• Qozze

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

AggaP: Menar du att det tar så lång tid att få en klänning? Ett par månader har jag kunnat tänka mig men 5 månader? Låter väldigt länge. Kanske man måste börja kolla i alla fall, man vill ju inte riskera tidsbrist i slutändan...

Snowsee: 10 000 steg per dag låter som en hel del. Har svårt att nå dit. Kommer oftast upp i mellan 7 000 och 9 000 steg per dag, men även om jag har tränat och promenerat så når jag sällan 10 000 i alla fall. Tycker det är lite skumt. Fast min stegränare kanske inte funkar så bra?

• Qozze

Hallå! Är så himla glad idag. Hade invägning och inmätning igår och jag har klarat mitt första delmål!!

Målet var att nå 78 kg och -10 cm i midjan. Jag fixar midjan precis och väger in på 77,8 kg!
    Så det firades med grillade revbensspjäll och vin på valborgsmässoaftons kväll. Alla tyckte att jag var värd det...

Så kämpa på alla andra! Nu satsar jag mot mitt andra delmål: 73 kg och -5 cm till i midjan till den 31 aug (invägning en gång i månaden). Mitt slutmål är 70 kilo jämnt senast innan årets slut, det blir 14 kilo totalt att bli av med, varav jag snart har klarat hälften.

• Qozze

AggaP: Tack så mycket! Ja, mina kläder sitter verkligen inte så bra längre. Har fått köpa en del nya byxor framförallt. Men det är ju det som är den roliga biten

Du skriver tidigare att du har 8 kg kvar, men hur långt har du kommit hittills?
    Jag har också 8 kilo kvar till mitt mål, och det låter ju ganska mycket, men om man istället tänker på hur många kilo man faktiskt har klarat av så känns det genast mycket bättre (tycker jag i alla fall)

• Qozze

AggaP: Men då har du ju varit jätteduktig du med!! Stort Grattis! Du är ju faktiskt halvvägs, det är ju superbra! Tänk på de 8 kilo du har blivit av med. De kommer ju att vara fler än de kilon som är kvar snart nog...

• Qozze

ladymarmelade: Förstår dig. Min sambo plockade fram en godispåse igår kväll och innan jag visste ordet av hade man petat in ett antal i munnen... Aja baja! Men jag kunde inte låta bli!

Har sån träningsvärk idag. Var och jympade igår på ett pass som jag brukar gå på men såhär brukar det inte kännas efteråt. Kanske ett bra tecken trots allt? Tänkte försöka mig på ett pass ikväll igen - har så mycket annat inbokat i veckan att jag kommer att ha svårt att komma iväg annars.

lisa: Mätning är jättebra! Jag mäter mig på flera ställen på kroppen (byst, navelhöjd, stuss, lår och armar). Även om man inte går ner så mycket i vikt så kan det synas massor på måttbandet. Har gått ner 10 cm i midjan sedan slutet av januari! Det låter liksom lite mer än 6 kg...

• Qozze

Är det nån annan som har svårt att se på sig själv att man faktiskt blir smalare? Jag menar, jag vet att jag har gått ner 6 kg och 10 cm men ändå när jag tittar på mig själv i spegeln så ser jag mest det som sitter kvar (och inte det faktum att man trots allt är smalare än för några månader sedan)? Jättetrist! Antar att det är svårt att ändra på bilden som man har av sig själv...

• Qozze

Aha, så nästa månad så kanske det syns då... ? Hoppas på att spegeln ska visa roligare saker snart. Tycker bara att jag ser en fläskig mage. Blä! Har fortfarande 7-8 kg kvar så det är ju faktiskt en hel del fläsk...
    Nä, man får väl rycka upp sig och tänka på de där 6 kg istället. *försöker peppa mig själv lite*

Mina systrar (och m2b såklart) har påpekat att de tycker att jag har blivit smalare. Men på jobbet är det inte nån enda en som har nämnt något. Känns som om de borde ha gjort det om man nu är synbart smalare. Fast folk kanske inte säger något av rädsla att man ska tro att de tycker man har varit tjock innan (om ni fattar vad jag menar?)

• Qozze

Hehe, jag lovar att rapportera hur det går. Hoppas att det stämmer, då borde det ju synas snart!

• Qozze

M2b har köpt en stor påse godis med Cola och sitter och smaskar... (för han var så himla sugen!) För mig är det helt "fel" tid i månaden så jag har lust att slita åt mig påsen och goffa i mig allt!
    Men istället gjorde jag en kopp te och flydde ner till datorn så jag skulle slippa se det.

M2b är naturligt smal så han behöver inte tänka på vad han äter och det känns riktigt orättvist ibland. Men jag lär ju ha bättre kondis än honom vid detta laget i alla fall!
    Och han är i alla fall gullig och lagar nyttig mat till oss på veckorna. Skönt!

• Qozze

Blev väckt flera gånger i natt och tidigt i morse av barnen - var på uselt humör när jag steg upp (sover jag för lite blir det lätt så... ). Men sen åkte jag ivägg och tränade en timme och all surhet liksom blåste bort. Tänk att det faktiskt kan vara så skönt att komma iväg en stund!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!