• l i s a

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Häpphäpp alla!

Jag tycker inte man ska haka upp sig allt för mycket om man "misslyckats" en dag eller helg... Det är det sammantagna som räknas! Så försöker jag tänka. Det är såå motigt hela tiden om jag alltid har ett färskt "misslyckande" i bakhuvudet. Egentligen så är ju ett "misslyckande" för mig nu det samma som det nästan dagliga för någon månad sedan... så såå farligt kan det inte vara eftersom jag lever bättre över lag.

Vickan78! Kul med talbok! Vad blev det för någon?

• l i s a

Carma, lita på måttband! Skitsamma liksom om man väger 68 eller 58 om man har samma mått! Själv "gick jag upp" typ 4 kg när vi köpte en ny digitalvåg... Jag ångrar bittert att jag slängde den förra för det hade varit bra att ha kvar den som "referens" liksom. Just nu tror jag tex att jag skulle ha vägt 59 på vår förra våg medans jag väger kring 62 på den vi har nu. Dessutom så kan man ju stå stilla i vikt på en våg medans mått alltid är att lita på! Det är ju som sagt egentligen helt ovidkommande att man går upp i vikt om man minskar i "omkrets". Eller ovidkommande är väl fel... det är ju positivt eftersom det torde betyda att man fått mer muskler. I alla fall är det något positivt!

• l i s a

Jag tror jag köpte mitt måttband på ICA faktiskt. Vår icabutik har en liten hörna med sytillbehör och sånt jox. Annars finns det helt säkert på Åhlens, varje tygbutik, stormarknader etc.

Hur vet man att man mäter på exakt samma ställe? Tja.. det gör man väl egentligen inte. Fast jag upplever att det går bra med olika "riktmärken". När jag mäter midjan går jag efter revbenen, när jag mäter "kärlekshandtagen" så mäter jag med överkanten på måttbandet precis under naveln, på överarmen har jag två födelsemärken jag använder som riktmärke.... osv. osv. Ganska snabbt så lär man sig att känna vart man brukar mäta. Det är faktiskt inte krångligt alls. Och mycket bättre än att gå på vikt. Storlek sitter ju i cm inte i kg

Personligen tycker jag det är mer konkret att mäta med måttband också. Vågen kan stå stilla eller gå upp om man börjar träna tex och det kan ju vara vansinnigt frustrerande men mäter man ser man om det verkligen hänt något!

Ja... ni märker väl att jag verkligen förespråkar måttband framför våg! Ett stussmått påverkas ju liksom inte av om man nyss har kissat eller inte

Fettprocent? Måste man inte mäta ändå för att kunna räkna ut det?

• l i s a

pasia! Härlig känsla med klänningen Men du skriver att du inte känner dig "speciellt fet" och du väger 53 kg? Hur lång är du?

• l i s a

Vickan78, åh! Alkemisten! Den har jag lyssnat på. Mycket bra

• l i s a

ladymarmelade.... precis som jag då! Fast jag har tom gått upp 0,5 kg jag! MEN (med stor risk att verka tjatig.. heh.. ) jag har minskat i cm TROTS att jag gått upp i vikt! Alltså, hade jag bara vägt mig hade jag varit lika tjurig som du, men med 1 cm minus i midja, över mage och överarm så tjurar jag inte vidare värst över vågen

Vickan78: Härligt! Den är verkligen bra. Jag hamnade i en mycket speciell och trevlig sinnesstämning när jag lyssnade på alkemisten...

På lördag hade jag tänkt prova ut underkläder till min brudklänning. Senast jag provade den, för drygt en månad sedan, var den lite för tajt över mage/midja. Håll tummarna för att den sitter perfekt när jag provar den på lördag!!!

• l i s a

Mysprick, jag håller tummarna för att klänningen passar, eller kommer att passa När ska du använda den?

• l i s a

Mysprick... idag är det klänningshämtning va?? Håller tummarna för att du känner dig ljuvlig!

Själv provar jag min i morgon för första gången på drygt en månad. Den var också lite för liten men nu borde den sitta bättre.

Mina resultat sedan seriös start den 3/5

vikt: -2kg
    midja: -3cm
    mage/handtag: -5cm
    överarm: -2cm
    höft: -3cm

Mindre i vikt än jag trodde men mer i cm... På det hela taget borde det alltså märkas skillnad på klänningen även om jag "misslyckats" en del dagar... I onsdags åt jag revbensspjäll och drack folköl tex... mycket revben Men gott var det!

Idag blir det regnprommis för att kunna lyxa till det lite ikväll med något glas fredagsvin.

• l i s a

Kunde inte hålla mig längre... var bara TVUNGEN att prova klänningen! Å det märks skillnad! Den sitter helt klart mindre tajt men liite lösare kan den nog få sitta... Men ändå! Tjoho! Den kommer inte behöva sys ut! *trallallallalaaa*

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!