• Lianna

Ni som gift er i New York!?

Hej!
    Vi gifte oss i NY i augusti och det är lika underbart som andra berättar! :) Vi översatte inte hindersprövningen utan hade bara på svenska. Det är helt ok då det är svenska kyrkan som skall ha den. Så några papper på engelska hade vi inte med oss. Jag var också lite orolig för marriage license men det var verkligen inga problem. Glöm inte moneyorder då de inte tar kontanter.

När man väl är gift får man ett vigselbevis skickat hem till sig från svenska kyrkan och city of NY. Lite häftigt faktiskt!

Lycka till!

• Lianna

Hej trebarnsmor!
    Ursäkta om jag lägger mig i men såg just ditt inlägg. Eftersom Malva och jag själv gifte oss i Svenska Kyrkan så fick vi inget sådant. Inte jag i alla fall... Du gifter dig inte i Svenska kyrkan väl? För oss så ordnade prästen allt efter vigseln, dvs. skickade papper till skattemyndigheten.

• Lianna

Ahaaa, då är jag nog med. Nej någon information om våra vittnen tror jag bestämt inte att det var med. De skrev endast under med sina namn. Vad jag vet. Det räcker nog med vittnens underskrift.

Ja det är lite häftigt att ha intyg på engelska att man är gift!:)

Svar på tråden Ni som gift er i New York!?