Inlägg från: Nickes-to-be |Visa alla inlägg
  • Nickes-to-be

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

vinkar hejdå!

• Nickes-to-be

Addiz: Tuve kyrkväg, kolla upp på Eniro!

• Nickes-to-be

Håller på o velar med kläderna... det blåser ju som sjutton ute.. brrrr

Ses snart!!

• Nickes-to-be

Hej på er
    Det var underbart igår! Vilken tur med vädret oxå! Fredagsvädret var ju uselt och jag tänkte verkligen på dem då, och hoppades att regnet skulle dra bort.

Carma: Jag har mailat dig två bilder för att du skulle få se med en gång men nu kom jag på att du ju inte kommer åt hotmailen hemifrån ju
    Hoppas du mår bättre nu så du kan kika imorgon på jobbet!

Lykke: Bra skrivet!!

Blev oxå nervös igår... inte så långt kvar för oss nu ju och vi ska ju vara i samma kyrka! KOm på massa saker jag måste fixa med innan dess, saker jag inte tänkt på innan, som tex vem ska dela ut vigselprogrammen osv.. Tänkte på bröllop hela kvällen igår.. hehe

Har Malm och hennes man åkt på bröllopsresa nu?

• Nickes-to-be

Äsch så fånigt. Sitter här med placeringskorten. Har tänkt använda den del som "blir över" från ett Bazzill papper när jag skurit ut av det till festprogrammet. Skär bort 8,5 cm på ena sidan av det. Varje placeringskort blir då 8,5 cm på bredden, fast som man sen viker så det kan stå. På längden eller hur man ska säga så blir det 10 cm. (30,5 cm delat på tre delar) Jag har tänkt stämpla namnen på gästerna där, och vårat lilla hjärta brevid, köpte små bokstäver. Pilligt jag vet.. hihi men.. problemet är, de som har långa namn, tex Charlotte, får ju inte plats på 10 cm.. vad tycker ni: ska jag göra bara de korten till de med långa namn längre och ha de andra 10 cm eller ser det konstigt ut... eller ska jag göra dem med långa namn med små bokstäver. Hade tänkt göra alla med stora bokstäver för det blev snyggare. Äsch ...
    SVammel svammel hoppas ni förstår vad jag menar!
    Vill gärna vara konsekvent men ha ett kort som är jättelångt och så har nån ett namn med tre bokstäver.. blir ju tomt då!

• Nickes-to-be

Behöver ett råd till. *s*
    Våran vigsel är kl 16. Bokade frissan till kl 11.15, och det blir klart ca kl 13.00. Sen ska vi hem, sminka oss, klä på oss, äta nåt, åka iväg och fota oss och sen vara i kyrkan strax före 16. Blir inte detta lite väl tajt om tid??!!
    Jag vill inte vara döstressad däremellan, dessutom har tärnan en liten bebis med sig, jag har ju min lille oxå som jag måste få nån att passa, ev måste han ju lämnas nånstans..
    Försökte boka om frissan till en tidigare tid men det gick inte..
    Ska jag försöka hitta nån annan frissa som gör allt, hår+smink... eller vad tycker ni?

• Nickes-to-be

*gulp*
    KL 7!!! Herreguuud jag måste ringa o fixa nån annan frissa.... jösses

• Nickes-to-be

Tezz: Vilken frisör ska du ha?

• Nickes-to-be

Gokväll!
    Har tänkt på bröllop hela dagen idag och igår och hela lördag kväll. Jag gjorde som du Tezz, kikade på klockan och tänkte.. har de ätit tårta nu? Har de dansat vals nu? Undra om de festar än

Idag har jag avbokat min kl 11-frisör och bokat en helt annat, en som gör både smink och hår på mig + tärna och man tar med klänningen så allt blir på samma ställe. Känns jättebra, så jag avbokade även sminkkurs jag skulle gått på.
    Har även fått tips om solist av en kompis så henne ska jag ska ringa imorgon, har ringt runt lite om transport från kyrkan till festlokalen... har varit riktigt produktiv idag... (fast inte på jobbfronten )

Vet ni var man bokar buss så som Malm gjorde? Vi funderar på hur man ska göra för o veta hur många av gästerna som kommer att behöva skjuts från kyrkan till festen.. ska man maila runt och fråga... eller ringa och kolla med alla?? Eller låta folk sköta det själva??
    Hur tänker ni om det?

Har mailat er en massa oxå

• Nickes-to-be

Underbara bilder deras fotograf har tagit... *drömmer*

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3