• ladymarmelade

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

pasia - www.js070707.blogg.se
    Hoppas det känns bättre efter ett träningspass. Jag vet exakt vad du menar - jag kan också äta om jag mår dåligt, och sen mår jag ännu sämre för att jag har ätit en massa skit. Och den onda cirkeln är igång.
    Jag var inne på din blogg och kikade lite :) Alltså, jag tycker du ser smal och liten ut redan nu... Du kanske har lite för höga krav på dig själv, och då kanske det är svårt att uppnå de resultat du vill. Och det leder i sin tur till att du blir frustrerad och känner dig omotiverad.
    Istället för att stirra dig blind på din vikt så kanske det är bättre för dig att börja träna stenhårt, och på så sätt tighta upp kroppen lite.
    För du vill väl heller inte se ut som en mager brud? Att vara tight och vältränad är väl mycket bättre än mager och benig?

Hoppas inte du tar illa upp av det jag skrev nu, menar inget illa :)

Snowsee
    Gränsen mellan att vara medveten om vad man äter och att träna bra, och att bli helt besatt av det kan ju vara hårfin. Innan man vet ordet av så kan det ha tagit över ditt liv helt och hållet. Allt man gör kretsar runt kalorier och motion osv osv. Det är inte bra...
    Det låter kanske som att det har blivit lite så för dig, med tanke på att du fortfarande anser dig vara tjock. Det kan du ju omöjligt vara med din längd och din vikt i förhållande till den.

Men jag förstår dig helt och hållet, ibland känner jag mig lite smått besatt av det här. Men det är då det är viktigt att vakna så man inte går över gränsen...

LYCKA TILL BÅDA TVÅ!

• ladymarmelade

Hej tjejer!
    Det verkar som om en allmän svacka har sänkt sig över flera i gänget här inne. Detsamma gäller mig. Idag är ännu en sådan dag då jag bara vill äta och strunta i allt vad kcal och motion heter!
    Vi får försöka peppa varandra till max nu, det är ju därför vi är här :)

Snowsee
    Lustigt att du tog upp det där ämnet igår om att bli besatt av hela den här grejen. När jag satt inne på VK senare på dagen igår så kom min sambo och så sa han : Sitter du här nu igen? Du börjar nästan bli besatt av det här. Du kollar allt du äter, motion osv osv...
    :-0
    HJÄÄÄÄLP!!!! Så vill jag ju inte att folk ska uppfatta mig... Jag anser inte själv att jag har gått över gränsen. Jag vet att jag är mycket medveten om vad jag äter och hur jag tränar, men inte så att det känns som ett sjukligt beteende.

Nej nu måste jag springa iväg till jobbet. Ha en skön dag allihopa och pepp pepp på er! :)

• ladymarmelade

Nu har jag vägningsabstinens!! Vill så gärna väga mig. Jag vet att jag klarar att låta bli, men jag är av någon anledning så sjukt nyfiken idag :D
    Känner mig smalare, men när jag tittar mig i spegeln så ser jag lika rund ut som alltid... BLÄÄÄÄHHHH........

• ladymarmelade

Usch nej... Jag ÄR ingen löpmänniska.
    Kom precis hem från en liten löptur, och fy säger jag bara. Fick ett infall igår att jag skulle börja springa lite också, för att variera min andra träning som är promenader och cykling.
    Konditionsmässigt går det ganska bra faktiskt, men jag får jätteont i benen. Både i knän, vrister och höftleder. Så det känns kanske som att jag ska hålla mig till mina promenader och simning i första hand.

AggaP
    :) Tack, jag hoppas verkligen att det står små, små siffror på vågen på lördag! Av någon anledning har jag en skum känsla av en liten platå denna veckan, och att vikten inte har minskat nämnvärt.
    Men den som lever får se!

• ladymarmelade

Good day girls!
    Idag var det egentligen vägdag, men jag bestämde ju mig i början av veckan för att skjuta fram den tills imorgon. Mest för att jag "råkade" :D ha en ätdag i måndags.
    Men... Jag kunde inte låta bli imorse, så jag klev upp på vågen och kisade med ett öga.
    Det var ett minus, inte så stort som tidigare vägningar, men dock. Men jag väntar med att skriva in det tills imorgon, och så väger jag mig då igen.

Ska iväg och simma nu på förmiddagen innan jag börjar jobba. Ska bli jätteskönt att ligga och plaska o klorvattnet igen :D
    Imorgon är det unnardag!!! Finally!

Ha det gött tjejer!

• ladymarmelade

Välkomna hit alla nya bantarsjälar :)

l i s a
    F*n vilket bra tips med talbok!! Att man inte har tänkt på det förr. Jag är iofs lite lättskrämd, så jag får nog hålla mig till de lite mer lättsamma talböckerna :D
    Å andra sidan... Om jag lyssnar på nåt läskigt så blir jag ju rädd och vill hem fort - alltså går jag snabbare :D
    Tack för ett bra tips, vi får se vad jag hittar som passar mig.

Och Guuuud vad jag saknar en kall öl nu när vädret har varit så sprillans fint. Sätta sig på balkongen efter jobbet, se solen gå ner i rosa och... dricka kranvatten. Det är inte riktigt samma grej *moahahaha*
    Imorgon får det kanske bli en ölis.

• ladymarmelade

Tänk vad det kan göra mycket att skjuta fram sin vägdag en dag :D Vägde mig i frdags som vanligt, och hade bara gått ner 4 hg under vecka. Åkte och simmade och hade sen en hysterisk kväll på jobbet och hann inte äta något på hela kvällen. Åt lite äggröra när jag kom hem.
    Imorse vägde jag mig igen, och hade minskat ytterligare 3 hg. Så totalt denna veckan blev det ett minus på 7 hg.

Jag är helt klart nöjd med tanke på vad jag åt i måndags...

• ladymarmelade

Uppdates :)

Längd 155 cm
    Startdatum 11 april
    Startvikt 68.4 kg
    Aktuell vikt 65.6 kg (- 2.8 kg)
    Delmål 60 kg
    Slutmål 55 kg

• ladymarmelade

Ny vecka, nya tag!
    Det är så kul att läsa att folk inte verkar ge upp i första taget längre. Man peppar på sig själv och tar nya tag :) Bra gjort tjejer!!! Skam den som ger sig.

Denna veckan ska jag verkligen försöka att inte låta mig frestas av små snedsteg som jag gjorde förra veckan. Då blev det ju en del småätande, även om jag till största delen åt nyttigt. Men ändå, även de små snedstegen visar sig säkert på vågen i slutänden.
    Skulle så gärna vilja hamna under 65 kg på fredag. Så långt har jag aldrig kommit tidigare, så det blir på ett sätt ett delmål :)

• ladymarmelade

Varför ligger det en chipspåse i köket och bara hånler åt mig varje gång jag kommer dit??? Kan tom nästan höra hur den flinar åt mig *moahahahaha*.
    Sambon ska få sig en omgång när han kommer hem för att han har lämnat den där, fullt synlig.

Har precis avverkat 30 min bootcamp och sen 20 min Pilates. Det ösregnar ute, så jag känner varken för att ge mig ut och gå eller cykla idag.

• ladymarmelade

Fru Nyberg
    *Klappar i händerna*
    Bra gjort!!! Sjukt vilken tillfredsställande känsla man får bara av att se ett litet minus på vågen. Hjärtat tar ett litet extra skutt av ren glädje :)

jagärsåkär
    Jag måste också prova äppelcidervinäger! Jag lider också av enormt sötsug från och till, och alla tips på vad som kan dämpa det är ju guld värt.
    Häromdagen var jag så sjukt sugen på choklad. Jag sa till min sambo att om någon kommer in nu och erbjuder mig en Snickers i utbyte mot ditt liv, så skulle jag lätt välja chokladen :D Han flinade bara åt mig, men just i det ögonblicket kändes det absurt allvarligt för mig. Man blir helt crazyfuck ibland när det sötsuget sätter in.

• ladymarmelade

Qozze
    Vad lustigt, jag tänkte precis detsamma imorse. Även om jag inte alls har gått ner så mycket som du har gjort (heja heja förresten!) så tycker jag ändå att det borde synas NÅNSTANS.
    Det gör det ju, men jag är precis som du, jag ser det som är kvar istället. Och eftersom jag har en sisådär 7-8 kg kvar så tycker ju jag att jag ser lika mosig ut som förr...

• ladymarmelade

Qozze

Tänk också på att folk som ser dig varje dag inte ser skillnaden lika lätt som folk som du träffar lite mer sällan. Dina arbetskompisar tex träffar ju dig varje dag. Men jag lovar att de kommer se skillnaden om bara ett litet tag.

• ladymarmelade

God morgon allesamman!

Dagen vägning visade + - 0 kg. Dvs exakt samma vikt som förra veckan.
    Jag borde nog dra en stor suck av lättnad, eftersom denna veckan inte har varit en av de bästa :D En bit Toscakaka, en bit morotskaka... Say no more. Det kunde ju alltså lika gärna ha hoppat på några hg extra på min ljuvliga kropp :D

Nästa vecka blir stenhård igen. Mycket träning och bra kost.
    Ska starta min bootcamp DVD här nu också och köra ett pass. Det regnar här idag, så jag håller mig inne tills jag ska på jobbet.

Bra gjort och grattis till alla er som har dragit ett minus denna veckan :)

• ladymarmelade

Nu har jag bestämt mig för att lägga ner det här med "ren" Naturdietkur. Det var en bra start på viktminskningen, men vem f*n orkar hålla på och skaka pulver varje dag hur länge som helst?!

Är ju med i Aftonbladets viktklubb, och tänkte börja köra deras program igen. Ska bli såååå skönt att äntligen kunna äta mat igen utan att få skuldkänslor.
    Och så är det ju så vansinnigt lätt att hålla koll på allt på VK:s hemsida. Alla kalorier och träning osv osv.

Började dagen idag med bootcampträning (som höll på att ta död på mig :D ) och sen blev det en havregrynsgröt till frukost. Trodde inte att jag gillade havregrynsgröt, men det var helt ok. Måste vara traumatiska barnaminnen som har etsat sig fast i minnet :D :D

Ska också försöka fokusera mindre på vikten och istället mäta. Lite svårt bara med tanke på att jag ahr ett sånt där überlyxigt pappersmåttband som jag har snott på IKEA :D Snacka om snååååljååååp!

• ladymarmelade

Hej allihop!
    Har inte varit inne på några dagar, men har nu läst ikapp alla inlägg, så nu är jag tillbaka på banan.

Denna veckan har än så länge fungerat jättebra. Morgonpromenad innan frukosten och sen 5 km promenaden på eftermiddagen.
    Nu äter jag bara pulver under dagen, och sen riktig middag som vi försöker göra nyttig. Har hoppat över ris, potatis och pasta och bara ätit sallad och kött/fisk.

Idag är jag hemma med sjukt barn på förmiddagen, så morgonpromenaden blev det inget av. Får ta en stavgång ikväll istället.

Fortsatt bra kämpat allihop! Kul att höra att stämningen fortfarande är på topp här inne :)

• ladymarmelade

Nu är jag sur och arg och motivationen har fått sig en rejäl svacka!
    Vägningsdag idag, och eftersom denna veckan har gått så bra så förväntade jag mig i alla fall ett LITET minus på vågen.
    Nähä... Jag står fortfarande kvar på exakt på hg samma vikt som jag har gjort nu de två senaste vägningarna. WHY liksom?!?!
    Visst, jag kan säkert skylla några hg på att det är dags för röda faran nästa vecka, men ändå... Just nu känns det bara som att jag kämpar och sliter för ingenting, nada, zipp!

Denna veckan har jag ätit Naturdiet till frukost, mellanmål och lunch och sedan normal middag. Nyttiga middagar med sallad och kött eller fisk. Alltså inga pizzor och hamburgare.
    Nu blev jag så vansinnigt frustrerad att jag bestämt mig för att lägga om taktiken. Tänker köra enligt Aftonbladets viktklubb helt och hållet nu, och äta MASSOR istället. Ger inte det heller resultat om några veckor så ger jag upp!
    Det är precis som om min kropp bara vägrar att släppa ifrån sig något. Som om den tycker att detta är min idealvikt. Men jag vet ju att jag är mullig, så min kropp kan omöjligt ha rätt!

GRRRRR

• ladymarmelade

Qozze

Jag tycker det är du som är grymt duktig som klarar att låta bli att väga dig på en hel månad! Jag förstår inte hur du klarar det :)Jag hade nämligen krupit ur skinnet av nyfikenhet. Det gör jag ju nästan nu när jag väger mig en gång i veckan.

Cyklade 1 mil imorse. Hann inte träna igår eftersom jag var tvungen att hoppa in och jobba. Så kvällspromenaden blev inställd.
    Nu har jag en hel hög med talböcker som ligger och väntar på att få avlyssnas under promenader. Har börjat med Da Vinci Koden, eftersom jag tillhör en av de få som inte har läst boken...

Peppkram till oss allihop!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!