Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Nu är djungeltelegrafen i full rullning... nu kom tant nr. 2 och sa "åh, jag hörde att du ska gifta dig"!
*suckar* Ja, ja... det är ju inget hemligt... hoppas inte skvallertanterna babblar för mycket om det bara! Gillar inte när man vet att folk pratar om en...
Fredag: Tack! Jag vill dock dra mig tillbaka från säljarrollen. Jag avskyr den, men kommer inte från den... Är ingen bra säljare egentligen eftersom jag tycker att människor har en egen vilja och att ingen ska påverka den negativt.
Tjejer... nu när ni pratar jobb...
vilket är det konstigaste/lustigaste jobb ni haft?
Linum:
Okej okej. Men det är bara att höra av sig om du ångrar dig.
Jag har jobbat som säljare i ett par månader, men tyvärr var jag inte alls duktig. Hade gärna varit det, för är man en duktig säljare på detta företaget, så får man en väldigt bra lön.
Jag kan börja...
Efter gymnasiet flyttade jag till Gbg. Behövde pengar och en dag när jag var i Nordstan såg jag att det stod en man och sålde körkortshäften. Brevid honom hängde det en lapp att de sökte folk. Så jag började jobba där. Min arbetsplats var mitt i Nordstan, en stor skylt, en väska och en liten pall. Jag jobbade 8 timmar på raken, hade inga raster (mer än när jag packade ihop min lilla pall och sprang på toa) Det var många lustiga människor som kom förbi och jag lyckades lura på en hel del människor dessa häften som skulle innehålla frågor som kunde komma upp på teoriprovet! Hahaha!
Tezz- jag tror de bara är glada för din skull.
Linum- du kommer hitta nytt jobb.
Konstigaste jobb- jag har jobbat som baderska på ett badhus
lykke: Vad är en baderska? Det låter allt bra lustigt.
Fredag: Jag försöker hela tiden komma på positiva saker med att vara säljare, men tyvärr funkar inte ens hög lön på mig... Har nog kanske jobbat för länge... Om jag kommer på bättre tankar lovar jag att ringa dig Tack för erbjudandet!
Mitt knäppaste jobb: Det enda sommarjobb jag haft innan 20 års ålder... Plocka granplantor på en plantskola för att sedan paketera dem i säckar som skulle säljas. Jag fick ryggskott efter tre timmar och fick cykla de 14 km hem igen...
Linum:
Jag har inte haft några "konstiga" jobb.
Plockar jordgubbar ett par sommrar, städat 3 veckor & därefter bara kontorsjobb.
Så tråkig är jag!