PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
pasia - www.js070707.blogg.se
Hoppas det känns bättre efter ett träningspass. Jag vet exakt vad du menar - jag kan också äta om jag mår dåligt, och sen mår jag ännu sämre för att jag har ätit en massa skit. Och den onda cirkeln är igång.
Jag var inne på din blogg och kikade lite :) Alltså, jag tycker du ser smal och liten ut redan nu... Du kanske har lite för höga krav på dig själv, och då kanske det är svårt att uppnå de resultat du vill. Och det leder i sin tur till att du blir frustrerad och känner dig omotiverad.
Istället för att stirra dig blind på din vikt så kanske det är bättre för dig att börja träna stenhårt, och på så sätt tighta upp kroppen lite.
För du vill väl heller inte se ut som en mager brud? Att vara tight och vältränad är väl mycket bättre än mager och benig?
Hoppas inte du tar illa upp av det jag skrev nu, menar inget illa :)
Snowsee
Gränsen mellan att vara medveten om vad man äter och att träna bra, och att bli helt besatt av det kan ju vara hårfin. Innan man vet ordet av så kan det ha tagit över ditt liv helt och hållet. Allt man gör kretsar runt kalorier och motion osv osv. Det är inte bra...
Det låter kanske som att det har blivit lite så för dig, med tanke på att du fortfarande anser dig vara tjock. Det kan du ju omöjligt vara med din längd och din vikt i förhållande till den.
Men jag förstår dig helt och hållet, ibland känner jag mig lite smått besatt av det här. Men det är då det är viktigt att vakna så man inte går över gränsen...
LYCKA TILL BÅDA TVÅ!