• jocelyn

-5kg (tråd 3)

Plockar upp stafettpinnen efter small town girl och startar tråd nummer 3 för oss som vill gå ner 5 kg. Peppa, tipsa, rapportera om såväl träning som mat.
    Alla är välkomna i tråden!

• Svar på tråden -5kg (tråd 3)
  • jocelyn

Jag kan börja... Står fortfarande och pendlar mellan -3,5/ -3kg. Snart ska jag och m2b dra oss iväg till ett ställe ingen av oss besökt på minst 10 år; Friskis & Svettis! Vi får se om vi hinner i veckan, för nu är det ju bokslut och dessutom renovering hemma. *puh*

Hur går det för er andra?

• jocelyn

Jag har också köpt en bikini. Urk urk, det känns INTE som att jag är redo för den alls. Men nu finns den iaf här hemma, som en liten påminnelse...

• jocelyn

*suck*

Vägde mig idag och det är fortfarande ingen skillnad! Kanske måste man gå på nån diet av nåt slag ändå...blä.

Vägrar köpa sommarkläder nu eftersom jag inte trivs med de där extrakilona.

Nu blev det ett trist inlägg....hoppas att det går bättre för er andra i tråden!

• jocelyn

Jag tror det är rätt ok att äta det mesta om man håller sig ifrån stora mängder av kolhydratrika rätter typ janssons frestelse. Godiset är väl knappast nyttigt men kan man hålla sig till att äta det i begränsad mängd och tillfällen så bör det inte kunna bli så "farligt".

För mig funkar det helt klart bäst med metoden "finns det inte hemma kan jag inte äta det". Vi köper aldrig på oss godis etc för att ha liggande utan en gång i månaden tillåter jag mig att äta en stycksak choklad... ;)
    Måste man köpa/ta emot påskgodis? Kanske min mammas idé om påskpresent kan vara nåt? Hon brukar ge mig ett par strumpor eller liknande och jag ger detsamma till henne. På så sätt slipper vi godisbergen.

• jocelyn

Urrrrrk! +1 kilo under påskveckan... jahapp. börjar känna mig helt utled på att försöka nu. grrrr.

Hoppas det gick bättre för er andra!

• jocelyn

Jag tror min största "bov" är träningen, jag har fortfarande inte haft tillfälle till det! Det är massor med grejer som kommer emellan hela tiden som jag inte kan göra nåt åt. grrrr.

Maten funkar lite si och så, blev lite lat ett tag och skippade lunch = väääldigt dåligt för mitt blodsocker. Ska verkligen ta tag i det nu.

Grattis till er som fått bra resultat!

• jocelyn

Gått ner 0,5 kg...jaja, det kanske vänder nu!

• jocelyn

Nu blir det riktigt löjligt, jag står fortfarande och stampar här! Det händer ju inget! Jag ville att kilona skulle rasa av med min förbättrade mat etc men nähä... *snopet*

Har nu inskaffat dvd-filmer med yoga och pilates samt böcker. Även om jag inte hinner med att träna "ute" så kanske jag orkar kräla runt lite hemma.

Nåt måste ju fungera nångång!

• jocelyn

Ja alltså jag valde att inte lägga upp nåt särskilt eftersom man ju hört att sånt sällan funkar... Det jag gjort är att ta bort vitt bröd och minska ner i allmänhet på bröd, pasta etc.

Det har ju pendlat fram och tbx lite på vågen men mer än -3,5 kilo blir det inte. Jag hade satt 5 kilo som mål, men helst -om man får vara riktigt fåfäng- vill jag bli av med 7 kilo.

Det som jag tror "spökar" för mig är;

1. Jag kan/hinner inte träna så mycket som jag skulle vilja och behöver
    2. Jag är äldre...tyvärr så kan man inte äta som en 18-åring längre!
    3. En av mina mediciner -ej prev.medel- KAN ha en koppling till viktuppgång/ändrad ämnesomsättning men inga bevis finns ännu (vetenskapligt) och jag kan inte vara utan den...
    4. Jag har insomnia vilket jag själv tror har rubbat hela ämnesomsättningen... Det hjälper inte att min m2b arbetar jättekonstiga tider, jag faller liksom ur mina rutiner pga detta.

Så tyvärr, vissa av de här sakerna går inte att ändra på...nu försöker jag ta tag i dom som går att ändra på och gå in hårdare för att verkligen banta. Jag vill inte ha dessa extrakilon.

Ursäkta gnället...jag har en riktigt Dålig Dag.

Tack ni som peppar!

• jocelyn

Hej på er tjejer!

Det går SEEEEEGT för mig. Jag hade "glömt bort" att pollensäsongen kommer nu ju. *snark*
    Det blir inte mycket träning, men lite nyttigare mat och mer vatten. Jag är en sån där som glömmer bort att dricka om ingen påpekar det eller det står vatten framme... Sedan sitter jag där med huvudvärk och mår dåligt och fattar inte varför. Dricker nu minst en 0,5L flaska per dag utöver det jag dricker till mat etc.

Det här med vikt/längd-måttet....jag tycker det stämmer dåligt in på mig med. Jag har alltid varit av den lite mer "beniga" kroppstypen och tyvärr så samlas all eventuell övervikt på mitten. Det är varken snyggt eller hälsosamt. Så visst kan det låta konstigt att vilja gå ner x antal kilon i förhållande till sin längd men man ser ju faktiskt inte hur andras kroppar ser ut här eller vilken kroppsform man har så det går ju knappast att avgöra vad som är "normalt". Jag ligger inom det "normala" måttet för BMI men det säger mig inget. BMI tar inte hänsyn till hur kroppsfettet fördelat sig.

Well well, jag ska jobba vidare.

Vågen visar på -3 kg. Fortfarande.

Svar på tråden -5kg (tråd 3)