• AggaP

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Okej, har kommit tillbaka en smula i bantandet, en joggingrunda i morse väckte mig. Har känt mig en aning piggare idag bara för det. Jag har lagat god gryta med ris och massor av sallad och ärtor.

Känner att jag lätt som en plätt kommer att klara 68kg till helgen.

Hjälp, nu skrev jag det, då måste jag...
    Jagärsåkär
    Du har nog inte helt fel i vad du skriver, man kan nog gå ner i vikt bara på att äta gott och precis vad man vill utan att direkt tänka på att man är på diet. Man kommer liksom in i en fas då kilorna av någon anledning bara trillar av en. Jag tror det har mycket att göra med att man vant sig vid att variera maten och att magsäcken krymt så man naturligt äter lite mindre hela tiden utan att märka det.Det är ju toppen, hoppas det fortsätter så för dig..

Pepp pepp på er tjejer

Fru Nyberg
    Bra kämpat!!

• AggaP

Qozze
    Ge det några dar/veckor kanske en månad men en dag bara "märker" man att man har blivit smalare. Då kommer du känna dig så nöjd!!!
    Det fungerar såhär...
    Jag går ner i vikt, syns inte...
    Jag går ner i vikt,WAHOOO TITTA VAD SMAL JAG HAR BLIVIT!!!! och antagligen kommer 17 andra personer också påpeka det samma dag.
    Någon som inte håller med om att det fungerar såhär??

Det är tyvärr i det läget då jag börjar unna mig choklad och pizza och cola osv, sen är det ett litet h**vete att få bort suget igen....

• AggaP

Qozze
    Ok detta låter kanske lite knäppt, men det är sant prommis...
    På 7:e kilot, märks det, kom just på att det var då alla såg det på mig och att det var då jag märkte skillnad.

Ja, jag vet det fungerar nog inte så för alla, men kanske...Isåfall har du ju bara 1kg kvar. Skulle vara spännande att få veta om det stämmer på dig med.

• AggaP

Kristina
    Kämpa på du har varit så duktig, ta inte helt bort att unna dig gottis saker, det blir lätt att man ger upp alltihop istället och slutar att äta nyttigt. Man får "uttråkad på bantning" perioder, men du kommer snart tillbaka på rätt spår igen.

Vickan 78
    Ett tips är att hålla sig ifrån ost, ALLT socker, grädde hmm det finns säkert mer, du gör säkert redan detta, ville bara tipsa om att det är produkter som sätter sig som bukfylla.

Snowsee
    Har inte några bra råd, men vill ge en liten kram. Du har ju klarat av första steget nu iaf och erkännt för dig själv, nu är det antagligen bara att prata med någon som kan hjälpa dig ur hetsätningen innan du är för fast i detta tankesättet. Vi ska peppa dig!!

• AggaP

l i s a
    Bra jobbat!!

Idag har jag bakat en jordgubbstarta som jag ska ta med till jobbet. Mums, jag ska forsaka att bara ta en liten liten liten bit och lata jobbarkompisarna ata resten.

De ringde kl 8 i morse coh berattade att gympasset var andrat till halv 7, jaha da ses vi da sa jag glatt helt yrvaken, ej uppstigen ur sangen, jag som hade tankt att hoppa over traningen idag, men nu blev jag ju tvungen att ga. Kanns bra ikvall.

• AggaP

Det blev "lite" tårta, om man jämför med en hel stor tårta så var det bara en liten bit...även om den mättade rätt bra. Men det var ju mest jordgubbar...ehhhh...
    Ähhh, det var första biten i år?
    Ehhh, det är ju fredag...

Vilka mer bortförklarningar har jag...?

Imorgon vägardag, jag har 68 som mål, vilket ska vara -1,8kg, jag vet det är mycket men jag diffar på ca 2kg upp och ner. Tror inte jag klarar -1,8 men så länge det är minus är det ju positivt. Återkommer med resultat imorgon.

Ikväll ska jag ut på puben en runda, det bådar ju inte heller så gott för vikten. Viktväktar vin kanske he he...?? Är det verkligen bra, har aldrig testat men jag tror verkligen inte på det. Någon som vet?

Ha en lagom unnarkväll ikväll!

• AggaP

Ok, tror inte jag behöver uppdatera så mycket iom att jag ligger +-0 denna veckan, så gick det för mina höga planer...

Nu är det hårdkörning hela veckan, fettet ska bort och jag VILL INTE halka in på gamla vanor. Nu blir det tråkig matdagbok, organisk mat, te, mörkt brunt bröd och gröt.

l i s a

Har inte testat att gå med en trevlig bok i lurarna, men hade önskat att jag hade haft en idag då jag ska gå en långpromenad ensam.

• AggaP

MissGalbadia
    Kroppen vanjer sig ju vid motion, sa nasta gang gar det nog battre.
    Vad duktig du har varit och vad bra det maste kannas for dig nu nar du ar klar!!
    Schysst jobbat med -1kg!!

Sjalv har jag hardkorning nu, ater enligt alla konstens regler och ska tvinga mig ut pa en promenad snart.

Elande med den dar tiden i manaden, snart ar det min tur att fa en extra provning. Det ar svart nog som det ar utan extra sotsug.

• AggaP

Hjälp, jag har kunnat tvinga mig själv ut i alla väder för att antingen springa en runda eller gå en runda. Har jag inte gjort det så har jag hasat mig till gymet.

Jag vet att jag tycker att det är kul och skönt när jag väl är där, men de senaste veckorna har jag helt lagt av min energi på detta området.

Hur ska jag få tillbaka viljan för träningen, någon som har några bra tips? Jag känner mig bara så trött, och tröttare blir jag ju mindre jag tränar.

För övrigt har jag däremot lagt energi på att äta rätt,lagom och ofta. Har gått bra än så länge. Jag ska kämpa vidare...

Vägning på lördag, jag mäter mig också, eller de gör det på gymet när jag är där. De gör det bara en gång i månaden, det känns ganska lagom. De har också en våg så att man kan kolla hur mycket av kroppen som är fett, vatten, muskler osv. Jättekul att se nya resultat från månad till månad.

Snowsee
    Hoppas allt går bra för dig, jag tycker att det låter som om du har en bra plan.

• AggaP

Hej hej,

Nähä, jag hoppade över träningen idag med, jag gick visserligen en runda istället, men har varken sprungit eller varit på gymet på flera dagar nu.

Imorgon blir jag däremot tvingad, då jag är inbokad på ett pass.

ladymarmelade
    Kul att höra att det går bra för dig.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!