• AggaP

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Hallå på er.

Har varit på gymet idag, känns bra nu såhär efteråt. Kändes ännu bättre när jag kom hem och maten var klar, m2b är för söt, han har också gått ner ca 7kg sedan vi började äta lite nyttigare och träna.

Vad duktiga vi är allihopa!!
    Kämpa på

• AggaP

Stora A

Du är inte ensam, min entusiasm försvann med morgonens vägning, uppe på 70 igen, och jag som är så duktig...trodde jag.

Men jag tänkte att jag blir ju inte lättare om jag inte springer en runda idag, så det var bara att ge sig ut i det fina vädret.

Jag ska inte ge upp, kan jag inte gå ner inför mitt bröllop så kommer jag ALDRIG bli smalare...vilket är en riktig mardröm, dags för lite detox te nu...

• AggaP

Någon mer som fuskat totalt nu när det är påsk?? Jag har ätit massor av choklad idag och jag har inte tränat, har också beställt hem kina mat och totalt struntat i min organiska diet. Usch usch usch....Hemska eländiga dåliga samvete...Jag får springa långt imorgon...

• AggaP

ninjan

Du har helt rätt, man måste fuska lite ibland annars ger man bara upp.
    Jag är likadan, nu ska jag gå ut och gå en runda, har ätit en sallad och städat halva dagen.

• AggaP

Hej alla gamla och nya.

Moonlight lady:

Jag tänte på, kan du inte simma kanske, det är ju väldigt mjukt och bra för alla muskler i kroppen. Ett tips på att inte äta så mycket är att äta lite ofta, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, och ät lugnt. (Jag tycker det är jättesvårt att äta lugnt men har sagt till m2b att påpeka varje gång jag slänger i mig)

Jag och m2b har börjat med att äta när vi äter, det är så lätt att sitta vid tv:n och häva i sig. Man märker inte då att man blir mätt, inte innan man har ätit alldeles för mycket. Det är faktiskt ganska trevligt, nu sitter vi vid bordet och pratar med tv.n avstängd.

Påsken blev lite sådär, men nu har jag tagit nya tag igen. Idag har jag sprungit en runda och börjat äta nyttigt igen.

Kämpa på allihopa!!!

• AggaP

Hej hej,

Snowsee:
    Vad avundsjuk jag blir, har du en kattunge??? Älskar kattungar...

Stora A:
    Jag har också märkt det det där med att man blir mätt på ägg men inte gröt, fattar inte varför??? Gröt som ska vara så fiber rikt och bra. Jag har testat Qinuoa till frukost nu, bläh , men nyttigt. Annars äter jag oftast naturell youghurt med musli.

Idag sprang jag en runda kl 7 på morgonen, det var jobbigt, men nu har jag hela kvällen till att göra andra saker. Tex, hänga här. Ligger strax under 70kg nu, tjiho...

• AggaP

Snowsee:

Gud, va gulligt hon måste vara underbar, så liten och söt. Jag kan förstå att det är lätt att välja bort pluggandet. Jag har 3 katter, en mamma och 2 av hennes ungar men de är vuxna nu. Jag har dem inte hos mig just nu och oj vad jag saknar dem. Men jag ska hälsa på dem nästa vecka. Kan inte vänta...

Hmmm..börjar förresten bli sugen på nåt att äta...

• AggaP

Snowsee

Du är ju nästan färdig, vad duktig du är, och 2 storlekar är ju toppenbra. Jättebra jobbat. Men du det är svårt att bli arg på dem, när de är så små. Även om de river ner vaser kl 6 på morgonen.

Rat

Det ska väl kunna gå, det finns ju massor av olika pulver och sånt man kan använda i en vecka. Testade själv Cambridge kuren för 2 år sedan och gick ner 5kg på en vecka. Mestadels vatten antagligen, men jag höll vikten ett tag, tills jag började käka godis och massor av mat...

Idag har jag ätit bra, men inte tränat. Har börjat matdagbok, som jag gjort själv i excel, få se om det kan hjälpa mig hålla koll på vad jag äter.

• AggaP

Snowsee:

Ok, korkad fråga är VK = Viktklubb.se??
    Så man betalar för viktdagboken som man skriver i på nätet varje dag eller

• AggaP

Hej på er,

Jag har precis kommit från gymet och känner mig väldigt duktig .
    Jag har bestämt mig för att sätta upp nya delmål till varje lördag morgon, eftersom jag har jojoat upp och ner från 69-71kg. Morgonens mål är 69kg, återkommer om resultat.

ladymarmelad

Tack så mycket för upplysningen om VK , det verkar ju faktiskt väldigt bra, hmmm, får fundera på det, kanske värt ett försök. Bra av dig att du gått ner 0,4kg,och tur att du fått ny inspiration, man mår ju så mycket bättre om man känner sig fin.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!