Abort eller ej?
Hej på er alla!
Jag tänkte ta upp ett lite jobbigt ämne som jag liksom många av er andra (tror jag) inte tänker så mycket på i vardags livet: abort
Själv har jag alltid haft den lite naiva uppfattningen att abort aldrig ens skulle behöva bli ett alternativ för mig och min respektive, att man helt enkelt alltid kör med säkert sex och så vidare...
Sen måste jag väl erkänna att jag tyckt att de par om gör abort för "att det inte passar" är omogna och oansvariga.
Självklart ska abort finnas tilgänglig för alla men att man ska ha ett bra skäl. Då menade jag som våldtäkt och ungdomsaborter osv.
Naivt!jag vet det nu...
Nu är jag och min sambo i den sitsen själva. Det är inte säkert med hon är sen med mensen. Hon har inte gjort nått grav-test eller så men tankara börjar ju snurra för det. Jag är helt säker på att hon är kvinnan för mig. Vi ska förlova hos snart, håller på att kolla ut ringar, och gifta oss nästa år. This is it!!
Enligt mitt tidigare resonemang borde det ju då vara lätt, ingen abort, vi behåller barnet. MEN... inget är ju lätt... vi studerar, har precis flyttat ihop och är fortfarande klistrade vid varandra, vi har ju knappt inte fått njuta av att vara ett par och nu ska vi bli tre. Har altid velat bli pappa och kan knappt vänta. Har kompisar som har barn och blir helt barnsjuk varje gång vi träffas. Vi är båda bara 22 så vi har ju inget brottom. Barn kan vi ju få senare. men är det en ursäkt god nog för att välja abort.
Inser nu hur illa tilltänkta och naiva mina tidigare åsikter har varit.
Sen har jag en lite mindre fråga som jag främs vänder till de få killar som ändå finns här på forumet. Hur mycket får man som kille tycka i det här läget?
Det är ju trots allt inte jag som kommar få ta den stora förändringen. Visst jag kommer kunna ta stusieuppehåll oh vara pappa ledig men jag behöver ju inte bära nio månader och sen amma o allt det där.
Så får jag propsa på att behålla eller att inte behålla?
Sjävklart kan även ni flickor få svara på detta om ni vill
Nu blev det långt...hoppas ni orkar läsa allt