Inlägg från: Fröken Malm |Visa alla inlägg
  • Fröken Malm

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Fredag,
    Visst är hon trevlig ?!?!? Var där ett bra tag igår, när jag skulle hämta min klänning.

• Fröken Malm

God Morgon tjejer!

Var på Slipsknuten igår och tittade på slips. Det är en ganska trixig färg på tärnans sjal, blandning mellan grå och lila så det fanns EN slips som matchade. Fick jättebra service, hon tog fram tyger som visade att den passar bra till vit skjorta och mörjgrå kostym. På en lapp på väggen stod det "sidenslipsar 398 kr". Bra tänkte vi, det var ju ungefär det vi räknat med. När vi kom fram till kassan och N skulle betala sa expediten: "Ja, detta var ju en Kenzo-slips, så det blir 798 kr". *GULP*

Var ju bara att betala och se glad ut..............

• Fröken Malm

Inte för att vara Messerschmidt, men det är Cajsa-Stina Åkerström som sjunger "av längtan till dig" och inte Cajsa-Lisa Ejemyr......

• Fröken Malm

Linum,
    Jag för det priset ska han inte få behålla slipsen, best mannen! *ler elakt*

• Fröken Malm

Tezz,
    Vi handlade på Calles. Det finns papper att skriva ut från nätet som vi fyllde i hemma, så man slipper panten. Det är bara att fylla i namnuppgifter och ange pass-, eller körkortsnummer. Hur enkelt som helst!

• Fröken Malm

Vi betalade med kort, tyckte det var smidigare än att ta med cash. Ingen aning om det tog en extra avgift....måste kolla kvittot!

• Fröken Malm

Jo, det stämmer nog att de tog ut den avgiften. Frågan är om det inte går på ett ut, för ska man växla så tillkommer det ju avgifter.,...

• Fröken Malm

Lykke,
    Självklart! Tror säkert att det finns massa saker som man lägger krut på, som man egentligen inte behöver.....

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er tjejer!
    Vi ska gående bord på Kaffe & Avec och vi dividerar fram och tillbaka vad som blir bäst: (med risk för att bli ett långt inlägg)

- Ha kaffe, avec och bakelse på gående bord, så gästerna får ta för sig och gå och sätta sig på sin plats. (med risk att det blir för mycket att bära)

Bakelserna kommer bla stå på en hög tårtställning, de andra bakelserna ska antingen stå på en bricka så folk får ta för sig, eller så står en serveringspersonal och ställer ut bakelser på assietter så det bara är för folk att ta.

- Eller så tar man kaffe & bakelse på gående bord och så serveras avec vid bordet

-Eller så tar man kaffe & avec på gående bord och så står bakelser på varje plats.....

GAH, vad svårt!!!!!!!!!!!!

• Fröken Malm

Vi ska ha två sorters avec, likör och konjak.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3