• Joleen

Abort eller ej?

Ed!

Detta är en mycket intressant och svår fråga, jag och min man vill inte ha barn så vi är otroligt noga med att skydda oss. För ca en månad sedan så hade jag molande värk i magen och var konstant hungrig, när det pågått i två veckor så förstod vi att det var dags att kolla om jag kunde vara gravid. Innan vi skaffade ett graviditetstest låg vi i sängen och pratade och jag berättade för min sambo hur enormt jobbigt jag skulle tycka att det var att gå igenom en abort och hur arg jag skulle vara på mig själv för att jag slarvat och blivit gravid. Då sade han "vi behöver inte rusa åstad nu, vi tar det då och löser det på bästa sätt tillsammans". Det var så skönt att han förstod hur jobbigt det skulle vara för mig och att om jag nu hade varit gravid hade valet kanske inte varit lika självklart längre!

Jag tycker definitivt att du har rätt till en åsikt, om du var min blivande man skulle jag vilja veta vad du tycker, det är ett beslut som påverkar en hela livet och som man aldrig kan ta tillbaka. Man ska inte glömma att man är två i denna situation, två stycken som är ansvariga för att det blivit som det blivit och två som är ansvariga för att lösa det på bästa sätt.

Det låter som om att du är en bra pojkvän som engagerar dig och bryr dig om, jag tror att ni kommer hitta en bra lösning vilken det än blir!

Svar på tråden Abort eller ej?