• Addiz

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Förresten, är det någon som ska kasta sin bukett (eller en minivariant) till alla ogifta damer? Och är det någon som ska köra den "manliga" varianten också (d v s den amerikanska seden att brudgummen tar av brudens strumpeband med tänderna, och att han sen kastar det över axeln till alla ogifta herrar i sällskapet)

• Addiz

Jag funderar på att kasta en minivariant, vill spara min "riktiga " bukett i några dagar iaf, callor håller ju lääänge =) Och vi åker ju inte på bröllopsresa direkt efter bröllopet heller...

Men strumepandet vet jag inte....

• Addiz

Funderar ni dessutom på att ge blommor till mor och svärmor vid in- och utgång i kyrkan?

*bara nyfiken*

• Addiz

corsage... Aha, men liksom i själva ceremonin eller innan typ, som dekoration?

• Addiz

Tezz, Nides: jag ÄLSKAR ochkå Love Actually! Och tro det eller ej, min action-m2b tycker också att det är en bra film, så det är verkligen gott betyg. Han gillar scenen i slutet, med han killen som är kär i sin kompis fru, när han visar henne plakaten han skrivit... *snyft*

• Addiz

Nides: det är nån tradition att man typ ger sin mamma en blomma "ur buketten" (oftast en blomma man håller bredvid buketten) när man går in i kyrkan, för att symbolisera typ bandet med sin mamma el dyl (kommer inte ihåg exakt) och när man går ut ur kyrkan så ger man sin svärmor en blomma, för att symbolisera att man har fått en "ny" mamma... (tror dte var så iaf, har inte undersökt så noga ;)

• Addiz

Åh Nides: mina all-time-high filmer innehåller Sound of Music och Mary Poppins! Såååå underbara!

Malm: jag älskar Vägen till Avonlea! Kärlekshistorien med Pike (hette han va?) och hon tjejen i familjen (som jag inte kommer ihåg vad hon hette, har inte sett serien sen jag var typ 17!) är helt underbar, jag kommer ihåg hur mycket jag lipade iaf... ;)

• Addiz

Låter helt klart som om att vi får dra ihop en filmkväll:

Sound of Music
    Love Actually
    Dagboken
    Mary Poppins...

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3