• viktualia

Abort eller ej?

Den här frågan kan nog få lika många svar som det finns registerade användare här på BT. Men ingen kommer att ha rätt. Mer än din flickvän och du.

För det är bara ni som kan avgöra hur er situation ser ut och kommer att se ut.

Min känsla när jag läser ditt inlägg är dock att du vill ha barnet. Mitt tips är att ni kollar om tjejen är gravid. Känns det omöjligt att avgöra frågan själva, kan ni träffa en kurator på ungdomsmottagningen (eller liknande ställe) och diskutera saken.

• viktualia

Tillägg till mitt förra inlägg:

Jag tycker att det är otroligt svårt med generella råd om huruvida abort är bra eller dåligt. Det varierar så otroligt mycket från fall till fall.

I min omgivning finns människor som jag tycker borde ha gjort abort(dvs de var inte lämpliga som föräldrar) och människor som gjort helt rätt i att göra abort (livssituationen gjorde att det var bäst att inte låta ett barn komma till världen).

Prata med din tjej och fundera över olika scenarior. Har ni familj som kan stötta? Hur kan ekonomin lösas på kort sikt och på längre sikt? Hur ser bostadssituationen ut? och FRAMFÖRALLT hur känns det i magtrakten - vill ni bli föräldrar eller inte?

Svar på tråden Abort eller ej?