andra är att komma under 70.

Jag tror mitt nya mål får bli 67kg till den 18:e april, fixar jag det??? Ska iaf försöka.

• AggaP

En tjej som heter Gemma lätfr mig häromdagen att man ska undvika bananer om man bantar, de är jättebra och hälsosamma, men innehåller mycket socker.

Bara ett tips

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!