• Qozze

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Vad duktiga ni är allihopa!

Själv är jag jättenyfiken på hur det har gått den senaste månaden. Har ca en vecka kvar till invägning och inmätning och jag kan knappt hålla mig. Jag hoppas verkligen att det är skillnad även om det syns på magen att jag har en hel del kvar att göra...

Förra veckan blev det tre pass på F&S förutom promenader, jag har försökt att utöka från två till tre pass vissa veckor. Tror att jag kan behöva det.

• Qozze

ladymarmelade: Jag klarar att väga mig en gång i månaden enbart för att jag inte har en våg hemma! Syrran kommer över med sin våg när det är dags att väga sig, annars hade jag nog fuskat åtminstone varje vecka...
    Men på tisdag är det dags att vägas in. Kan knappt vänta...

• Qozze

Dags att avlägga rapport. Har haft min vägningsdag och mätningsdag idag. Vikten hade tyvärr bara gått ner knappt ett kilo på en månad (0.8 kg) vilket jag blev lite besviken på. Men desto gladare blev jag när måttbandet kom fram:
    Byst: -2 cm
    Under byst: -2 cm
    Midja: -1 cm
    Stuss: -2 cm
    Lår: -3 cm
    Överarm: -1 cm
    Alltså totalt 11 cm mindre på en månad! Det känns faktiskt jättebra. Nu är det bara att fortsätta i samma stil. Vikten kanske har hamnat lite på en platå med kroppen formar sig ändå. Ska börja promenera till jobbet åtminstone nån gång i veckan så man bränner lite mer. Har varit dålig på att promenera på sista tiden...

• Qozze

Tack!! Det känns kul att äntligen få veta hur det har gått. Det är ju rätt lång tid med 1 månad mellan varje kontroll. Men det känns som att man gör lite rätt i alla fall!

• Qozze

Blivande Fru Ljung: De första tre månaderna gick jag ner 6 kg (och massor av cm!). Jag har försökt att promenera mer men framförallt kör jag jympa minst två gånger i veckan. Jag har också börjat äta mer sallad, gör sallad varje dag och försöker hålla mig till tallriksmodellen (samt att det räcker med en portion!). Dricker vatten till maten, blir godare om man smaksätter med citron eller gurka eller något liknande. Pasta äter jag bara fullkorn och bröd likaså.

Sen så har jag faktikt haft lördagen som unnardag då man kan äta lite mer onyttigt om man vill. Skulle bli lite trist om man aldrig fick något onyttigt!

l i s a: Ja, jag tror nog att det har blivit mer muskler istället. Känner mig starkare i alla fall! Och så länge måtten krymper känns det bra i alla fall.

• Qozze

l i s a: Det går ju rätt bra för dig med. Att vågen inte visar mer blev jag med förbryllad över. Men jag pratade med min syster idag som tränade sig jättesmal i höstas, till 60 kg. Nu har hon träffat en kille och de har börjat äta gott och må väl och det ger "resultat". Hon sa att hon knappt kan få igen byxorna längre, men vågen visade fortfarande 60 kilo. Det är säkert kroppen som formar sig, och fett väger ju mindre än muskler...

• Qozze

Fy mig, satt på möte ikväll och smällde i mig tre mjuka kakor och en massa cashewnötter... Skålen stod där, mötet blev utdraget och jag kunde inte låta bli. I morgon blir det ett pass på F&S!!

• Qozze

Blä vilken frossarhelg. Hade sommarfest på jobbet i fredags och möhippa för en kompis i lördags så det har blivit alldeles för mycket av det goda. Har nästan hela veckan inbokad för aktiviteter också så jag vet inte hur jag ska hinna motionera. Man vill ju inte ut och springa heller när det är så varmt.
    Typiskt också att det är sommar på F&S så det är mycket färre pass än vanligt att gå på så man blir slappare bara därför. Nu får jag verkligen ta mig i kragen!!!

• Qozze

Skönt på nåt sätt att man inte är ensam om ner-perioder. Mitt favvo-pass på F&S är också borta och det kommer tyvärr inte tillbaka till hösten heller. Har dock ett par andra som jag gillar med så man får väl spana in dem då. Jag lyckades i alla fall komma iväg igår och gick på ett pass jag aldrig går på normalt. Tyvärr var det inte alls roligt, jättetrist musik (passade inte mig alls) och passet var inte kul heller. Men jag kämpade mig igenom i alla fall och det kändes lite bättre när jag kom hem. Ska i alla fall försöka med lite mer promenader på förmiddagarna och nyttig mat så kanske man inte förfaller helt

Är lite avis på er som snart ska gifta er, själv har jag 7 månader kvar. Fast det är kanske bra med tabke på hur det går med träningen just nu...

• Qozze

Jag håller med er, det är jättesvårt att äta mindre när man är hungrig. Jag har börjat försöka lägga upp ett lass med sallad först på tallriken, då får det ju inte plats så mycket mat. Och om man fortfarande är hungrig när tallriken är tom så får man alltid äta mer sallad. Hoppas att det ska fungera. Jag tycker i alla fall att jag inte behöver äta lika mycket längre för att bli mätt.

• Qozze

AggaP: Tack! Jag tycker att det är lite lättare när tallriken inte är så tom... Tror att det är smart att "lura" ögat att man äter lika mycket. Ärtor är jättabra att ha i frysen (speciellt när man inte rkar göra sallad), då kan man bara plocka fram och tina det man ska äta.

Hade en frossarhelg förra helgen så jag vet hur svårt det är. Man vill ju så gärna vara med. Under våren har det också varit många barnkalas med med tårta och glass. Jag har för det mesta försökt att ta bara en liten bit och sedan hålla mig till att dricka te. Det funkar verkligen inte alla gånger men man kan ju alltid ha den föresatsen . Sen så känns det lite roligare om man i alla fall kan smaka lite. Se till att du inte är hungrig när fikat plockas fram och ät mer av salladen till lunch och middag och ta bara lite av den feta såsen .

• Qozze

Blä, vilken unnarhelg hittills. Midsommar är inte att leka med! Och jag har invägning och inmätning om ca en vecka... Får försöka vara duktig med motionerandet nästa vecka

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!