• ladymarmelade

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Snowsee

Jag mailade också VK för att "tigga" till mig de där gratismånaderna. Läste ett inlägg på VK att erbjudandet bara hade gällt i en dag, vilket jag tycker är skitlöjligt i så fall.

Bra jobbat tjejer!! *Klappar i händerna*

Än så länge så har jag klarat mig på ren kur idag :D Det brukar gå bra dagtid, det är framåt middag/kvällen som jag blir sugen/hungrig.
    Har köpt Allevo (tror jag det hette?) Det fanns två varianter med varma soppor. Det känns LITE matigare att få äta något varmt, så jag äter nog dem till middag, och så varvar jag med ND de andra målen.

• ladymarmelade

Mysprick

När jag var ute innan köpte jag en påse med torkad papaya. Mest för att kunna ta en liten bit när behovet av att tugga gör sig som mest påmint. Ska försöka att INTE slafsa i mig hela påsen nu :D
    Hallon låter annars som en bra idé. Ska nog köpa en påse frysta imorgon, gillar att tugga på dem när de är kalla.

Peppar peppar, men jag har fortfarande bara ätit ND och Allévo idag.
    Jag har ett litet problem till, och det är att jag inte är så förtjust i vatten. Så nu när det är viktigt att dricka massor av vatten så är det nästan så jag kräks ibland :D Inte riktigt sååå illa kanske, men jag tycker inte om det...

Så! Nu har jag gnällt lite till :D :D :D

• ladymarmelade

Jag förstår precis hur du känner dig, jag känner igen mig så väl!
    Ibland så går det bara inte att hejda sig själv, jag tror det blir så för alla någon gång då och då.
    Skit i den här dagen/kvällen! Du har ju varit så j*vla grym hela tiden och tappat hur många kg som helst. Se det mer som att du faktiskt kunde få unna dig det.
    Och även om du skulle gå upp några hg av detta, så tar det inte all världens tid för dig att gå ner dem igen, så fort och enkelt som du har rasat i vikt tidigare.

Men jag förstår dig, för jag hade reagerat precis likadant på mig själv om det hade varit jag. Men ge inte upp, skaka av dig det och fortsätt köra :)

• ladymarmelade

Good morning girls!

Överlevde min första rena kurdag igår, med undantag för några bitar torkad papaya. Men jag höll mig i alla fall borta från allt vad kvällsmackor och sånt heter.
    Sitter här med min påse Allévo till frukost nu. Tänkte svepa den och sedan ge mig ut på en cykeltur innan det blir alldeles för varmt ute.

Snowsee

Jag glömde fråga igår. Hur kommerd et sig attd u väger dig två ggr/dag? Är det av ren nyfikenhet eller är det kanske ett lättare sätt att få en rättvis översikt?
    För jag vet ju att det kan skilja mycket i vikt från en dag till en annan, trots att man inte har ätit onyttigare.
    Jag ska försöka hålla mig från vågen till fredag, men igår var jag jättesugen på att ställa mig på den och se om man ser resultat efter en dag på ren kur. Kanske ska be sambon gömma vågen nånstans där jag inte hittar den :D

Ha en skööön dag i solen allihop och pepp på er!

• ladymarmelade

Gött Thezz! Det är ju alltid såååå skönt efteråt, man känner sig som en ny människa!
    Själv var jag ute och cyklade imorse. Blev en sväng på drygt 1 mil. Tyvärr kände jag med en gång att mina knän inte tyckte att detta var någon bra idé. Så imorgon får det nog bli en promenad som vanligt. Kör kanske lite Pilates också, det var ett tag sedan.

Nu är jag såååå vansinnigt sugen på att stoppa nåt i munnen!!! Vad som helst i princip. Skulle kunna döda för en ostmacka. Godissugen är jag också, antagligen för att röda faran är på intågande om nån vecka.

• ladymarmelade

Stora A

Skaka av dig det och gå vidare, som jag skrev till Snowsee igår. Förstår att du får ångest bara över att tänka godis och frukost i samma mening, men det var ju inte så att du satt och hetsade i dig hela skålen själv. Ta en promenad eller kör en extra hård dag imorgon :)

Själv kunde jag inte stå emot helt heller, så jag åt en halv burk pizzasallad som jag hittade i kylskåpet. Det var det minst onyttiga jag hittade, och jag intalade mig själv att det var bättre med lite vitkål än en ostmacka (som antagligen lätt kunde ha blivit två st)

Så, skaka skaka skaka :D Vi lägger det bakom oss nu!
    PEPPiläinen på er :D

• ladymarmelade

ninjan

Jag kan i alla fall inte, för jag är precis likadan som dig nu :D
    Har redan ätit några bitar för många torkad papaya, som innehåller mycket socker :( Höll på att svulla i mig dotterns rester av påskgodiset innan också, men då lyckades jag hindra mig själv.

Så hjälp!!! Stoppa mig också!!!

• ladymarmelade

Ni som går eller har gått på ren kur, äter ni frukt och sånt eller är det BARA pulver som gäller? Är det så att frukt kan stjälpa mer än hjälpa? Näää???

Åt nämligen en apelsin innan och när den var slukad med hull och hår så kom en liten miniångest.

AggaP

Tack för peppet!! Idag har varit en jobbig dag, har bara velat äta. Det blir väl lätt så när man är hemma en hel dag. Nu ska jag ju jobba resten av veckan, så jag får hoppas att det blir lättare att tänka på annat då än hur hungrig/sugen man är.

• ladymarmelade

Hej allihopa!

Idag har det varit lite lättare för mig iom att jag har jobbat. Det är mycket stress på jobbet, så då hinner jag inte tänka på att jag är sugen på en massa onyttigheter.
    Dessvärre hinner jag inte heller alltid äta. Idag blev det en påse ND till frukost vid 8, och sen en påse vid 14. Alldeles för långt mellanrum jag vet, men vad ska man göra?!

Har tränat lite hemma på min stepmaskin, och ska göra några styrkeövningar för magen också. Bättre än inget!
    Kan knappt bärga mig till vägningen på fredag. Visar vågen typ -0.5 kg eller nåt sånt fjuttigt så får jag ett psykbryt!! Så som jag har plågat mig själv denna veckan

• ladymarmelade

Good morning!
    Tråkigt att vakna till sånt här skitväder :(
    Sitter och avnjuter min första påse Allévo nu, och sen bär det iväg till jobbet med två påsar i bagaget.

Snowsee
    Ditt kycklingrecept lät jättegott! Ska spara det och göra det nån gång i framtiden.
    På lördag när det är min unnardag så blir det nog sushi till middag. Börjar få abstinens nu, har ju inte ätit det på över en vecka :D
    Grattis till ditt minus! Förstår att det måste ha varit en lättnad för dig eftersom du mådde så dåligt häromdagen.

Igår var jag lite stolt över mig själv. Min chef hade varit och köpt glass till oss men jag tackade nej.
    Stolt både över att jag hade självdisciplin nog att tacka nej, men även stå emot hennes små "påhopp" om att det var löjligt osv osv. Men det kändes jättebra när jag gick hem att jag inte hade ätit den :)

Ha en bra dag tjejer!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!