• Qozze

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Hallå! Får man hänga på i denna tråden?

Jag är 176 cm lång. Min startvikt var 84 kg (23 jan) och jag vill gå ner till ca 70-72 kilo. Väger och mäter mig "bara" en gång i månaden. Vid senaste vägningen (23 mars) var jag nere på 80.3 kilo så det går ju åt rätt håll! Har som ett första mål att nå 78 kilo till Valborg.
    Är det någon annan som håller koll på kroppsmåtten?

Har börjat träna 2 ggr i veckan, försöker promenera me däremellan och äter bättre mat med mycket mer sallad och mindre portioner...

• Qozze

snowsee: Oj vad duktig du har varit! Jag har hållit på ungefär lika länge som dig men inte blivit av med alls lika mycket. Hur gör du?

Fick höra av släkten i påsk att de tyckte att jag blivit smal, tycker inte att 4 kilo märks sådär jättemycket men om man inte ses så ofta kanske det märks tydligare. På jobbet har ingen sagt något än i alla fall.

• Qozze

Tack Snowsee. Jag försöker väl göra lite liknande som dig, fast jag har inte gått med i viktklubben. Har inte heller kört någon diet eller räknar kalorier... Hmmm, man kanske borde ha lite bättre koll än så...

Gör en rejäl sallad till varje mål och försöker äta enligt tallriksmodellen och sen inget småätande mellan målen. Dricker alltid vatten till maten. Lördagar är också min syndardag då man får äta lite mer onyttigt.

Fast i påsk blev det lite väl mycket av det goda... svärföräldrarna lagar grymt god mat - och inte alls speciellt nyttig. Så i veckan blir det ett extra träningspass. Ska iväg ikväll har jag tänkt!

• Qozze

Ska nog börja skriva en sån dagbok. Tycker själv att jag inte äter speciellt mycket mellan målen, men det syns nog bättre när man skriver ner allt.

Stora A: Jag brukar oftast äta fil med müsli eller flingor till frukost. På helgerna blir det väl nån smörgås och te också.

Var i alla fall och körde ett pass på friskis igår kväll. Kändes bra!

• Qozze

Thezz: Det låter som om du är riktigt duktig själv också!!

• Qozze

Håller med. Väger mig själv bara en gång i månaden. Fast ibland känns det lite väl länge. Man vill ju veta hur det går och blir lätt otålig...

Mäter mig också med måttband en gång i månaden. Sist hade jag minskat med 5 cm i midjan. Det var peppande!
    Två veckor till nästa vägning/mätning..

• Qozze

Hallå tjejer! Nu har jag börjat skriva mat-dagbok. Någon som har tips på en hemsida där man kan kolla energi-innehåll i maten?

Tog en extra promenad i morse, jätteskönt i solen!

• Qozze

Hmmm, har varit lite olydig med. Hade kalas för äldsta dottern i söndags och då blev det ju tårta. Igår kväll slank det i en bit av det som var kvar också. Fast jag var och tränade också så jag försöker intala mig att det försvann direkt ändå...

Ska passa syrrans hund en vecka nu så då har man inga ursäkter att inte ge sig ut och promenera...

Grejen är väl att inte deppa ihop helt för att man ätit något onyttigt. Det är bara att ta nya tag igen!! PEPPA PEPPA!

• Qozze

Är det någon av er som använder stegräknare? Hur mycket bör man röra på sig per dag egentligen (antal steg)?

• Qozze

AggaP: Har inte ens velat börja kolla på klänningar innan jag ser lite bättre ut i kroppen. Men jag gifter mig inte förrän jan-08 så jag har lite tid på mig ännu. Hoppas kunna börja kika runt lite i sommar.

Idag har jag varit duktig (tycker jag själv alltså) med ett pass på F&S, det blev det tredje passet denna vecka. Normalt sett blir det två pass i veckan...

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!