• jagärsåkär

-5kg (tråd 3)

Jag vill egentligen gå ner 15kg men hoppar in här ändå. Har gått ner 3kg på 3 månader och tidsmässigt hinner jag precis gå ner 15kg om jag håller den här takten. Men jag vill öka tempot (såklart). Fast 1kg i mån är nog rätt bra. Då håller man det borta sen.

Mitt tips: Ät alltid gott! Då blir det lättare. Men ta självklart genvägar för att minska fett- och sockerintag. Jag gör lyxiga sallader, vi investerar i fina råvaror som fisk o kött, vi äter aldrig kolhydrater på kvällen. En vanlig middag hos oss består av fisk/kött och sallad. Frukt efteråt ibland. Till lunch äter vi kolhydrater för då hinner man bränna av det under dagen o behöver energin.

Jag tillagar ofta kött o fisk i ugnen, då behövs nästan inget fett. Och tomatbasen blir såååå god om den får koka länge i ugnen! Och så mycket lök och vitlök för att få massor av smak utan fett. Och salladsdressingen är joghurtbaserad o jättegod! Dessutom tränar jag o m2b tillsammans på ett fint gym med spa! Dyrt! Men det är vår guldkant på vardagen Dessutom har spa:et gjort att vi lääängtar till gymmet numer.

• jagärsåkär

Jag har nu gått ner 4kg!! Lite konstigt eftersom jag inte varit på gymmet under hela påsken. Men det kanske ligger nåt i vad min träningsgalna kompis tjatar om: man går inte ner i vikt av att springa löpband! Jag ääälskar att springa och gör det hela 1,5 timme i streck. Men det förbättrar hälsa o kondition men bränner inte fett.

Däremot under påsken har jag promenerat med m2b längst vattnet, inte för att gå ner i vikt! Bara för att det är mysigt... Det brände bort 1kg jag inte räknat med! Skönt! Och detta trots påskmat som inte var den bästa.

Svar på tråden -5kg (tråd 3)